Annons:
Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 2255 ggr
AnonymBert
9/18/15, 2:54 PM

Skrev en låt till min social sekreterare..

Du hade inte klarat en dag i mina skor,
Fattar inte att det är vad du tror.
Du tror du gör rätt val,
har alltid svar på tal.
Men fattar du inte vad du gör?
Du ser till att en annan människa dör!
Dina egoistiska handlingar tar död på mig,
Men, vad gör det dig?

*OhhhhOhhohh.* Du tar död på mig, tar död på miiiig.
Ohhhh… Du tar död på mig, tar död på mig.
Men vad gör det dig?
För du kommer aldrig förstå att det var ditt fel.
Ohhhhohhhohh Du tar död på mig, tar död på mig.

Jag ville bara hitta någon balans,
Kom igen, ge mig en chans.
Vill jag göra något får jag göra det i hemlighet,
För om du vet.
Så får jag inget gjort,
Vill så gärna flytta ifrån denna jävla ort.
Så jag kan byta till någon som förstår,
Inte bara låser in mig i år.

*OhhhhOhhohh.* Du tar död på mig, tar död på miiiig.
Ohhhh… Du tar död på mig, tar död på mig.
Men vad gör det dig?
För du kommer aldrig förstå att det var ditt fel.
Ohhhhohhhohh Du tar död på mig, tar död på mig.

Men, jag kommer aldrig någonsin låta dig trycka mig ner,
För det finns människor som ser.
Människor som kan höra,
Människor som kan säga stop och röra.
Ändå försöker du ta allt ifrån mig,
Hur skulle du vilja att det hände dig?
För du har tagit dom som betyder mest ifrån mig,
Vill du att jag gör så mot dig?
Vill du att jag kommer hem till dig och knackar på din dörr,
Tar dig ifrån din familj och lovar dig att inget blir som förr.
Vill du att jag låser in dig,
Sedan inte bryr mig?
Vill du att jag bryter ner dig,
Visar att du inte är något igemfört för mig.

*OhhhhOhhohh.* Du tar död på mig, tar död på miiiig.
Ohhhh… Du tar död på mig, tar död på mig.
Men vad gör det dig?
För du kommer aldrig förstå att det var ditt fel.
Ohhhhohhhohh Du tar död på mig, tar död på mig.

Annons:
jossan...
9/18/15, 10:46 PM
#1

oj, vad har personen gjort egentligen??

Gud vad bra jag stavar…

[Lindis123]
9/19/15, 9:38 AM
#2

Oj, din socialsekreterare sa du?Det låter ju inte så bra…

[ThisIsWheels]
9/19/15, 12:25 PM
#3

Oj, det låter ju …sådär eller hur jag nu ska uttrycka det.

Jag vet inte vad som har hänt, men jag skulle rekommendera att du går till en annan socialsekreterare!

monstermash
9/19/15, 4:20 PM
#4

Dina sista rader visar bara att något är riktigt fel. Kanske dags att besöka psykolog/kurator för att kunna prata med någon om det här också, om du inte redan gör det.

AnonymBert
9/20/15, 3:46 PM
#5

Vill inte låta som en typisk tonåring men hon har verkligen förstört mitt liv. Hon har tagit ALLT ifrån mig. Min familj, mitt hem, mina djur, min frihet och min psykiska hälsa.

jossan...
9/20/15, 8:54 PM
#6

Men det måste finnas en möjlighet att byta då?

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
AnonymBert
9/20/15, 9:33 PM
#7

Har bett om att få byta flertal gånger, men dom säger att det inte är så många som jobbar i min kommun..

monstermash
9/21/15, 11:26 AM
#8

"Vill inte låta som en typisk tonåring men hon har verkligen förstört mitt liv. Hon har tagit ALLT ifrån mig. Min familj, mitt hem, mina djur, min frihet och min psykiska hälsa."

Men det måste finnas belägg för detta, hur tråkigt det än känns för dig. Hon kan inte bara ta dig ifrån ditt hem utan att det ligger orsaker till det.

AnonymBert
9/21/15, 4:29 PM
#9

Klart att det finns anledningar. Men inte tillräckligt för att hålla mig inlåst i ett år.

Calcifer
9/21/15, 5:17 PM
#10

Nu vet inte jag vad som hänt, men sanningen är att inte många vill bli "inlåst" (vad innebär det? Sluten vård? Tvångsvård?) överhuvudtaget och om man inte håller med om beslutet så är det nog vanligt att man är arg. Däremot har din socialsekreterare definitivt inte fattat alla beslut själv eller utan grunder. Dels för att det vore ovanligt och dels för att för skojs skull lägger inte socialen (eller andra myndigheter) resurser på folk när de redan som det är inte har särskilt mycket pengar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
9/21/15, 5:46 PM
#11

Det är tråkigt det du skriver. Men att lägga allt sitt hat på en person p g a deras jobb är inte värt det. Det är bara du som mår skit av det, knappast den du vänder ditt hat emot. Jag skulle satsa på att visa att det denna personen säger och utgår ifrån är fel. Visa dom att du har förändrats. Hoppas det löser sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AnonymBert
9/21/15, 7:51 PM
#12

Jag sliter varjedag som ett djur för att bevisa henne fel.

Jag började gå i skolan igen, jag började äta som jag skulle, sova som jag skulle osv.

Jag gjorde allt jag jag kunde för att bevisa henne fel. Men, vad har det hjälpt mig?

Vad har jag fått av det? Absolut inget. Så jag har fucking gett upp nu.

Calcifer
9/21/15, 7:53 PM
#13

Hur lång tid har du gett det? Vilken hjälp och vilket stöd får du nu? Vad är det du ska bevisa att hon har fel om? Även om du förändrar ditt liv till det bättre nu så förändrar det inte vad som varit i den mening att någon hade "fel" om att det hände då.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
jossan...
9/21/15, 9:54 PM
#14

Vänta här nu… Det värkar som att flera står till svars för socialsekreteraren för att det GENERELLT SETT inte borde vara hon som gjort fel, men det finns även undantag, människor som inte gör sitt jobb rätt, folk som inte är snälla. Jag vet ju inte heller något om detta men skulle det kunna vara så att hela konflikten har upstått för att ni inte förstår varandra? Har du t.ex satt dig ner och berättat för personen mera exakt hur du känner? Inget skrikande, ingen ilska, bara försöka berätta lungt och stilla? Om du har det har då undrar jag om du fick något bra svar, några förklaringar på varför det som skett har skett? Jag vet ju inte riktigt vad som har hänt i ditt liv eller hur allt detta startade, men jag tror inte att det är sunt alls att leva så att man mår dåligt i sin vardag.

Gud vad bra jag stavar…

AnonymBert
9/21/15, 11:24 PM
#15

Ja, jag har försökt prata med henne. Många gånger. Men hon lyssnar helt enkelt inte.

Hon har själv sagt, med egna ord att dom inte vet hur dom ska hjälpa mig och att dom inte har resusherna som jag behöver.

monstermash
9/22/15, 2:24 PM
#16

Men vad är det som har hänt då, vad har hon tagit beslutet på?

AnonymBert
9/22/15, 4:55 PM
#17

Jag försökte ta mitt liv.

Aleya
9/22/15, 7:48 PM
#18

#17 får jag undra varför du sitter på ett behandlingshem när du försökt ta ditt liv? Jag tycker det låter underligt i mina öron. Men du behöver inte svara om du inte vill heller. Gällande att du inte får träffa dina djur så är det väl snarare regler på hemmet och inte socialsekreterarens fel. Och ohälsan rent psykiskt kan dyka upp av andra saker eller helt utan orsak. Får du någon terapi eller dylikt på detta stället?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[waitforit]
9/22/15, 8:25 PM
#19

#18 Varför låter det underligt? flera jag känner har bott på behandlingshem av just den vanliga orsaken; självdestruktivitet, och självmordsförsök psykisk ohälsa m.m

Aleya
9/22/15, 8:36 PM
#20

#18 låter inte klokt. När jag hör behandlingshem tänker jag missbrukare. Men kanske finns olika sorter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Calcifer
9/22/15, 8:44 PM
#21

#20 Det finns många olika sorter. Finns behandlingshem för ungdomar och vuxna med diverse psykiska problem. Det kan ibland handla om ett missbruk också, men det måste inte vara så. En av mina vänner spenderade två år på ett behandlingshem för sina diagnoser bl.a djup depression. Inget missbruk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
9/22/15, 9:16 PM
#22

#21 Tack för info. Då blev jag lite klokare. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AnonymBert
9/26/15, 7:40 PM
#23

Jag gjorde ett riktigt hemskt självmordsförsök, skar mig över halsen flertal gånger och var två millimeter ifrån att skära min artär innan dom kom på mig. En enda gång till som jag hade skurit så hade jag dött. Önskar att jag bara fått det gjort…
Fick sy.

Aja, håller på tappar hopp. Känns som om jag kommer se till att jag faktiskt dör snart. För jag orkar inte med det här längre.

Behandlingshemmet jag är på tillåter att jag får träffa min familj och djur hur mycket jag vill, men det är soc som säger att jag inte får.

jossan...
9/26/15, 11:53 PM
#24

Men detta måste ju gå att lösa! och snälla tappa inte hoppet, tänk på att även om det ät tufft nu så finns det en framtid som väntar på dig och som kan bli 1000 gånger bättre än du anar!

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
9/28/15, 10:35 AM
#25

Om du måste bevisa för henne att du börjar må bättre så föreslår jag att du inte skickar det där till henne. Det kommer säkerligen endast att förvärra situationen.

Det gäller att kämpa på om man vill få det bättre. Livet är lite av en berg och dalbana, det går upp och ner.

hahael
9/28/15, 4:30 PM
#26

Tycker det verkar mycket konstigt att soc nekar dig kontakt med djur och familj efter att du försökt att ta ditt eget liv. Det skulle från utåtstående ögon (mina) endast kunna leda till att den som blir inspärrad känner sig mer ensam och därav blir självmord ännu mer lockande.

Kan du kanske på något sätt prata med någon som kan förklara för Soc hur det ligger till, om dem nu inte lyssnar på dig.

Klart att laxen ska ha en jolle

hamsterper
9/28/15, 11:34 PM
#27

Bra låt me fyndiga rim ;)

Annons:
[KB46ghx]
9/28/15, 11:44 PM
#28

Hahaha låter som något jag hade kunnat göra..

AnonymBert
9/30/15, 10:14 PM
#29

#26 Har försökt. Tro mig. Pratat med mitt behandlingshem, personalen, BUP, mina föräldrar. Bris. Osvosv.

Men jag har verkligen gett upp på det här.

Upp till toppen
Annons: