Annons:
Etikettfamiljen
Läst 870 ggr
Snällaälskamig
2015-09-20 09:57

Föräldrar med problem och jag är ensam.

Hej. För ca två veckor sedan slutade min bästis prata med mig helt. Vi har inte bråkat eller någonting, men hon bara slutade vara med mig och började vara med några andra i klassen. Jag har varit rätt ledsen över detta och inte vetat vad jag ska göra eller om det är jag som har gjort något fel. Men det är inte det värsta. Igår skulle jag skicka ett sms till min syster från min pappas mobil. Då råkade jag komma in på hans konversation med mamma istället. Där stod det såhär: "Eftersom du vägrar att prata med mig så får jag väl skriva här. Kan vi inte lägga våra problem på is ett tag eftersom *** (mitt namn) inte har det så roligt just nu. Förstår du inte att hon blir orolig när du försvinner iväg på kvällen och sätter dig och gråter i källaren?" Det stog mer men jag blev så överraskad så jag kommer inte ihåg mer än så. Jag hade ingen aning om att mina föräldrar hade några "problem". Jag trodde att vi var en sån där perfekt familj. Jag blev så ledsen och förvirrad att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Smset skrevs för ca en månad sedan. Jag har inte märkt något på dem utan de har betet sig helt normalt. Jag undrar om de låtsas som att allt är bra eller om de faktiskt har löst det. Det ända jag ville efter att jag hade läst det var att ringa till min bästis (hon var den ända jag verkligen kunde prata med). Men då kom jag ju på att hon typ inte gillar mig längre. Jag kände mig så otroligt ensam. Och det gör jag fortfarande. Mina föräldrar har problem och jag har ingen att prata med. Jag vet inte vilken slags respons jag vill ha på detta. Gissar att jag bara ville skriva av mig lite… Tack till er som orkade läsa allt.

Annons:
Zepp
2015-09-20 11:48
#1

Vänner kommer och går hela tiden!

Prata med din Pappa!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Urhasten
2015-09-20 20:01
#2

Åh, vad jobbig situation. Det bästa du skulle kunna göra är att prata med din vän och kanske berätta för dina föräldrar om det som du råkade läsa i konversationen. Om ni är tajta och litar på varandra, är jag säkra på att de inte blir arga eller besvikna. Om de blir det, måste de ändå försöka förstå din oro därefter läst det.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

hahael
2015-09-20 21:28
#3

Prata med familjen. Dem är skyldiga att förklara för dig tycker jag

Klart att laxen ska ha en jolle

monstermash
2015-09-21 20:20
#4

#3 - Det tycker inte jag. Föräldrar har egna problem och vad skulle bli bättre av att veta varför ens föräldrar grälar? 

Och TS, ingen familj är perfekt.

hahael
2015-09-21 22:12
#5

#4 För att ts redan har fått nys om att det varit problem, då kan tystnaden driva en galen. Trust me I know, mina föräldrars skillsmässa tog kål på mig för att dem INTE var verbala och uttryckte sig och vad som skulle hända. 

dessutom kanske dem har löst det, alla relationer har lite gnissel i maskien ibland och det händer. Tror att om dem nu fixat det så kan det vara skönt att höra för ts att allt är okej igen.

Om Ts nu inte hade hittat smset så nä, då kanske dem inte hade behövt berättat för hen men nu sitter hen i den båten hen gör.

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: