Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 857 ggr
Förvirradtjej
9/17/15, 8:27 PM

Problem med kompis och pojkvän

Hej, jag behöver hjälp med ett litet udda problem. Det kanske inte är så stort egentligen, men det känns lite udda som sagt.. Jag har en nära vän som jag umgås med ofta. Problemet är att hon kallar mig flickvän på skoj, hon tycker även om att klänga på mig och hålla handen offentligt. Hon är redan i ett förhållande, så det här handlar inte om ngn kärleksgrej. Men hon tar ofta min mobil och skickar snapchats till min kille som jag har sen en tid tillbaka. Hon säger även att vi alla tre är tillsammans lite på skoj, men hon säger det väldigt ofta vilket min kille börjar störa sig på. Han har aldrig träffat henne vilket gör det ännu konstigare. Min fråga är nu, hur ska jag få henne att sluta kalla mig flickvän osv? I början var det rätt okej, men nu känns det irriterande och inte bra. Kan tillägga att vi går 2a året på gymnasiet.

Annons:
Lia
9/17/15, 8:29 PM
#1

Hur gamla är ni, för det första? Hur länge har det pågått?

Förvirradtjej
9/17/15, 8:30 PM
#2

Vi är 17 år båda två, har gått i samma klass ett år nu. Fick min pojkvän i våras, men innan dess har hon klängt på mig ganska mycket vilket hon gör nu med.

Lia
9/17/15, 8:33 PM
#3

#2 Hon kanske är intresserad? Det kan hon ju vara trots att hon har pojkvän. Jag hade frågat lite försiktigt varför hon alltid skämtar om detta. Och sen lika försiktigt säga att jag inte tycker om det direkt. Det är ju viktigt att säga det till henne, men man vill ju inte bli osams.

Förvirradtjej
9/17/15, 8:35 PM
#4

#3 Jag har funderat flera gånger på om hon är intresserad, men är rätt hundra på att hon inte är det. Har funderat på att säga till henne, men vet inte riktigt hur jag ska lägga fram korten. Sedan känns det lite barnsligt att hon håller på såhär, kallar mig flickvän osv, när vi är i denna åldern och snart fyller 18.

Lia
9/17/15, 8:38 PM
#5

#4 Jo, det håller jag med om. Det är aldrig lätt att ta upp saker som kan såra andra. Hoppas verkligen att det går bra!

Vanja
9/17/15, 8:44 PM
#6

Jag har faktiskt en lillasyster som har en jätteklängig kompis. Hon kallar inte henne för flickvän, men hon är extremt klängig och det är min syster trött på och hon sitter med samma dilemma. Men förr eller senare kommer hon att tröttna helt och då förmodligen säga ifrån på ett sådant sätt som gör att de kommer gå skilda vägar. Bättre för dig att säga ifrån nu på ett lugnt och snällt sätt innan det utvecklas till något som irriterar dig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
revolution
9/18/15, 8:53 AM
#7

Tycker du ska prata ut med henne och fråga varför hon gör såhär och förklara att du inte gillar det och har tröttnat på det.

Everyone loves a rebel

Cazzos
9/18/15, 9:17 AM
#8

Jag tycker att du ska säga åt henne att sluta!


Upp till toppen
Annons: