Annons:
Etikettövrigt
Läst 1807 ggr
Lotoz
9/29/15, 11:37 PM

Hur ska man komma upp på morgonen?

Hej

Går i 3:an nu och har en tid att passa på morgon som dom flesta hehe Men jag har verkligen problem att komma upp på morgonen. Ja är tvungen att ställa minst 10st alarm på telefon o slänger den under sängen för att vara tvungen att vakna till o stänga av alarmet på morgonen. Det jag då gör är att jag rycker till  när det ringer o snoozar alarmet, sen blir jag riktigt seg o bara lägger telefon under kudden o somnar om, kommer ofta försent till bussar osv.

Finns de nått bra sätt att verkligen vakna till på morron??                                                           Tack

Peace

Annons:
JoannaLi
9/29/15, 11:49 PM
#1

Köpte en Philips Wake Up Light. Funkar asbra för mig, för det blir så obekvämt ljust på morgonen att jag inte ens kan tänka på att somna om :P Dock lite dyra beroende på. 

Men innan jag hade den så ställde jag 6-8 larm med 5-minutersintervaller, där den sista har extremt högt ljud så att jag verkligen märker att nu är det dags. Nog att hålla en precis vaken nog, men låter en ändå sova så att man får ur sig "morgonsovningen" :)

Carrosh
9/29/15, 11:52 PM
#2

Sover du tillräckligt om nätterna? Eller sover du oroligt? Sådant påverkar i allra högsta grad hur lätt du har att komma upp på morgonen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Biancaa
9/30/15, 12:16 AM
#3

Lägg mobilen en bit bort (se till så att du skruvar upp volymen så du faktiskt vaknr dock) så du måste gå upp för att stänga av det, hehe. (Tillexempel på ett skrivbord eller längst bort på fönsterbrädan om du sover brevid ett fönster)😊 Sen är det bara att se till så man inte går och lägger sig igen

Lotoz
9/30/15, 12:42 AM
#4

#2 Jag är inte orolig över något, vad jag kan komma på iaf. Men går kanske o lägger mig lite sent(kl1) ? skall gå upp kl7 för att ta en buss 07:30, får testa att lägga mig tidigare tror jag, tack för ditt svar.

#3 Har funderat på de, får nog testa det hehe

Peace

Tipsi3
9/30/15, 2:22 PM
#5

Försök att sova längre, 8-9 timmar när du kan, hellre för mkt sömn än för lite x)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

revolution
9/30/15, 2:37 PM
#6

Lägg dig tidigare! Det tar ett tag att vänja sig vid det men när du är van vid att somna tidigare kommer du ha enklare att komma upp på morgonen då kroppen är utvilad.

Andra tips för att inte ha så stressigt på morgonen är att förbereda frukosten kvällen innan, t.ex. bre smörgåsar. Även packa väskan och se till att du har alla skolsaker kvällen innan.

Everyone loves a rebel

Annons:
Aleya
9/30/15, 6:22 PM
#7

Herre…. om du lägger dig ett så är det inte konstigt att du är trött. Gå och lägg dig i tid. Var vaken till max tio. Och innan du ska lägga dig så pyssla inte med någon mobil eller dator MINST en timme innan. Detta för att hjärnan ska varva ner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
9/30/15, 6:27 PM
#8

Tack för alla svar, yes får ändra på schemat då, skall testa gå o lägga mig 22 idag då

Peace

Biancaa
9/30/15, 6:30 PM
#9

kan låta helt vansinnigt men försök att inte använda någon slags skärm (tv, dator, mobil, etc) typ 1-0,5h innan du ska sova, har hört att det kan hjälpa med att somna.

Rumblebee
9/30/15, 6:41 PM
#10

Lägg dig i tid och istället för att titta på en skärm det sista du gör så läs ett par sidor i en bok. Är bevisat att det är hälsosamt att läsa, dels på grund av att det för så att man sover bättre. Finns flera vetenskapliga studier som stödjer att det är dåligt att använda en skärm innan läggdags.

flaskpannkaka
9/30/15, 6:45 PM
#11

Be brorsan komma in och skrika i rummet för av ren reflex kommer du flyga upp som en servett ur sängen och springa efter för att slå jäveln :-)

Lotoz
9/30/15, 7:05 PM
#12

#9 Jo har också sett det någonstans. Jag får lägga undan telefon o ta det lungt en stund innan läggdags då:)

#10 Aa hade vart roligt att testa faktist, får se på det.

#11 Min storebror är uppe till 4 på natten o spelar, så tror jag får väcka han på det sättet sen när jag vant mig gå upp i tid hehe

Tack för svar

Peace

flaskpannkaka
9/30/15, 7:09 PM
#13

äh be han att komma in och tjuta som en tupp så funkar det nog!! :-)

Annons:
zimm
9/30/15, 8:46 PM
#14

Jag sätter på en väckarsingnal(????) som skär riktigt i öronen och flyger man liksom upp😂😴

Medarbetare på

Star Wars

Whippet
9/30/15, 9:09 PM
#15

Min hund kommer alltid upp och ställer sig på sängkanten, tar sitt äckliga skägg och puttar på mitt ansikte. (För att han vill ha mat) …

I'm out Vilar huvudet i handen

Elinmatsdotter
10/1/15, 2:31 AM
#16

Lägg dig i tid och ställ ETT alarm då ställer hjärnan in sig på att nu har du bara en shans! Funkar för mig. Jag vaknar aldrig av sambons fem alarm om jag inte måste gå upp för då blir jag klarvaken direkt. Snozar jag däremot ligger jag gärna kvar tills 10-11 på förmiddagen och då går jag endån och lägger mig vid 22-23 ^^

Aleya
10/1/15, 6:24 AM
#17

Hur gick det? Somnade du tidigare?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lotoz
10/1/15, 10:54 AM
#18

Blev att jag somna 23, snoozade alla mina alarm o vaknade av sista alarmet o missade nästan bussen haha, får nog vänja mig lite

Peace

flaskpannkaka
10/1/15, 8:17 PM
#19

HAN KAN JU VÄCKA DIG NÄR HAN LÄGGER SIG :-)

Whippet
10/1/15, 8:37 PM
#20

#19 Lägg av med caps

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Lotoz
10/1/15, 11:35 PM
#21

#19 Njaaa haha, eller dygnar jag bara ;)

Peace

flaskpannkaka
10/10/15, 5:46 PM
#22

#20 lägg av med att kommentera min gramatik #21 också ett alternativ :-)

Aleya
10/10/15, 5:59 PM
#23

#22 Grammatik är hur man ställer upp och formar meningar. Det du just gjorde får det som att verka som om du STÅR OCH SKRIKER!
Vilket är onödigt, då ingen kan höra dig skrika över internet. 😎

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

flaskpannkaka
10/10/15, 6:03 PM
#24

#23 det tillhör min gramatik att stå och skrika :-) Nej det är just därför jag skriver med stora bokstäver och att det är onödigt att be mig sluta :-)

Aleya
10/10/15, 6:05 PM
#25

#24 lyssna på denna och chilla: https://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

flaskpannkaka
10/10/15, 6:07 PM
#26

#25 den var bra i början men blev lite tjatig jag orka inte lyssna på hela :-)

Upp till toppen
Annons: