Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 876 ggr
[KB46ghx]
9/24/15, 5:48 PM

Sommarskola

Hej! Jag går ut nian till våren och jag vet inte men jag är väldigt osäker på om mina poäng kommer räcka till de valen jag kommer att ta. Undrar då om det är så att man kan gå på sommarskola för att höja upp betygen inför gymnasiet? Vart isåfall och har ni tips på någon skola eller hemsida jag kan kika in (bor i Gbg)

Annons:
Nian97
9/24/15, 8:14 PM
#1

Sommarskola är bara för de med F.

[Zachapacka]
9/24/15, 8:19 PM
#2

De är långt kvar innan du slutar nian. Satsa allt nu, de tjänar du på :)

fjording04
9/26/15, 7:52 AM
#3

Ja

[134643]
9/26/15, 10:49 AM
#4

#1 För oss var sommarskola absolut inte bara för dem som hade F. Ts: Fråga din mentor/klassföreståndare eller någon annan lärare vad som gäller. Sen har du en hel del tid kvar, så satsa på att höja dig i så många ämnen som möjligt nu när du går i skolan. Fråga om extrauppgifter osv för att höja dig :)

Kadoor
9/27/15, 1:12 PM
#5

Du har ju nästan två hela terminer kvar innan det är dags för en ny skola, så du har ju stora chanser att höja dina betyg. Dina lärare ska ju vägleda dig genom din skoltid, så prata med dem och se om du kan göra något speciellt för att höja betygen och om du kanske kan få extrauppgifter. Tror inte sommarskola kommer behövas om du jobbar hårt nu i nian och anstränger dig, samt pratar med lärarna.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[KB46ghx]
9/28/15, 11:34 PM
#6

Okej tack för alla tipsen!! :) ska prata med mina lärare

Annons:
Upp till toppen
Annons: