Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2052 ggr
NinaLotta
9/19/15, 6:51 PM

Kärleksproblem på gymnasiet

Hejsan! Behöver lite tips o råd kring ett kärleksproblem jag har. Jag gillar en kille som går i trean på samma linje o vi kan kalla honom för : X Jag är 99:a och har precis börjat på gymsnsiet. Från början: Jag gick på en gymnasiet skola som jag inte riktigt trivdes på o hade valt fel linje . Så jag valde att byta. Till den skolan jag på nu. Jag började den 1 sept. Fick en vänförfrågan på Facebook av X som jag då inte visste vem han var. (Accepterade han ändå) Jag gick ovetande tills vi hade insparksfest hos en trea, fredag 11 sept Då fick jag reda på vem det var. Snacka med några i klassen om att han var snygg o så, på måndagen. Har nu fått upp ögonen för honom. Problemet är att han går i trean. Och tar studenten till sommaren. Och jag har precis börjat. Dessutom när jag nu har upptäckt honom vågar jag inte kolla på honom typ. För att jag säkert kommer bli röd i huvudet. Ett tillfälle var en morgon och treorna satt vid ett bord vid skåpen. Och jag sitter i soffan med några i klassen. Sen hörde jag någon trea säga "hej X" och jag kollar rakt ner i böckerna för jag är rädd för att vara röd i huvudet. Jag är lite smått rädd o "vaksam" för jag har "stalkat" honom på Facebook och jag är rädd att han har sett det. Men har inte kollat in hans fb på skoltid så. Vill gärna ta och slänga iväg ett medelande på fb och skriva hej. Men det kommer kännas konstigt om jag gör det en fredag o sen på måndagen kommer han eller hans kompisar kanske kolla konstigt på mig. Vet inte om han gillar mig, men vet inte hur man gör det på ett vågat sätt. Så tar emot tips för hur man ska göra! Utan att det ska bli pinsamt! Många tack i förhand! ( har dyslexi så meningsuppbyggnaden är inte den bästa kanske)

Annons:
Zepp
9/19/15, 7:04 PM
#1

Vad är det värsta som kan hända om du slänger iväg ett hej?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

FjantYoda
9/19/15, 7:08 PM
#2

Var det han som la till dig så är det väl inte du som stalkat han på fb ;)

Då jag gick gymnasiet så hade jag en kompis som var som du, började lite senare, hon och en kille i 3:an fick upp ögonen för varann och blev sen tillsammans trots att dom i början knappt ens vågade göra annat än att skriva med varandra, var väl ett par i 4-5 år iallafall :) 

Du förlorar ju inget på att skriva ett hej eller varför inte säga hej då du gör förbi han i korridoren, krävs ju alltid att en börjar ta kontakt för att man ska lära känna varandra ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

NinaLotta
9/20/15, 9:42 AM
#3

#1 att han inte svarar och kollat konstig på mig :3 Dessutom vet jag inte vad jag ska skriva för att föra konversationen vidare. Vi ettor ska sjunga på star for life. Så jag kan ju fråga om dem också ska vara med. #2 tack! Åh , vad kul! :) Får ta o samla mitt mod. Men ska då göra det på en helg eller lov eftersom jag inte vill att det ska bli akward dagen eftersom om det skiter sig. Ge gärna fler tips råd pepp eller dela med er som #2 av andras erfahetet eller egna

[134643]
9/20/15, 10:42 AM
#4

Alltså att skriva 'hej' till någon är ju knappast samma sak som att skriva "hej jag har sett dig i skolan och jag har en crush på dig" - dvs ingen kan tycka att det är konstigt eller pinsamt. Så säg hej, absolut. En kille i trean skrev hej till mig en dag och vi hade otroligt roliga chatter rätt länge, inte tyckte jag att det var konstigt. Vi är inte ihop eller något haha, jag har pojkvän, men trevligt hade vi. Så alltså helt ärligt, att skriva hej till någon är ingen big deal, det kommer gå bra! :)

Sugar Mist
9/20/15, 11:56 AM
#5

Hahaha åh, skriv bara! 
Vad har du att förlora? :)

-

Zepp
9/20/15, 11:59 AM
#6

#3

Va bra.. inget dödligt då utan bara vanligt skäms en stund.. vad har du att förlora?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
NinaLotta
9/20/15, 6:50 PM
#7

#4 Du har ju en poäng där! Tack så mycket! Han bytade profilbild på fb igår o den gillade jag. Tänkte Kommentara men det var lite väl mycket tyckte jag. Så det fick räcka med en like. #5 o #6 Ja , det vet jag inte själv. Men är feg när det gäller snacka med någon kille jag gillar. Men ska ta modet. Uppgraderar om hur det går i denna tråd :-)

Zepp
9/20/15, 8:13 PM
#8

Kommentera hans nya bild.. skriv att du tycker att han är ännu snyggare på den!

Så vet han lite var du står!

Oså.. han får dra lite utav lasset oxå om det skall bli något.

Och om han inte gör det så blir det inget.. det krävs nämligen två!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

NinaLotta
9/20/15, 9:35 PM
#9

Oh nej så långt vågar jag inte gå än :) Jag förstår det :)

NinaLotta
9/21/15, 9:59 PM
#10

Ohhhh, så glad nu :D när vi skulle gå till skåpen från idrotten så satt X i en av sofforna. Han kollade upp från dator som han satt med eftersom några från min klass o jag gick förbi. Och var antagligen nyfiken på vem som gick förbi. Då mötes X och mins ögonkontakt.Höll kvar den lite. Var rädd för att jag skulle bli röd i huvudet. Det var jag som tog bort den först. Sen nu ikväll bytade jag profilbild på fb och den gillade han. Snacka om glad :) Så nu har jag bestämt mig. Jag ska försöka föra en konversation på fb i meddelande. Det blir imorgon kväll eller under dagen på onsdagen. Eftersom vi är lediga på onsdag o det blir då mindre pinsamt om jag failar om det är en ledig dag efter.

NinaLotta
9/23/15, 8:14 PM
#11

Igår så skrev jag : Hej :). Och han svara Tjena tjejen! Jag frågade lite om hans klass skulle vara med på ett event. Han svara hela tiden o använde smylisen :) (😊) och ( 😁 en gång) Hur ska man tolka att han skrev " Tjena tjejen!" Ska bli spännande o se om det händer något imorgon.

Zepp
9/23/15, 8:40 PM
#12

Så har du tagit första steget!

Han andra.. bara att fortsätta.. se vart det leder till!

Tolka ingeting.. övertolkning och överanalys är det värsta man kan göra!

Du är en ung tjej, han en ung kille.. unga tjejer attraheras utav unga killar.. unga killar attraheras utav unga tjejer!

Fortsätt bara och var dig själv.. för det handlar om att se om det uppstår ömsesidigt tycke!

Prata om sådant som intresserar dig!

Och han får gärna prata om sådant som intressera honom!

Dvs det handlar om att lära känna varandra.. vad som rör sig i knoppen.. förutom sådant som gener och könshormoner styr och ställer med helt själv och som vi är kodade till att göra!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

NinaLotta
9/23/15, 9:46 PM
#13

Ska jag fortsätta på fb och skriva. Men även snacka irl? Eller det är "för" på. Så jag bara skriver o säger hej irl. Överanalyserat har jag tyvärr redan gjort. Har funderat på hans svar så fort jag har haft tid över idag. Vi går en musiklinje så jag kan ju alltid fråga vilken musik han gillar och favorit artist. Sen vill jag heller inte vara på heller. Men vill ändå få reda på det innan han tar studenten. Jag har inte det bästa självförtroende när det gäller utseende. Därför jag inte riktigt våga skriva hej. Tack för tipsen!

Annons:
Zepp
9/23/15, 10:04 PM
#14

Grejen är att du är intresserad utav honom.. om han är intresserad utav dig vet du inget om.. utan du vill gärna ha reda på om tycke skulle kunna uppstå!

Nu är det så väl att jämställdheten iallafall har kommit så långt här i landet att även du kan få visa ditt intresse!

Det handlar om att visa sitt intresse!

Ni har hur som helst gemensamma intressen.. det är en bra utgångspunkt!

Han kanske säger hej tjejen och killen till många.. du vet inte ens om han är intresserad av tjejer!

Inget är för på vad gäller kärlek och krig!

Det värsta som kan hända är att du gör bort dig.. det är inte dödligt.. och inte sista gången heller i så fall!

Var dig själv och prata om musik och studier på musiklinjen till att börja med!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: