Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 957 ggr
Stortroll
2015-10-08 18:56

hjälp - kompis som är kär

Min bästa kompis är jättekär i en kille i våran klass men är jätterädd för att han inte känner samma, eller snarare sagt är säker på att han inte gör det. Hon känner sig som en mes som inte vågar fråga och önskar väldigt mycket att han ska fråga. Jag upplever det lite som att hon trycker ner sig själv istället för att försöka muntra upp sig själv. Jag vill jättegärna hjälpa henne men vet inte hur.

Jag vet att han gillar henne som vän och vill inte att de ska  bli värsta ovännerna. Det märks och jag tycker det är ganska lätt att prata med killar och framför allt de som tycker det kan vara kul att prata med tjejer och inte tycker det är pinsamt eller  bara tycker tjejer är dumma idioter som inte borde existera.

Så vad ska jag göra för att hjälpa henne? Kan säga att hon själv säger att hennes kärlek blir starkare ju äldre hon blir och att hon varit kär i 7 år. Kommer inte säga ålder, namn mm. för det ska inte spela någon roll tycker jag.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Zepp
2015-10-08 19:04
#1

Behöver du verkligen göra så mycket?

Jag har oxå varit ung.. iallafall tror jag att jag har varit det.. minns inte så noga!

Hur som helst.. det går över!

Du har två alternativ.. antingen så skiter du i det och mest tröstar henne/håller med osv!

Det andra alternativet är att du säger som det är till killen.. din kompis är dödskär i honom och sen så är är du delvis ansvarig för konsekvenserna!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Stortroll
2015-10-08 19:10
#2

#1 vill hjälpa henne för hon vill känna att jag finns där och hjälper henne och hon hjälpte mig. Men att säga till honom går inte. Då förlorar jag min enda vän i skolan och det kommer ta lååång tid innan hon förlåter mig.

Jag försöker få henne att följa sina drömmar men är väldigt tydlig med att jag inte vill pressa henne eftersom jag vet att hon tar väldigt illa upp om. Hon är ganska känslig och vill egentligen men är för rädd att han ska säga nej.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Aleya
2015-10-09 15:29
#3

Jag rekommenderar då inte att försöka para ihop någon. Om hon nu är för feg/blyg att säga något så kommer inget att ske. Folk kan inte läsa tankar. Jag tippar på att hon varit kär i denna killen sen dagis kanske eller ettan. (Så skulle tippa att ni är mellan 12 -14 år) Du kan nog inte göra så mycket. Om du nu inte säger till henne att ska något ske så kan hon inte sitta och rulla sina tummar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
2015-10-09 15:53
#4

Kallas för Platonisk kärlek.. det är den bästa för man blir sällan besviken.. man suktar och suktar och inget händer.. man bara fantiserar och längtar!

Förr eller senare så får man pröva på det IRL.. och det blir många besvikelser innan man lär sig av erfarenheten/misstagen och hittar rätt.. rätt många hittar alldrig rätt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: