Annons:
Etikettlekar-och-skoj
Läst 1770 ggr
revolution
2015-09-15 15:11

Tips till födelsedagsfest??

Fyller 16 år om en månad och ska ha fest. Har inte riktigt bestämt hur många jag ska bjuda men då jag bor rätt litet och inte har tillgång till större lokal lär vi bli 12-20 stycken i min ålder och ett par år uppåt kanske. Jag vill att min födelsedagsfest sa bli rolig och unik, udda. Vill därför ha tips på:

grundläggande saker. Vad funkar bäst? Stillsam middag (eller förresten kommer jag nog inte palla laga så mycket mat) eller vild dans eller en blandning?

tema. Ska det vara något speciellt tema, utklädning kanske? Det finns så mycket att göra.

aktiviteter/lekar. Kanske lära-känna-lekar? Festlekar, pinsamma? Har också funderat på att göra nåt ute, typ någon sorts skattjakt, några förslag kring det?

Tacksam för alla förslag, även andra tips som inte går in på någona v kategorierna över! <3

Everyone loves a rebel

Annons:
Lexie82
2015-09-15 15:20
#1

Grundläggande frågor. Kommer där finnas föräldrar? Och kommer där finnas alkohol?

Båda är ganska bra att veta för att få en bild av vad som funkar.

revolution
2015-09-15 16:01
#2

Skrev fel i inlägget, jag fyller 15 och inte 16. Om det nu gör nån skillnad. Jag är 15 och de jag bjuder är 14-17.

#1 Bra frågor, men har typ inget ja eller nej på nån av dem än.

Jag kommer inte att fixa alkohol, men gissar på att nån kommer att ta med lite grand på skoj och blanda ut med massa läsk. Men vi kommer inte att supa oss dyngraka direkt. 

Med största sannolikhet kommer jag att lyckas övertala min pappa att ej vara hemma, men har jag otur är han det ändå, eller att han är borta först men kommer hem senare. Då kommer han att sitta i sitt sovrum - han stör inte men han kan ju höra oss.

Everyone loves a rebel

Lexie82
2015-09-15 20:32
#3

Alltså, de fester jag kommer ihåg från den åldern så var det väl bara massa musik och att alla står överallt och snackar. Fast de festerna var det ganska mycket alkohol på.. Så mycket beror nog på vilken typ av människor du bjuder.

Upp till toppen
Annons: