Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1476 ggr
[Tilde]
9/21/15, 12:24 AM

Namnbyte, osv.

På tal om namnbyte (vi har ju haft ett antal trådar om ämnet), så undrar jag hur många här inne som faktiskt har bytt namn eller fått sin namn utbytt som barn eller liknande? 🙂

Själv hette jag Tilda i 3 månader efter min födsel innan mina föräldrar ändrade namnet till Tilde. 🤐

Annons:
[Cookies1994]
9/21/15, 12:26 AM
#1

namnet tilde passar dig bäst tycker jag om jag får säga så :D

Lia
9/21/15, 12:29 AM
#2

Jag har bytt stavningen på båda mina mellannamn. Det var väl 6-7 år sen. Nu funderar jag starkt på att byta mitt förnamn :-)

[Tilde]
9/21/15, 12:32 AM
#3

#1 Haha ja jag kan inte säga så mycket då jag är van vid Tilde och därför ser mig som en Tilde och inte en Tilda. xD

#2 Var det en drastisk ändring eller mer en bokstav (typ z till s eller liknande)? :)

Calcifer
9/21/15, 1:00 AM
#4

Bytt tilltalsnamn men har kvar alla mina gamla namn. Har nu fyra namn + efternamn xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
9/21/15, 1:44 AM
#5

#3 Jag la bara till en accent och ett h :-) så det gjorde ingen skillnad i uttalet, men det blev lättare att stå ut med namnen, haha ^^

[Tilde]
9/21/15, 2:58 PM
#6

#4 Oj många namn! Jag har tre + efternamn men använder aaaaaaldrig mina mellannamn. 😛

#5 Okej, då förstår jag! 😃

Annons:
Hoseok
9/21/15, 3:57 PM
#7

Jag bytte tilltalsnamn så fort jag fyllde 18.

[Túrwen]
9/21/15, 4:57 PM
#8

Jag bytte namn när jag var 20 då hade mitt nya tilltalsnamn fungerat som mitt smeknamn under fem år varav tre år av dessa som jag kämpade mot svår depression. Mitt nya namn var som en fräsch start och jag bryr mig inte om att det är annorlunda och att mina föräldrar inte gillar det jag identifierar mig inte med mitt gamla namn längre även om jag sparat det som mellanamn.

[ThisIsWheels]
9/21/15, 6:27 PM
#9

Jag har inte bytt mitt namn direkt, men när jag var yngre så stavade jag Sally med Z i början 😃 Under en period så stavade jag det Sallie också för jag tyckte att det lät lite gulligare 😊

lollynonna
9/21/15, 6:42 PM
#10

Jag hette Lina förut, nu heter jag Linah. Mer unik stavning, vill inte vara som alla andra Linor liksom😛 Lina känns för mig så himla tjejigt och konstigt, så jag bytte till Linah och har hetat det i ungefär 2 år. Inte så stor skillnad, men jag gillar det!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Magrat
9/21/15, 8:26 PM
#11

Jag tänkte byta namn det första jag gjorde när jag fyllde 18 men var rädd att ångra mig, så jag bestämde att om jag fortfarande ville heta Leona när jag fyllt 20 var det fritt fram att byta. Bytte sedan namn till Leona och bytte ut ett mellannamn från Magdalena till Ellen (gammelmormor hette Ellen), Clarinda är det enda namnet jag behållit då min mamma heter det och jag gärna har det kvar. och tog i samma veva makens efternamn.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

revolution
9/22/15, 9:43 AM
#12

Jag är transperson och har i hela mitt liv velat byta namn då mitt gamla namn var "könat fel" och jag vantrivdes i det. Hör jag nån nu som heter mitt gamla namn så går det en rysning längs med hela ryggraden.

Är 15 år nu och för ett halvår sedan gick mina föräldrar äntligen med på att jag fick byta juridiskt namn till det jag heter nu. Då har jag kallats det här namnet i flera år innan, men det har stått fel på klasslistan o.s.v. Men nu är allt rätt.

Everyone loves a rebel

[Stockholmsbruden]
9/24/15, 8:12 PM
#13

Heter också Tilde, tycker det är fint, inte sp vanligt lixom :)b

Annons:
Quirinia
9/24/15, 9:21 PM
#14

Heter Hanna. Min mamma ville typ egentligen döpa mig till Lucy men hon "vågade" inte riktigt. Hade gärna hetat Lucy men skulle inte kunna döpa om mig då jag ändå trivs med mitt namn. Har dock funderat länge på att göra om stavningen till Hannah :)

[Tilde]
9/24/15, 9:34 PM
#15

#13 Tycker också om namnet Tilde. Det är ganska ovanligt (i alla fall i min generation), låter nordiskt och sött. 😃 Dock förstår aldrig folk från latinska länder vad man heter när man berättar, haha

Tipsi3
9/26/15, 8:36 AM
#16

Jag heter Tindra, född 01, och gjorde lite som #9 när jag var liten, sprang runt och sa till mina kompisar i förskoleklassen att jag egentligen hette Sara, Tindra var bara ett smeknamn eftersom att Sara var hemligt… 😂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tessan01
9/27/15, 5:38 PM
#17

Har inte bytt namn, men någon gång som mindre tänkt eftersom folk alltid säger och staval fel. xD Theresa / Therese / Theres istället för Teresa, som jag heter…

Spöket
10/2/15, 6:12 PM
#18

Kan man verkligen byta namn? Trodde att man bara kunde lägga till namn.

Multi vad?

[ThisIsWheels]
10/2/15, 6:24 PM
#19

Åh, jag kom på en till sak! Jag brukade kalla mig för Ally väldigt länge eftersom jag inte ville ha mitt riktiga namn på Twitter och Facebook. Extremt fantasifullt eftersom jag heter Sally 😂

Scorpio97
10/2/15, 7:11 PM
#20

Har inte bytt något av mina namn, är nöjd med dom allihopa (:


//Jessie

Annons:
Upp till toppen
Annons: