Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 2909 ggr
[Tilde]
9/22/15, 12:45 PM

AHS: Vilken säsong är bäst?

Vilken säsong av American horror story tycker du har varit bäst hittills? Förklara gärna varför 🙂

Annons:
[Tilde]
9/22/15, 12:51 PM
#1

Själv gillade jag nog Coven bäst. Tycker den hade mest sammanhängande handling, var spännande, hade lagom med gore och hade med zombies på ett hörn. 😃 Såg hela säsongen under en helg, vilket är ovanligt för mig!

På andra plats kommer Murder house. Den var också spännande, hade plot twists och intressanta karaktärer. 

Asylum tycker jag var riktigt spännande i början, men det blev för mycket. För många handlingar i en säsong liksom… Slutade med att jag inte orkade se klart säsongen på flera månader. 

Håller just nu på med Freak show så jag har inte sett klart säsongen än, men hittills är den ok… Ganska tråkig handling tycker jag… och dåliga karaktärer än så länge. Får se hur den utvecklas. 🙂 Tycker det mest spännande är clownen hittills, haha.

Yehet121
9/22/15, 1:00 PM
#2

För mig så kom Coven och Asylum på delad förstaplats! Jag älskar häxor och tycker om lite galen skräckfilm mer än bara läskig skräckfilm. Jag älskade storyn i båda säsongerna och karaktärerna var bra. :D <3

På andra plats kom Murder house, jag älskade storyn, och speciellt Violet och Tate, men det kändes som om det gick lite segt ibland.  ^^

På sista plats kommer Freak show. Jag tyckte inte om handlingen så mycket och tyckte att den var segare än Murder house. Gillade dock karaktärerna väldigt mycket.

Längtar så mycket till Hotel! :D

Duvethon
9/22/15, 2:01 PM
#3

Har sett de olika säsongerna ett antal gånger, Asylum är enligt mig den bästa. Älska r skräckfilmer/serier som utspelar sig på mentalsjukhus så denne föll mig i smaken :) Jag gillade handlingen. Annars tycker jag att Murder House är väldigt bra med, däremot tycker jag att Freak Show inte riktigt nådde upp till förväntningarna. Ser fram emot nästa säsong som kommer snart!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Afturelding
9/22/15, 2:09 PM
#4

Jag hatade första säsongen, älskade andra, och resten accepterar jag 😃 Andra säsongen tycker jag är bäst skriven, och den tar upp många stora frågor vilket jag gillar. Mycket av styrkan i säsongen tycker jag också ligger i att mycket av det som är skrämmande faktiskt har hänt på riktigt i historien (nazister, systematiserad misshandel av personer som inte är hetero, hemsk psykvård etc).

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

nottheonly
9/22/15, 2:17 PM
#5

Mina favoriter är Murder house & Asylum.
Coven var väll okej och Freakshow har jag inte ens kollat färdigt än så den fastnade jag inte riktigt för.. haha! har stora förhoppningar på Hotel 👍

Tokyo
9/22/15, 6:18 PM
#6

Har inte börjat titta på Freak Show än, men av de tre säsonger jag har sett tycker jag definitivt att Asylum var bäst, älskar hur sjukt och fucked up allt är och även att man får en inblick i hur det såg ut och gick till på mentalsjukhus förr. Min favoritscen ur hela serien är också med i den säsongen, kan ni gissa vilken? ;) Gillade karaktären Kit (ni kommer se ett mönster genom texten, tro mig) men var inte jätteförtjust i hela Aliengrejen. 

På andraplats kommer Murder House, den mest intressanta karaktären var helt klart Tate, och jag älskade Tate och Violet's kärlekshistoria om man säger så. Hur dramatisk var inte scenen när Violet får reda på att hon är död och de sitter i badkaret och Tate försöker få henne att spy upp tabletterna? Älskade den. Gillar även att de featured (ursäkta min svengelska, vet inte hur jag ska säga det på svenska) mordet på Elizabeth Short, "The Black Dahlia". Jag visste faktiskt inte att det hade hänt på riktigt förrän jag kollade på Rob Dyke på youtube.

Coven har jag ärligt talat inte sett klart på än, och jag tänker inte göra det heller. Har aldrig varit ett fan av häxor så det är ju en uppenbar anledning till att jag inte gillade säsongen. De enda storylinesen (did I just make a word up?) jag faktiskt fann intressanta var Kyle, och hans lilla relation med Zoe, men den såg man ju inte mycket av, samt den med Delphine LaLaurie, eftersom hon levde på riktigt och historien är sann (inte häxdelen kanske men ni förstår vad jag menar, den med slavarna). Annars tyckte jag säsongen var långtråkig och bara allmänt ointressant. 

Vi får se vad jag tycker om Freak Show när jag har sett den, jag kan återkomma. 😃

Annons:
[Hästhoven]
9/22/15, 6:41 PM
#7

Gillade murder house :-)

[Hästhoven]
9/22/15, 6:42 PM
#8

#6: Tate var/är också min favorit karaktär i den säsongen! Håller med dig :-)

Anna
9/22/15, 8:47 PM
#9

Asylum är min favorit - mest fängslande på något sätt. Riktigt taggad på Hotel också! 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Biancaa
9/23/15, 4:20 AM
#10

Älskar murder house och asylum, tycker freak show är bra också, hittils, men har inte sett klart den då jag inte kan hitta vart jag kan se resten, finns inte å netflix. Coven har jag inte ens sett klart på för jag tyckte den var så tråkig/dålig, haha.

mejamylove
9/23/15, 9:04 AM
#11

Freakshow all the way! Murder house direkt efter den :) Asylum var väl sådär men coven är sämst hittills, orkar knappt se klart den :P

Upp till toppen
Annons: