Annons:
Etikettövrigt
Läst 1028 ggr
Fridaaaa
2015-09-20 19:59

Present till 20 åring?

Min svägerska fyller 20 snart men vet inte vad vi ska ge henne :P
Ja jag har alltid samma problem! Haha
Vill inte ge pengar eller presentkort. Det har vi gjort de andra åren.

Budget på max 300 kr.

Har frågat henne vad hon önskar sig men inget svar. "jag vet inte" 😉
Några speciella intressen direkt vet jag inte. Kläder, håret främst annars vet jag inte. Vill helst inte ge kläder, tycker det är så svårt att hitta rätt liksom xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Túrwen]
2015-09-20 20:01
#1

Smoothiemaker :) brukar kosta mellan 200-300 blev en del sådana i studentpresent för ett par år sedan när flera inom släkten tog studenten samma år.

Fridaaaa
2015-09-20 20:02
#2

#1 Hon dricker dessvärre inte sånt, annars smart ide 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2015-09-20 20:03
#3

Varför inte presentkort? Risken är ju att du köper något som inte kommer bli använt och det är ju väldigt onödigt. 

Med presentkort kan hon köpa det som behövs till hemmet eller till flytt.

Kerstinfalk
2015-09-20 20:04
#4

För 300 kr får du en lyxig hårinpackning, kanske passar någon med hårintresse.

Fridaaaa
2015-09-20 20:05
#5

#3 Därför att jag tycker att det är extremt tråkigt att ge år efter år 🙂 Vill ge något annat denna gången speciellt eftersom hon fyller 20 år 🙂
Hon bor redan i eget 🙂 Men frågade henne men inget hon sökte till hemmet vad hon visste

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-09-20 20:10
#6

Visst kan presentkort ses som "tråkigt", men samtidigt är det ju bättre då man i så fall kan köpa något man behöver och blir glad av än att man sitter med en gåva för 300:- i händerna som man tackar för men innerst inne känner "jaha, och vad ska jag göra med den här?".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Fridaaaa
2015-09-20 20:11
#7

#6 Mjo fast finns inte så många butiker runtom här som hon är direkt intresserad av utan är en bit iväg,då måste hon kunna ta sig dit med och använda det.
Och känner att jag vill ge annat detta året så vill ej ha förslag på presentkort :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
2015-09-20 20:12
#8

Tycker hon om smink? :)

Fridaaaa
2015-09-20 20:13
#9

#8 Till viss del, inte så mycket i sminkväg hon använder dock :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2015-09-20 20:16
#10

Ett urval av fina ölsorter

Ett fint vin

Smycken

Mixer

Fina badprodukter

Fotbad

Delikatesskorg som ni fyller med smått och gott. Tex ostar, marmelad, kex och god dryck

[Cookies1994]
2015-09-20 20:18
#11

Jag håller med Hera här om hon inte vet vad hon vill ha så går alltid presentkort hem 300 kronor är ingen stor budget heller så man kan få ett bra presentkort då för 300 istället tråkigt när saker går oanvända/slängs.

Men ska ge lite tips här 

1. Fina Doftljus

2. Något hudvårdskit

3. Fint godis

4. Om du kollar på sidan www.liveit.se så finns det upplevelser du kan köpa det är ju lite annorlunda än ett vanligt presenkort till exempel makeup-kurs: http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-makeupkurs eller att gå på en stand up show: http://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-stand-up-show finns säkert mer i din prisklass om du kollar runt.

Calcifer
2015-09-20 20:18
#12

Som fortsättning på #10s spår: Tillbehör till en "spakväll". Dvs kanske ansiktsmask, oljor till badet, ett gott vin, doftljus, och annat smått och gott som följer det temat.

Eller en upplevelse i form av middag tillsammans och sen bio eller dylikt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-09-20 20:28
#13

Hon har enbart dusch tyvärr så inget till bad fungerar.
Hon har två små barn så sprit känns sådär :) Glömde skriva det.

#11 Ska kolla vad som finns i närheten, brukar inte vara så mycket men värt att kolla 🙂

Spasaker kan jag med kolla upp :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Calcifer
2015-09-20 20:31
#14

Något hon kan göra med barnen i så fall? Eller något du och hon kan göra tillsammans som är mer "vuxet" (absolut behöver ingen alkohol vara inblandad, utan bara mer saker som inte går med små barn) om hon kan få tag i barnvakt?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-09-20 20:32
#15

#14 Nja jag är inte mycket för att åka iväg att göra saker 🙂 
Men är om man kommer på något till rimligt pris som hon kan göra med sin kille bara vi ordnar någon som kan köra dem (ingen av dem har körkort) 🙂

Här finns inte myckt att göra med så små barn 😕 De är bara 2 månader resp 1,2 år så 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cookies1994]
2015-09-20 20:33
#16

#13 Om du inte vet så kanske presentkort ändå är bäst? annars skulle jag väl rekommendera någon korg med olika godsaker du plockar ihop och kanske någon fin tvål m.m

Fridaaaa
2015-09-20 20:34
#17

#16 Fast nu vill jag inte ha förslag på presentkort så vill inte ha mer tjat om det xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
2015-09-20 20:35
#18

I så fall bio och middag ute för henne och hennes pojkvän och du/ni/någon annan sitter barnvakt under tiden. Skulle säkert vara kul för dem att få ha en dejtnight tillsammans bara de, för att få en paus och kunna spendera tid ihop som par och inte föräldrar för en kväll. Tror jag skulle uppskattas rejält faktiskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
2015-09-20 20:37
#19

#18 Måste höra med folk runtom så det ordnar sig med hämtning och lämning med :) Buss går inte så sent direkt här xD Men annars är det bra ide,ska spåna vidare på det 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2015-09-21 00:38
#20

Hårinpackning eller dyra och fina oljor/behandlingar för håret? Tangle teezer om hon inte redan har en?

Annons:
[Hästhoven]
2015-09-21 07:29
#21

En fin korg fylld med hennes favoritgodis & hårvårdsprodukter?

ostbollen
2015-09-21 08:00
#22

Om hon fyller 20 kanske hon vill ha tex stekpannor, glas, tallrikar mm. Det brukar uppskattas om man är runt flytta hem ifrån åldern! (Om hon nu inte har flyttat hemifrån) :)

Fridaaaa
2015-09-21 08:17
#23

#22 hon har redan flyttat hemifrån och har allt sånt :) #20 vad är tangle teezer? :) aldrig hört talas om :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
2015-09-21 08:27
#24

En målarbok för vuxna😃 Roligare än det låter, väldigt avslappnande. Kanske skönt om man har småbarn, de kan ju hjälpa till lite😎

Honestyisdead
2015-09-21 10:05
#25

Vad var det för fel på en Delikatesskorg? 

Att köpa alkohol innebär inte att hon måste dricka det när hon är med sina barn. Det kan sparas till senare tillfälle.

Fridaaaa
2015-09-21 10:44
#26

#25 Inte sagt att det ärnågot fel på delikatesskorg 🙂 
Ligger med på "listan" :)
Nä vet jag men nja jag tycker bara inte det är passande,men alla tycker vi olika :)

#24 Tror inte hon dessvärre har så stort intresse av det och inte tiden heller med två så pass små. Vart köper man såna förresten? inte hittat än (tänkt på till mig själv hehe)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2015-09-21 15:02
#27

#23 En borste i plast som ska vara skonsam för håret och reda ut tovor istället för att man ska tappa massa hår när man försöker borsta det. Den är jättebra tycker jag. 👍 Så om hon inte har en sån och är intresserad av hårvård och styling så rekommenderar jag en.

Annons:
Fridaaaa
2015-09-21 15:19
#28

#27 aa får googla på det sen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
2015-09-21 15:20
#29

Ja, en tangle teezer är hur bra som helst! Även lätt att få tag på. :) Finns på H&M för 149kr tror jag.

Annars är väl saker till hemmet alltid uppskattat? Ett fint serveringsfat, en ljuslykta, en thermosmugg som hon kan ha kaffe eller te i om hon ska iväg, fina grytlappar, ugnsform…? Det är ju saker som alltid behövs men som man kanske inte prioriterar att köpa. 

En annan idé jag fick var att kanske ge henne "presentkort" på fotoutskrifter? Vet att du inte ville ge presentkort, men det här är kanske lite annorlunda. På t.ex. fujifilm, extrafilm eller vad de nu heter kan man ju beställa foton som printas på canvasduk eller stora utskrifter. Kanske hade varit kul att ha på barnen? Ev. kan ni ju köpa ramar och slå in dem och säga att hon får välja ut två bilder som ni skickar efter i större format? Då får hon ju två tavlor på barnen att sätta på väggen.

monstermash
2015-09-21 17:44
#30

Jag hade kört vidare på spakväll-tema, oavsett om hon har badkar eller inte. Med två små barn kan det vara skönt att få rå om sig själv också. Du kan ju ge någon bodylotion, duschkräm, ansiktsmasker, hårinpackning osv, inget av det kräver ett bad… :)

Edit: Såg att du skulle kolla upp det nu.

Fridaaaa
2015-09-21 18:08
#31

Kollade upp tangle teezer nu, sådan köpte hon nyligen 🙂 Rackarns xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: