Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2534 ggr
Corgitok
9/30/15, 8:03 PM

Hur blir jag en gamer?

Jag skulle vilja vara en gamer, jag har ingen erfarenhet men vill så gärna vara! Har spelat hos killar men det är bara det, och jag tycker det är roligt.

Någon som kan hjälpa och berätta hur man kan börja och gratis spel eller något sådant man kan börja med eller så?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Valkyrija
9/30/15, 8:12 PM
#1

Gullig fråga! 😃
En gamer är någon som spelar mycket spel så det är väl egentligen det du ska göra. Mitt favoritspel som är gratis är Hearthstone. Dota 2 är också roligt. Sedan rekommenderar jag CS:GO och WoW men de är dessvärre inte gratis. Skyrim är också sjukt roligt! Haha ja.. Finns massor av spel! 

Hearthstone tar lite tid att lära sig men det är jätteroligt när man väl kan. Det är egentligen bara till att nöta och nöta. Tillslut lär du dig korten och det gäller att samla på sig ett gäng kort så du kan göra bra deck :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

MissanTissan
9/30/15, 8:18 PM
#2

Om du har steam måste jag tipsa om Team Fortress 2. Tar ett tag att lära sig, men det är väldigt kul för att vara ett gratis spel! :)

Annars tipsar jag om Black Ops 2 och liknande spel. :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Biancaa
9/30/15, 8:36 PM
#3

Om du skaffar/redan har steam så kan man kolla på alla spel som är free to play

Corgitok
9/30/15, 9:09 PM
#4

Tack så mycket för  tipsen! <33

Finns ett problem, kan inte installera steam och kan inte spela. Men fixar det nog imorgon om jag får tid. Känner mig helt vilse med detta hahaha! xD

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Hästhoven]
9/30/15, 10:05 PM
#5

Hm, min bror är en gamer, spelar på datorn varje dag, alla lediga timmar året runt. Har "fetaste" datorn & massa andra prylar :-)

Valkyrija
9/30/15, 11:18 PM
#6

Det är bara till att ladda ner steam och installera det ^^

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Lotoz
10/1/15, 10:57 AM
#8

Sen har du torrents

Peace

[cookies]
10/1/15, 12:40 PM
#9

En gamer för mig är någon som tar spelande ganska seriöst, eller i alla fall spelar en del. Skulle jag säga att en person som spelar 1 timma varannan dag är en gamer? Nej. Är en person som målmedvetet vill och försöker bli bättre en gamer? Ja. Lite så jag ser på det. Sedan skulle jag aldrig kalla någon som spelar mycket The Sims för en gamer, då det inte är ett spel där man direkt tävlar emot andra.

Populära stora spel är ju World of warcraft (WoW), Leauge of Legends (LoL), Heartstone, Dota 2, Starcraft, Diablo III, Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) och Call of Duty (COD) spel. 

Dessa är dock framförallt datorspel, ska du ha till olika konsoller så finns ju: Super Smash Bros (Nintendo konsoller), Call of Duty, Halo (xbox), Destiny och en del fler.

Alla du träffar kommer ha olika uppfattningar om gamers, men för mig är en gamer någon som spela ett spel där man kan mäta hur bra man är (alltså spela MOT andra eller i Lag mot andra, om ni fattar) samt man tar spelet lite som en sport, strävar efter att bli bra.

Rumblebee
10/1/15, 2:15 PM
#10

En gamer är någon som har spel som aktiv hobby och intresse. Jag har varit en gamer men är nu mer "casual". Det vill säga spelar inte lika mycket dom förut, men kan ändå sitta en hel dag om jag har den möjligheten vill säga med ett kul spel. Vad för slags spel tycker du är kul eller verkar kul? Vad gäller gratis spel så kan jag bara komma på diverse online spel som jag själv har provat på: Firefall, Warframe, Defiance, Runes of Magic och Neverwinter. Personligen tröttnar jag snabbt på spel som är gratis i och med att de spelen erbjuder vissa tjänster som bättre utrusning och vapen eller transportmedel för riktiga pengar medans de som inte vill betala får arbeta häcken av sig för stt kunna tjäna ihop tillräckligt mycket av en speciell valuta för att kunna köpa det långsammaste transportmedlet till exempel. Någon föreslog torrents men det avråder jag faktiskt från. Man kan få in en massa virus eller malware i datorn sedan att det kan vara klurigt att få spelet att installeras om man inte förstår sig på datorer.

[Devya]
10/1/15, 6:37 PM
#11

Man kan ju definitivt vara en casual gamer också och inte ta allt så seriöst. Jag skulle inte rekommendera någon till att bli en verkligen seriös gamer för det är väldigt tidskrävande. Det är också lätthänt att man blir beroende, det hände mig.

Jag har varit en gamer en gång i tiden då jag spelade WoW och raidade mycket (dag som natt). Jag läste på en hel del och försökte alltid bli bättre. Så det gäller ju att läsa på en hel del då man börjar spela, oberoende vad det handlar om för sorts spel.

Men det gäller bara för dig att testa dig fram och se vad för sorts spel som du tycker om.  Jag kan tyvärr inte rekommendera något gratis spel för det jag har pysslat med har alltid kostat en liten summa.

Lojs
10/2/15, 5:27 PM
#12

Mitt favoritspel just nu är Heroes of the Storm, det är gratis att spela. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Calcifer
10/2/15, 5:33 PM
#13

Håll ögonen här: https://www.humblebundle.com/weekly

De har nya spel varje vecka, om jag inte minns fel, och man väljer själv hur mycket man vill betala. Jag minns att jag lyckades få tag i några rejält underbara spel där för ett tag sen och jag betalade väl typ 50:- för fyra spel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lotoz
10/2/15, 6:00 PM
#14

svårt att definiera en "gamer" men när jag tänker gamer tänker jag på en person som är lite nördig utav sig och har inlevelse i spelen dom spelar. Vill ständigt bli bättre och är därför inne och spelar. Även fina sommardagar kan man ofta sitta inne en hel dag o spela. Sen ska det vara riktiga spel , inte flashspel som på tex spela.se :) good luck

Peace

Lotoz
10/2/15, 6:01 PM
#15

http://www.fast2play.se/ en svensk sida som liknar humblebundle, billigt

Peace

Corgitok
10/3/15, 9:38 AM
#16

Igår fick jag hjälp att installera Steam, det var något fel med nån fil 😂

Jag testade att spela Sactum och de var faktiskt kul! Tack  så super mycket för alla tips, ska nog installera flera  ifall dom är gratisk, för att börja liksom och förstå lite först. 🤪 Få se hur det blir haha :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Afturelding
10/3/15, 10:27 AM
#17

#9 Men det finns ju massor med spel som inte innehåller tävlande. Allt som är singel player faller ju i den kategorin. Enligt din logik så är inte jag heller en gamer, även fast jag spelar 40 timmar i veckan (dvs, lika mycket som ett heltidsjobb). Jag spelar dock inte sims, utan  mycket RPGs, pussel/plattformsspel (tänk Portal) och vissa FPS. Man kan ju fortfarande sträva efter att bli bättre och jämföra varandras spel genom t.ex achievements etc. 

TS: prova att ladda ner en massa olika spel i olika kategorier och se vad du tycker är roligast 🙂Har du möjlighet är det kanske bra att prova att spela på dator och olika konsoler också (genom kompisar eller dylikt), jag trivs t.ex inte alls med att spela på dator.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[MikeW]
10/3/15, 8:46 PM
#18

Just sayin #9 att man kan fortfarande vara en gamer om man spelar sims, man är ingen gamer bara för att man spelar mot andra människor. 
Själv spelar jag aldrig med andra om inte med kompis. Men har en väldans massa spel och spenderar mesta av min tid med det, jag skulle säga att jag är en gamer. Min pojkvän spelar the sims hela dagen varje dag, han har spelat på samma familj nu i flera månader och spelar lätt mer än 6 timmar varje dag. Han har även över 140 spel där ingen är där man spelar med andra, så att säga att han inte är en gamer är skit snack. Man måste inte spela med andra för att vara en gamer.

Jaxination
10/4/15, 7:22 PM
#19

Leauge of legends är typ de enda spelet jag spelar, minst 3 games om dagen typ. Jag kallar mig själv inte för gamer, även om jag försöker förbättra mig och klättra i rank.

Min pojkvän sitter dock nästan heeeeela dagarna, och han har MASSOR av spel. Han spelar och går verkligen in för de, annars tycker han de inte är kul. De kan varierar från CS:GO till LoL, WoW, DayZ eller BF4. Honom kallar jag gamer!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Lotoz
10/4/15, 7:25 PM
Annons:
Florrpan
10/4/15, 7:26 PM
#21

steg 1: Hitta ett spel du tycker ser roligt ut
steg 2: Spela spelet

Svårare är det faktiskt inte. Jag skulle vilja säga att en "Gamer" också beskriver någon som är spelberoende, och som endast har spelvärlden som intresse.

Du blir ingen "gamer" över en natt, och du behöver verkligen inte tvinga dig själv att spela datorspel bara för att. Det är en social grej online, vissa tar det ett steg längre. Bli inte för beroende bara, det kan vara tungt att ta sig ur ett spelberoende.

[cookies]
10/5/15, 10:18 AM
#22

#17 Well, svår nöt. Framförallt i mina ögon är gaming (som "sport") tävlande i olika former och det är min vision av vad framförallt en gamer är. Sen kan man ju fråga om man ska kalla allt gamer, ska man ha hardcore och casual gamer? Singelplayerspel tänkte jag faktiskt inte mycket på alls. Men som jag skrev i mitt förra inlägg så såg jag gamer som en person som försökte nå ett mål, singelplayer kan ju inkluderas i det.

#18 Fast för mig så är man inte gamer om man spelar sims, inget illa menat mot folk som gör det, men jag har svårt att se en person som spelar det för gamer (min egna åsikt). Sen så respekterar jag det spelet lika mycket som vilket annat spel som helst, men som sagt, inte gamer enligt mig för det. Samma gäller för minecraft, det skulle vara lättare att acceptera för mig, att en gamer är någon som spelar minecraft, men det håller sig ändå inte riktigt till min känsla av vad som är en gamer (eller spel man spelar för att vara en gamer). Men igen, bara min personliga åsikt.

Ang spela med andra så skrev jag i svar till #17 att jag mer eller mindre glömde bort spela själv eller offlline, då jag det senaste har satt mig in lite i esport och då dragit paralellen competetive gaming -> gamer. Återigen, min personliga åsikt.

[Devya]
10/5/15, 12:10 PM
#23

#22 Men kort och gott så betyder gamer - en spelare. ;)

Vi kan ju också börja säga att en gamer är en sådan som får pengar för att hon/han spelar och att ni övriga är inte äkta gamers. Jag vet av sådana personer som ser på ordet gamer på det viset också. Det beror på våra egna definitioner av ordet men jag tror inte det finns någon universal accepterad sanning om detta, men rätta mig om jag har fel. :)

Florrpan
10/5/15, 12:27 PM
#24

#22 Fast så är det inte riktigt. Min tjej som egentligen inte gillar att spela alls kan spela Sims ibland, men inte fasen är hon en gamer för att hon ibland underhåller sig en timme eller två med The Sims.

Flera definitioner av "gamer", bl.a casual, core, hardcore & professional gamer.

[Devya]
10/6/15, 5:14 AM
#25

#24 Kanske man kan kalla henne för en casual gamer då?

Jag ställer mig tveksam till vissa definitioner här. Jag tycker att man kan vara mera öppensinnad. Jag ser mig själv som en ex gamer. Jag började med sims och kunde spela 9 timmar i streck. Jag övergick sedan till andra spel som wow och började hardcore raida och spelade i princip 16 timmar i streck jämt och ständigt och läste upp om nyaste raid bossar och så vidare. Sen övergick jag dock till att bli mer av en casual gamer.

Var jag ingen gamer då jag kunde spela the sims 9 timmar i streck? Blev jag endast gamer då jag började hardcore raida i wow? 

Jag tycker det är knepigt med dessa definitioner och man borde vara lite försiktig innan man säger att du är ju ingen gamer fast den personen sätter åtskilliga timmar på att spela en massa spel, men inte ett spel som du tycker är värdigt.

Det är väl som att säga åt en game developer att han/hon är ingen game developer för det där är ju inte ett spel som är "värdigt nog".

Florrpan
10/6/15, 11:32 AM
#26

#25 uhm…jag klankade aldrig ner på spelet The Sims, okay? 

Om min tjej satt 9 timmar om dagen med The sims hade jag kallat hon för gamer. Nu sitter hon bara 2-3 timmar MAX i veckan, eller inte alls. Så nej, hon är ingen gamer.

Man blir ingen gamer för att man spelat lite datorspel. Man blir en gamer när man dedikerar mycket tid åt ett spel och brinner för det.

[Majbot]
10/7/15, 12:14 PM
#27

Mitt tips är att helt enkelt spela för att det är roligt. Folk har alltid olika definitioner på vad en gamer är(spendera X antal timmar och Y antal kronor på spel i månaden för att en ska räknas som gamer), där kommer alltid finnas någon plutt som kommer säga att en inte är gamer för det ena eller det andra, men egentligen vem bryr sig? Vad som är viktigt är ju att en har roligt när en spelar :)

Annons:
[Devya]
10/7/15, 5:41 PM
#28

#26 Jag menade inte att du klankade ner på spelet heller! Det skrev jag mest allmänt om eftersom cookies hade mer eller mindre nämnt att det är inte "värdigt".

Jag tycker dock som dig, om man sätter ner en massa timmar på ett spel, oberoende vad det är för spel, så är man en gamer i mina ögon åtminstone.

Upp till toppen
Annons: