Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1776 ggr
[ThisIsWheels]
2015-10-04 12:21

Framtida tatueringar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! Har du några tatueringar som du vill skaffa i framtiden? Jag har 3 eller 4 som jag vill ha:

Kelsey (Den betyder väldigt mycket för mig)

Semikolon (stödjer psykisk ohälsa)

Näckros (är halvasiat och jag älskar näckrosor)

Rullstolssymbol (är född ned en funktionsnedsättning som gör att jag sitter i rullstol) 

Vilket typsnitt tycker ni är snyggast? 

😊

Annons:
Honestyisdead
2015-10-04 12:29
#1

Översta!

Afturelding
2015-10-04 12:30
#2

Nu är ju jag både myndig och tatuerad flera gånger om sen innan, men jag ska faktiskt still studion nu i slutet på oktober 🙂 Min Doctor Who tatuering ska få sällskap av en uggla och sju böcker (så Harrry Potter tema).

Tanken är att det ska bli en sleeve i slutändan! 

Jag tycker också att det översta typsnittet är finast.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[ThisIsWheels]
2015-10-04 12:48
#3

#1 och #2 Tack! Jag tror faktiskt att det blir den 🙂

#2 Lägg gärna upp en bild när du har gjort den 😉

Scorpio97
2015-10-04 12:59
#4

Översta typsnittet eller den till höger tycker jag är finast (:

Jag har flera tatueringar jag skulle vilja göra, tyvärr har jag kasst läkkött så jag är inte säker på att jag kommer våga tatuera mig någon gång. Risken är att det skulle bli inflammation och fult. 
Men en idé är bland annat schackpjäser + min pappas dödsdatum. Min pappa dog för drygt ett år sedan, men när han levde och jag var hos honom kunde vi sitta en hel dag och spela schack och prata om allt möjligt. Sen skulle jag väldigt gärna göra en skorpion (min, mammas och morfars stjärntecken är skorpionen) på ena skuldran, gärna med en mörkröd ros. Helt enkelt för att jag tycker det skulle bli vackert, sen är både rosor och skorpioner intressanta symboler enligt mig. Skulle gärna blanda i Linnéa-blommor i någon av dom också, för alla kvinnor på min mammas sida har Linnéa som mellannamn och det har blivit lite av en familjesymbol. 

Näckrosen på bilden var väldigt fin!


//Jessie

[134643]
2015-10-04 13:00
#5

Jag har så himla många som jag tycker är snygga och skulle kunna tänka mig, tyvärr är jag väldigt rädd för smärta och sprutor så jag får se om det blir av. Jag skulle i alla fall vilja ha ett citat/ord på handleden, antagligen "breathe" då jag lider av panikattacker och det viktigaste för mig då är att försöka kontrollera andningen. Sen vill jag ha seratoninmolekylen på underarmen, seratonin är en av signalsubstanserna som gör att vi känner lycka/mår bra, och det man saknar vid en depression. Lite extra seratonin kan aldrig skada tänker jag ;) Sen skulle jag vilja ha något som representerar alla djur jag haft, och jag funderar på att ha hundtassar/avtryck som går från baksidan av axeln upp mot axeln/nacken typ. Skulle även vilja en en liten bild av en analog kamera på sidan av höger pekfinger (fingret man har på avtryckaren på kameran). Jag har även extremt många citat jag skulle vilja tatuera in haha. Något som representerar min vän spm tyvärr tog sitt liv för ett par år sedan hade också varit fint, antagligen någon regnbåge och ett citat så som "to live in hearts we leave behind is not to die". Om det håller mellan mig och min pojkvän skulle jag även vilja tatuera in blomman förgätmigej, då det är min favoritblomma och han gav mig en burk med förgetmigej som aldrig kommer att dö första gången vi träffades. Jag älskar även skogen, den har hjälpt mig att hitta frid och ger mig energi. Skulle kunna tänka mig att ha ett litet träd i nacken typ. Eh så ja, jag har en hel del som jag skulle vilja ha haha :o

[134643]
2015-10-04 13:02
#6

Bilderna syndes inte på mobilversionen, men jag tycker också översta! :)

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-10-04 15:58
#7

#4 och #5 Låter som riktigt fina och betydelsefulla tatueringar 👍 Lägg gärna upp bilder (om ni vill såklart) 🙂

The Fame
2015-10-04 18:37
#8

Den enda tatueringen jag är helt säker på att jag kommer att göra är en skottkärra, kanske grön eller bara svartvit, på vänstra axeln. Anledningen… Jag älskade skottkärror när jag var liten. x) Dessutom var skottkärra det första ordet jag lärde mig på isländska, och att lära mig isländska har varit en ganska viktig del av mitt liv under några år nu.

Carrosh
2015-10-04 19:03
#9

Så fort jag hittar rätt tatuerare ska jag göra minnes-/hyllningstatueringen av morfar. Har velat ha den i 10-15 års tid, men eftersom jag inte hittat rätt tatuerare än, så har det inte blivit av. Det ska vara en stig.. skogsstig (min morfar hette Stig) med en trävägskylt i vitt och en silhuett av en gammal man med käpp (han hade protes på ena benet och kunde inte gå utan käppen) som håller handen med en silhuett av ett barn (som ska vara mig då). Min morfar var (och är fortfarande) en vägvisare, då jag försöker att bli mer som honom: ödmjuk, tacksam och väldigt mån om att man måste prova själv först innan man kan säga att man inte kan. Han miste sitt ena ben i en bussolycka, när bussen han körde välte ner i ett dike. Han fick en protes, men han var så tacksam över att vara vid liv och hans tyckte också att han fortfarande kunde göra en massa grejer, inte låta en protes hindra honom från att leva sitt liv! Så han klippte gräsmattan med en sån där handdriven gräsklippare. Det tog ett par timmar, men han gjorde det. Just för att han kunde.

Det är ett sådant drive och hans ödmjukhet och tacksamhet jag inspireras av än idag, trots att han inte lever längre. Jag vill bli mer som han var! Och därav hyllningstatueringen. 🙂

Sen är det lite andra jag vill göra framöver också, men jag ska börja med denna iaf.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Linneahorse12
2015-10-04 20:28
#10

betyder semikolon att man stödjer psykisk ohälsa? Det visste jag faktiskt inte. Låter som en tatuering jag skulle kunna tänka mig att skaffa.

Men har alltid velat ha et citat i nacken, vilket vet jag inte än men gärna från en låttext som betyder mycket för mig. 

Gjorde en lista på vad jag vill skaffa för tatueringar:

En svartbrun vinge från axel ner på halva överarmen

Ett citat från en låttext i nacken

Ett ankare på handleden (symboliserar hopp)

Ett varg eller tigerhuvud på överarmen.

Drömfångare (Vart vet jag inte än)

[Tilde]
2015-10-04 21:21
#11

Gillar också översta! :)

Jag har en planerad som jag ska spara ihop till. Har redan två och det är ju svårt att sluta! 😃 Det är ett porträtt av min hund som ska vara i oldschool-stil. Antingen "sailor Simba" eller "sir Simba", haha 🙂 Lutar mer åt den där han har fluga eftersom han faktiskt har en sån fluga. Fast vill möjligtvis ha en annan färg på rosorna. Tänkte att den skulle sitta på insidan av högra överarmen.

Det är nog den enda jag har planerad just nu, men kommer förmodligen att vilja ha fler, höhö. Vill bland annat ha en på baksidan av vänstra låret också (eller båda låren), men vet inte riktigt vad än…

[ThisIsWheels]
2015-10-05 14:10
#12

#11 Är det du som har ritat bilderna?! Jäklar vad snyggt!!! 😍

[Tilde]
2015-10-05 14:44
#13

#12 Ja det är det - tack så mycket! 😃 Vill dock ha dem lite ändrade då jag vill ha lite mer "äkta" oldschool och kan inte rita det själv. 🤐

Annons:
Whippet
2015-10-05 18:09
#14

https://www.google.se/search?q=hamsa+tatuering&espv=2&biw=1745&bih=890&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIgL24z9uryAIVoodyCh15wQAb

Ska ha en hamsa tatuering på insidan av min vänstra arm, sen får vi se om det blir fler :))

I'm out Vilar huvudet i handen

Tokyo
2015-10-05 20:03
#15

Jag har mycket tid att fundera på tatueringar och kommer säkert ändra mig hundra gånger innan jag faktiskt kan tatuera mig (om jag ens vill tatuera mig då), men jag har några tatueringar som jag skulle vilja göra i framtiden. Först och främst vill jag tatuera in månfaserna på sidan av ett ringfinger, sedan vill jag även ha en tatuering av solsystemet samt en tatuering av ett elefanthuvud på långfingret eller pekfingret. 

Egentligen vill jag tatuera in något som verkligen betyder något för mig, det här är bara tatueringar jag tycker är snygga och de har ingen direkt mening eller betydelse för mig personligen, så förhoppningsvis kommer jag komma på något betydelsefullt att tatuera in så jag faktiskt har en historia bakom mina tatueringar, det känns nästan meningslöst att tatuera in något som inte betyder något för en enligt mig.

Upp till toppen
Annons: