Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 989 ggr
Justmeandmyself
2015-10-04 20:18

Hur blir man gladare?

Vad kan man göra så man känner sig gladare?

För vissa dagar känner jag mig bara helt värdelös, trött & deppig.😭

Kan sitta & grubbla över grejer, stå & tomstirra, glömma saker eller inte höra när någon pratar med mig (är som i min egna lilla bubbla) 

Men vissa dagar är jag extremt positiv & framåt.

Annons:
Ravynsfair
2015-10-04 20:24
#1

Ibland får man tillåta sig att vara ledsen men själv brukar jag gå en promenad med hunden för att rensa hjärnan. 
För mig är det viktigast att göra något kravlöst och enkelt så att man inte känner sig ännu sämre för att man inte "klarar av det". 

Testa att kladda på ett papper bara, rita ut i tomma intet. 
Jag brukar sätta mig och rita mandalas, massor av möster på mönster som tillslut bildar något, förhoppningsvis iallafall, haha. 
Dra igång musik i bakgrunden så du slipper höra tankarna om det vore så. 

Testa skriv av dig känslorna annars, du kan ju skriva på datorn och sen radera om du inte vill spara på det. 
Prata med en vän eller bara smsa liten stund om allt och inget. 
Det går även bra att PM:a mig också om du inte vill prata med någon nära, jag ska göra mitt bästa för att underlätta för dig. ☀️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Tilde]
2015-10-05 10:52
#2

När jag är ledsen brukar jag antingen försöka bli glad/positiv - lyssna på glad musik, skriv ner saker du är tacksam för i livet eller ring en kompis/släkting som du gillar att träffa. Var också utomhus för det hjälper ofta att få frisk luft och lite motion :)

Rheen
2015-10-05 11:19
#3

Att lyssna på musik är bästa botemedlet för mig, och att samtidigt sitta och rita ner hur jag mår är otroligt lättande. Det är som att jag flyttar över alla känslor till bilden. Om man mår dåligt en längre tid är det skönt att få prata ut också. Att umgås med någon kan också göra det lättare, då kanske man får tankarna åt annat håll. Kram!

~ Rheen.

fsigge
2015-10-05 19:09
#4

Det är lite svårt att ge tips när man funkar så himla olika. För mig så skulle det aldrig funka att lyssna på glad musik, glömma att man är ledsen och umgås med folk. Jag måste gråtagråtagråta. Få bort allting. Lyssna på låtar som får mig att gråta och ta promenader. Det tar sin tid men jag känner mig mycket gladare efter än om jag måste tvinga mig själv att vara glad när jag inte är det. :) Kanske inte var till så mycket hjälp, menmen.

Frida

awkward_Girl
2015-10-05 22:19
#5

Om du vet varför du är deppad är det lättare att hjälpa. är det prestations ångest i skolan så pluggar jag ihjäl mig… Kanske inte bästa sättet, men men. Är det för mitt utseende brukar jag fokusera på allt som är bra med mig. Till exempel att mina ögon är jättefina. Nu har jag övertalat mig själv om att mina ögon är fina. Så nu är jag typ kär i mig själv, haha XD Släng i väg ett pm om du känner för det.

Upp till toppen
Annons: