Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1229 ggr
Poro
2015-09-24 21:56

pappa dog ;(

Hej jag är en kille som är 13 år, min pappa var missbrukare och mådde dåligt men han blev frisk han gjorde allt för mig och andra och satte oss förre honom själv. Han mådde jätte glad och har inte sätt han så glad på länge. Men på 2 dagar hör han inte av sig. (vi hör av oss varje dag) så tredje dagen kommer poliser hem till oss på kvällen att han har dött jag klarar inte av det. Det har gått 1 dag sen jag fick reda på det är mycket med vänner och släktingar redan. Men på kvällarna saknar jag hur vi alltid ringde varandra och sa godnatt. För jag bodde inte hos honom bor hos en fostermamma. Och varje dag brukade han skicka citat varje morgon i drygt 1 år. Jag saknar hans leende hans kramar allting jag kan bara inte jag måste få se han igen ;( han fick mig alltid att le han va så underbar snälla vad ska jag göra ;(

Annons:
Tjeja
2015-09-24 22:01
#1

💔

Oj vad jobbigt! Förstår att du saknar honom och att det känns jättekonstigt och fel! Önskar jag kunde hjälpa dig att få honom tillbaka på något vis. 😕

Skickar en stor varm kram till dig och varma tankar. Hoppas du får bra stöd och hjälp av din fostermamma att orka hantera och ta dig igenom din stora sorg och saknad. Och att du hittar strategier för att ta dig igenom stunderna när du saknar din pappa som allra mest. ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
2015-09-24 22:02
#2

Va tråkigt att höra. Hur tror du din pappa skulle vilja att du gjorde nu?

Poro
2015-09-24 22:08
#3

#1 tack så mycket uppskatar allt sånt nu :( #2 tror han skuöle vilja att jag tar min tid men att jag ska vara glad pch lycklig föf stunderna vi hade tillsammans pch att jag ska leva vidars och endå ha roligt med andra människor . så ja jag ska förzöka det men saknar han extremt mycket förlåt att jaf skriver slarvigt på min mammas stora surfplatta ;(

MaxFlickan
2015-09-24 22:13
#4

Jag beklagar! Hoppas att du hittar någon att prata med, att minnas din pappa och ventilera dina tankar. Kramar <3

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

_Fisken
2015-09-24 22:24
#5

Du ska definitivt vara med andra människor nu när du är ledsen. Du ska inte sitta själv i ett rum och fundera. Men du ska också tillåta dig vara ledsen och gråta mycket. Men din pappa vill nog att du inte ska gå och vara ledsen föör länge. Han vill nog att du ska bli en glad pojk framöver.

Northernlights KU
2015-09-24 22:33
#6

Beklagar verkligen 🌺

Det är alltid jobbigt att mista någon nära, oavsett omständigheter… Vet inte om jag egentligen har så mycket goda råd att komma med, men det är bra att du i alla fall verkar ha andra människor omkring dig så du inte är helt ensam. Att prata brukar vara bra för att bearbeta saker, både med nära och kära, men även t.ex. med en kurator eller psykolog om man känner för det. Att skriva kan också hjälpa, behöver ju inte nödvändigtvis vara att man skriver till någon annan person, att bara skriva på ett papper/i datorn utan att visa för någon annan kan också kännas bra.

Att tillåta sig själv att vara ledsen och sörja är viktigt, och att gråta så mycket som man känner för. Känslor dödar inte, även om det många gånger kan kännas så… Samtidigt är det också bra om man kan försöka fortsätta med sådant som man i vanliga fall brukar tycka är roligt, t.ex. umgås med vänner eller hålla på med någon sport/hobby. Det kan vara bra att sänka kraven lite på sig själv och hur man presterar i skolan/på jobbet (om man är en sån person som har höga krav på sig själv). Och att försöka ta hand om sig, och hålla kvar sina vanliga rutiner, typ äta vettigt (även om man inte har någon matlust), sova tillräckligt (även om det är jättesvårt), gå upp på morgonen (även om man helst av allt bara vill stanna under täcket i all evighet), gå till skolan/jobbet (även om det suger). röra på sig (helst ute) en liten stund varje dag osv.  

Det känns nog som en rätt klen tröst just nu, men sorgen brukar bli lite lättare att hantera med tiden. Saknaden kommer förmodligen alltid att finnas kvar hos dig, men den kommer förhoppningsvis inte alltid att göra lika ont som nu.

Beklagar, återigen 🌺❤️

           Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Annons:
Scorpio97
2015-09-25 09:45
#7

Min pappa var alkoholist och dog i mars förra året, så jag vet delvis hur det känns. (Även om alla människor såklart känner och reagerar olika). Om du behöver så får du PM:a mig om du vill.

Själv stängde jag av helt i några veckor när jag fick reda på det. Jag var hemma från skolan och gjorde i princip inget mer än att läsa böcker och kolla på film. Det var mitt sätt att komma igenom chocken. 
Sen när jag gick tillbaka till skolan så tog jag kontakt med skolans kurator. Det kan kännas märkligt att prata med en helt främmande person om något så personligt, men jag tyckte ändå att det hjälpte. Det kändes bra att få prata med någon som inte hade känt pappa och som inte hade några förutfattade meningar, utan bara lyssnade.
Sen har jag fortfarande dagar där jag inte kan fatta att han är borta, och så kommer det nog alltid vara. 

Det är viktigt att låta sig sörja och vara ledsen, men man måste också låta sig vara glad om något bra händer. Men det blir faktiskt bättre, även om det kan vara svårt att tänka sig när det precis hänt. 

Jag beklagar sorgen!


//Jessie

Upp till toppen
Annons: