Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1141 ggr
Singmo
9/23/15, 11:48 PM

Bästa vän kritiserar allt jag gör

Vet inte riktigt i vilken grupp jag ska sätta denna tråden i, så hoppas det blev rätt nu… Min "bästa vän" kritiserar vad jag än gör. Det jobbiga är att jag inte kan säga något till henne. Hon blir sur om man säger hur hon kan göra något bättre medans hon säger att boken jag jobbade jätte hårt på var dålig. Jag vill verkligen inte vara med henne men jag måste… Är jag inte med henne så blir mina föräldrar sura, hennes föräldrar sura, tillochmed skolan blir sur på mig. Jag är nämligen den ända hon vill vara med. Asså jag är trött på att bli kallad dålig på allt jag gör och alltid få berättat för mig att någon är bättre. När jag säger att jag inte få säga något till henne menar jag att jag bara får säga att hon är bäst på det hon för för om jag säger något annat så blir hon jättesur och tycker jag är världens elakaste person, och hon glömmer inte berätta det för mig direkt. Sedan är alla sura på mig för att jag inte höll med henne. Någon som vet hur jag kan göra? Förlåt för flummigt inlägg.

Annons:
MaxFlickan
9/23/15, 11:51 PM
#1

Man skall inte umgås med människor som får en att må dåligt.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Lia
9/23/15, 11:51 PM
#2

Hur gamla är ni?

Singmo
9/23/15, 11:54 PM
#3

#2 Vi är 13 år.

molam
9/23/15, 11:55 PM
#4

Trycker Personen ner dig så är ni knappast bästa vänner, de gör inte sådant

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sindri
9/24/15, 12:04 AM
#5

Men herregud……ingen kan bestämma vem du skall vara med. Fattar inte varför du tror att det är så. Vet dina föräldrar hur hon behandlar dig?
Jag hade en gång en "bästa vän" som ofta hackade på mig och hånade mig. Tyvärr tog det många år innan jag sade upp bekantskapen med henne. Hon förstörde mycket i mitt liv - hur kunde jag låta henne.

Du skall fräsa ifrån ordentligt åt den där personen. Bli arg och säg precis vad du tycker. Ge fullständigt sjutton i om hon blir sur. Och säg det åt henne. Endera så vill hon inte vara med dig längre, eller också så ändrar hon sig.
Och ingen kan tvinga dig att vara med henne.

Javix
9/24/15, 11:01 PM
#6

Jag hade också en sådan vän, och jag vet, det är jättejobbigt. Men försök att förklara för dina föräldrar kanske och byt skola. Det var det som jag gjorde. Eller så försöker du säga åt henne att du inte vill vara hennes vän om hon ska hålla på så.


Annons:
liten02
10/21/15, 4:48 PM
#7

För mig är det precis samma sak

Upp till toppen
Annons: