Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 959 ggr
[hallåhej]
2015-09-23 15:15

Hårborttagning

Hej, jag har en fråga om hårborttagning :) Det är nämligen så att jag inte vet vad jag ska göra med håret där nere, haha. Jag vill ha bort det, men jag vet inte hur! Rakning funkar verkligen inte för mig, även om jag använder bra rakhyvel, raklödder, är superförsiktig och smörjer in efteråt så får jag röda prickar och rakfinnar. Dessutom håller det sig ju inte fint mer än några timmar. Har även prövat Veet's hårborttagningskräm och deras vaxremsor (dock inte dom för bikinilinje). Hårborttagningskrämen lämnade kvar stubb, dock funkar den jättebra på benen och armarna så kanske är det jag som gör fel? Funkar den för er andra? Vaxremsorna var värdelösa, gjorde bara ont och tog nästan ingenting (jag gjorde rätt). Vad finns det för fler sätt, hur gör ni? Att vaxa på salong är tyvärr inte ett alternativ, dyrt och så är jag lite för ung.

Annons:
[Lollo 97]
2015-09-23 15:19
#1

Finns nog inte så många andra sätt kvar (vadd jag vet om iaf) än epilering. Inget jag skulle rekommendera kanske.

Men du kanske har ett väldigt känsligt underliv. Jag klippte med sax för att jag tyckte mitt var så långt xD Klippte kanske 1,5 cm eller nåt, hade kvar 1 cm eller nåt. Men det blev så irriterat så det kliade som attan och fick sedan som finnar som blev till sår.

Finns ju recept på hemmagjort vax har jag för mig också. Finns nog att söka efter på google ;)

[Älskamig]
2015-09-23 20:16
#2

Tjenare!😎
Det finns två alternativ till som inte #1 har nämnt. Dels en s.k "hårborttagnings-fil" som du slipar bort hårstråna med. Det funkar att göra på venusberget om du inte har så grova hårstrån. Gör inte alls ont! Däremot kan du bli fruktansvärt torr efter att du använt den, så därav är det bra att smörja efteråt. Du kan se hur en sådan "fil" på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=4tWEVwY-2Zo 

Ett annat tips är att noppa bort varje hårstrå på bikinilinjen/venusberget. Har du verkligen ork så funkar det.👍

Upp till toppen
Annons: