Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1619 ggr
Gambino19
10/3/15, 1:38 PM

Sviken.

Hej..det har alltid varit jag och min bästis..sedan 8 år tillbaka. Men för 6 år sedan så fick vi en ny tjej i klassen..hon var väl inte så intresserad av att vara med oss,men efter ett tag började vi 3 vara med varandra..det första året gick det bra. Men sen började jag och den nya tjejen "bråka" väldigt mycket. Det gick upp och ner..vi blev osams väldigt mycket..hon verkade vara avundsjuk på något sätt,som att jag hade tagit hennes bästis(min bästis är bästis med henne). Just nu går jag i 6an,i typ 3/4an så var vi osams hela tiden. Jag var väldigt arg på henne..i 5an så gick det väl sådär..vi bråkade inte lika mycket,men ibland..rent ut sagt så orkar jag tyvärr inte mer..det är alltid hon(inte min bästis som jag haft länge) som ska ta över allt,till slut orkar jag inte mer och det ska alltid sluta med att vi bråkar..visst alla "vänner" bråkar men inte såhär..det här är mer..vad ska man säga..asså jag vill fortfarande umgås med min bästis men eftersom de två är så tajta så kan jag tyvärr inte.känns förjävligt ibland..vi har bara 6 tjejer i våran klass sedan 18 killar..om vi 3 är med varandra och om det är någon annan med är det alltid jag som är utstött..jag vill försöka vara med någon annan..jag har en väldigt bra kompis..fast vi har slutat umgås typ..vi ses ju i skolan och så..men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra:(

Annons:
Gambino19
10/4/15, 12:15 PM
#1

Jag som trodde att jag skulle få hjälp..tack då

hamsterper
10/4/15, 1:29 PM
#2

Jag går också i 6an, vi börjar i en ny skola i 7an. Gör ni också de?

[Lollo 97]
10/4/15, 1:44 PM
#3

Har haft samma problem.

Jag och en tjej träffades i förskolan men började inte vara för ens i 1:an. Vi gjorde allt tillsammans och blev bästisar ganska så fort. Sen var det en annan tjej i klassen som började vara lite med oss också, vi var mer med varandra i 2:an alla tre, men i 4:an eller 5:an började dom stöta ut mig, pga den ena tjejen som blev bästis med oss senare inte ville vara med mig typ utan ville ha (vi säger I och J blir enklast så) J mer för sig själv, hon liksom bestämde att J inte fick vara med mig och jag hörde en massa otrevligheter. Blev till och med mobbad i 5:an av I. Hon tyckte det var så sjukt kul att slå mig och skrattade hela tiden när hon slog mig.

Så på sommarlovet hade vi ett bråk alla var ledsna, i 6:an gled vi ifrån varandra, jag och J började vara mer med varandra igen och slapp bli behandlade som slavar typ. Nu i 7:an pratar jag och I knappt med varandra så aa.

Det jag försöker komma fram till är att du kan kanske prata med din bästis om hur du känner, att du t.ex kanske känner dig lite utanför, eller att du saknar att vara med henne. Ni kanske får ta ett snack alla tre om de här bråken. Det kan vara svårt att vara 3 tjejer ibland.

Blev lite flummigt detta svaret men hoppas du fattar iaf 🙂

Gambino19
10/4/15, 9:13 PM
#4

Ja,förstår men..vi har liksom redan pratat massor nu känner jag bara att jag inte orkar ge henne en chans till

Nelley
10/5/15, 11:36 PM
#5

Varför kan du inte umgås med killarna?🌺

Gambino19
10/7/15, 7:26 AM
#6

Det gör jag!men det som är att killarna är liksom de som ska bestämma vara coolast osv,men annars tycker nog killarna om mig,jag kan va lite wierd ibland. Men vi har väl ganska kul!

Annons:
Upp till toppen
Annons: