Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1092 ggr
Hoseok
2015-09-15 22:32

Pentatonix

Någon/några här som är pentatonix-fans? Funderar på att skapa en sajt för dem, men vill ju se om det finns någon mening. :D

Annons:
Tjeja
2015-09-15 23:01
#1

Jag gillar dem men jag gillar efterföljarna som vann året efter pentatonix ännu mer! Home Free som är lite country i sin a capella och har en massa humor i sina låtar och covers! 

Här är ett exempel: Själva framträdandet kommer igång först vid 3:25 om du vill hoppa fram.

Kolla  youtube får du se ;) Om du förstås inte redan har sett denna video när Avi Kaplan gör ett gästspel hos Home Free  i "The ring of fire" samma låt som i klippet här i inlägget.

Avi och Tim Faust (basisten i Home Free) vilka grabbar… de två rösterna kan skaka sönder berg ihop tror jag! ha ha 

Helt annan stil än Pentatonix men i alla fall. Jag älskar A capella och barbshop. Dessa två grupper är båda fantastiska var och en på sitt sett! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hoseok
2015-09-15 23:04
#2

#1 Såg pentatonix live i amsterdam, hade VIP private perfomance och fick träffa dem backstage och allt. Riktigt sköna personer. Avis röst fick hela arenan att skaka!

[Hästhoven]
2015-09-15 23:09
#3

Jag tycker de är bra! :-) Brukar kolla deras videos på youtube :-)

Carrosh
2015-09-15 23:10
#4

Är det något slags band?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tjeja
2015-09-15 23:11
#5

Wow vad häftigt vilken upplevelse du haft! 

Ja jag kan bara tänka mig att allt skakar när Avi han går i botten! Ha ha Tänk dig då Avi och Tim Faust sjunga en bastung låt tillsammans… något jag skulle vilja höra (känna?) ha ha.

Kolla gärna Home Free göra cover på Megan Trainors "All about that Bass" eller "Champagne taste (on a beer budget)" Grabbarna har humor, helt underbara!

Är det just att du enbart fastnat för Pentatonix eller är det så att du gillar A capella och barbshop men fastnat för Pentatonix allra mest?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hoseok
2015-09-15 23:11
#6

#4 En acapellagrupp från USA. :)

Annons:
Hoseok
2015-09-15 23:12
#7

#5 Aldrig haft tycke om acapella innan jag började lyssna på pentatonix, faktiskt. Det klickade med dem. :)

Hoseok
2015-09-15 23:14
#8

#5 Det var nämligen så att jag kollade på Scott och Mitchs youtubekanal innan jag visste vilka ptx var. :) Så hamnade jag in på gruppen. Hade sett videon jag länkade där uppe innan jag började se på superfruit (Scott och Mitch) men visste inte förrän efteråt att det var dom!

Carrosh
2015-09-15 23:18
#9

Hittade dem på Spotify. :) Den låten jag lyssnade på nyss ("Can't see love" tror jag den hette) påminde väldigt mycket om The Brand New Heavies, även om den här gruppen inte verkar köra ren funk då..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Hoseok
2015-09-15 23:20
#10

Carrosh: Can't sleep love är deras nya singel som släpps innan deras nya skiva kommer ut nu!

Carrosh
2015-09-15 23:23
#11

Aha! Lyssnade på de mest populära där på Spotify.. Var rätt skönt gung i några stycken. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tjeja
2015-09-15 23:26
#12

Ja Pentatonix precis som Home Free har verkligen hittat sin egen stil inom Acapella genren! Tänk vilka ljud och vilken musik som går att skapa med bara röster det är fantastiskt.  Det roliga med dessa A capella grupper är att deras låtar inte är mixtrade med även fast det verkligen låter så. Pentatonix har ju fått till det där elektriska data lika soundet som i digital musik. 

Tilltalar förstås en betydligt yngre och helt annan typ av publik än de country rednecks som Home Free gör! Mowaha ha.

Har du sett ptx tävlingsresa hur dem fick sitt genombrott via programmet "Sing Off" i USA? :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Hoseok
2015-09-15 23:27
#13

#12 Nope, bara sett klipp från Sing Off och känner till att skivbolaget droppade dom en vecka efter finalen i programmet.

Annons:
Tjeja
2015-09-15 23:27
#14

Här är en video med ett av tävlingstillfällena där man också får veta lite om hur gruppen blev till och medlemmarna "hittade" varandra och bildade ptx. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LeeKnow
2015-09-16 12:40
#15

Lyssnar på några låtar och kollar ibland på Mitch och Scotts kanal, men jag skulle inte direkt kalla mig för ett fan :) Men dom är sjukt duktiga, älskar Mitchs röst 😍

jossan...
2015-09-16 21:47
#16

asså jag gillar dem men nt så jag skulle vara inne på en sight om endast dem. jag kollar på dem ibland , typ när jag har tråkigt. Dessutom tror jag att du borde satsa på en bredare målgrupp, typ acapella med en flik för dem eller något:)

Gud vad bra jag stavar…

Hoseok
2015-09-16 22:00
#17

#16 Är tyvärr inte tillräckligt intresserad av acapella för att driva en site för det.

Tjeja
2015-09-16 22:13
#18

Ser inget fel alls i att göra en fanpage just för dem! De har ju fans över hela världen så du lär nog kunna få besökare på sidan ändå om du skriver på engelska. :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[MikeW]
2015-09-17 07:24
#19

Jaa!!! LOVE THEM. Speciellt superfruit x3 mitch och scott är så life xP

Upp till toppen
Annons: