Annons:
Etiketthusdjur
Läst 1348 ggr
LeeKnow
10/9/15, 2:39 PM

Våga ta plats

Hej! Jag har istortsett alltid hatat mig själv, är överblyg och vågar typ inget. Jag VILL dansa Street Dance, men problemet är att jag verkligen inte vågar röra mig.. Vågar inte överdriva mina rörelser om ni fattar vad jag menar, blir mest att jag står där och gör halvhjärtade försök till lite rörelser. Så vet någon här hur man ska göra för att våga ta åt sig? (Ursäkta om det är konstigt, skriver på mobilen och är dessutom stressad. Men om man inte fattar så får man fråga..

Annons:
Aleya
10/9/15, 3:23 PM
#1

Jag var likadan när jag började magdans. Jag var så försiktig och rädd att göra fel. Men sen när terminen var slut så kunde jag fa silen alla danser och rörelser galant. Så det är inte ovanligt att vara nervös då det gäller dans. Kör hårt och se det som något kul.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
10/9/15, 3:55 PM
#2

Man anmäler sig till en kurs för nybörjare.. där är alla lika tafatta oså gör man som kursledarna säger till en att göra!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LeeKnow
10/9/15, 4:07 PM
#3

Det är inte så att jag är nervös. Eller jo, jag är ju nervös, men asså… Jag kan verkligen INTE.  Svårt att förklara, men alla andra kan röra sig oavsett om dom är nervösa eller inte, men jag typ fryser fast. Är livrädd för att någon ska se.

#2 Det ska jag göra sen :)

En kille var på våran skola förra veckan och dansade med oss, den "lektionen" slutade med att jag försökte typ 2 rörelser (skulle härma) innan jag gav upp och gick och satte mig och grät istället. :)
Samma sak hände igår, killen ska ha en kurs här i byn och igår fick man vara med och prova på. Var med på typ 2 rörelser där med innan jag insåg att det aldrig kommer gå och gick och satte mig och grät istället..

Aleya
10/9/15, 4:13 PM
#4

#3 det kallas att vara obekväm och nervös. Det är som när vissa ska redovisa inför flera personer. Varför tror du inte att det är nervös? Och blir man nervös går det sämre att lära sig. Och det kan vara lite prestationsångest med i detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zepp
10/9/15, 4:14 PM
#5

Jag är värdelös på att dansa kan jag tala om.. dock inget jag gråter över!

Har väl ingen som helst takt och musiköra helt enkelt?

Man kan öva själv på rörelserna framför spegeln!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LeeKnow
10/9/15, 4:14 PM
#6

#4 vilket betyder att jag alltid är obekväm och nervös, låter likt mig :P Jo, prestationsångest är det garanterat med.

Annons:
LeeKnow
10/9/15, 4:17 PM
#7

#5 Aldrig att jag vågar öva.. spelar ingen roll om nån ser eller inte..

Aleya
10/9/15, 4:21 PM
#8

#6 du låter som mig när jag började sjunga karaoke. Jag blev helt stel och fick inte fram ett ljud. Kan säga att jag har sjungit i kör i år och dar. Men då är det inte enbart min röst som ska bära bördan. Innan jag släppte detta sjöng jag lågt och ohörbart. Men tillslut släppte det. Nu ska jag snart iväg till Paris. Och där ska det sjungas. Får låta hur det vill. Men ja, det är en tröskel att komma över. Minns att en sa att jag sjöng falskt. Och det var då spärren kom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
10/9/15, 7:03 PM
#9

#7 Jag har samma problem, jag vågar inte släppa loss helt enkelt. Det är verkligen jättetråkigt, då jag så gärna vill men bara inte kan. Det enda du kan göra är att öva, öva, öva, och utmana dig själv. Jag själv började lajva för att släppa kontrollen lite, men jag tycker att dans låter precis lika bra. Sen tycker jag också att du ska försöka öva hemma när du är ensam. Det kommer med största sannolikhet kännas jätteobehagligt, konstigt och hemskt, låt det! Fortsätt öva, det kommer kännas bättre. Nästa steg är att bli bekväm runt andra, och den är mycket svårare. Jag tror helt enkelt att du får ge dig tusan på att det ska gå och utmana dig själv. Till slut funkar det! Stor lycka till! c:

LeeKnow
10/14/15, 11:20 AM
#10

Har inte svarat för min data har inte funkar och orkar inte skriva på mobilen, så smygskriver under en lektion just nu ;)

#8 Tänkte på det du sa i slutet, att någon sa att du sjöng falskt och att spärren kom då, det är ungefär så det blir för mig. Försöker, inser att det inte går och säger att jag är för dålig och dum och sen går det verkligen inte. 

#9 Låter jättelikt mig.. Vågar inte ens släppa loss hemma med familjen.  Jag kan verkligen inte öva hemma… Spelar ingen roll om jag är själv eller med familjemedlem. 

Har iaf bestämt mig för att strunta i dansen. Det kommer aldrig gå, dessutom har jag en annan aktivitet så hinner inte med ändå.

Upp till toppen
Annons: