Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1131 ggr
Hundlivet2015
2015-09-17 16:30

Mens?

Har sökt runt men hittar inte något riktigt svar. Min mens har varit väldigt oregelbunden sen jag fick den. Ungefär 2 mån i mellan varje mens, det har varit super skönt! Men förra månaden gick det bara 1 mån emellan. Nästan exakt. Så antar att den blivit regelbunden nu… Idag ska jag få den enligt kalendern. Jag har inte fått något än. Nu till frågan, jag har träning idag och undrar om man kan få mens under en träning? Alltså typ om jag är ute och springer, kan den helt plötsligt komma då, och typ rinna igenom så alla ser? Lite orolig. Svar snabbt uppskattas:))

Annons:
[postmortum91]
2015-09-17 16:41
#1

Ja, mensen kan komma när som helst på dygnet, även när du är ute och springer. Mitt tips är att ha ett trosskydd i trosorna som förebyggande.

Fridaaaa
2015-09-17 16:47
#2

Kan komma närsom.
Ha binda på om du är osäker, brukar jag göra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hundlivet2015
2015-09-17 17:01
#3

Okej tack för svaren :)

revolution
2015-09-17 18:30
#4

Det är vääldigt vanligt att mensen är oregelbunden i början, ibland i flera år. Den kan kännas "regelbunden" i tre månader för att sedan dröja ett halvår igen. Det är omöjligt att veta om du kommer få mens i dag eller inte, den kan komma när som helst! I dag eller imorn eller om 5 månader. Ha alltid något mensskydd med dig för säkerhets skull.

Om du haft mens flera år och helt regelbunden mens i mer än ett halvår och den plötsligt blir väldigt oregelbunden kan det dock vara bra att kontakta en doktor för att vara på den säkra sidan att inget har hänt, men just nu behöver du ej oroa dig!

Everyone loves a rebel

Hundlivet2015
2015-09-18 18:48
#5

Tack så hemskt mycket för svaret. Vad bra, den har inte kommit än. Så antagligen är den fortfarande väldigt oregelbunden. :-)

Upp till toppen
Annons: