Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 1120 ggr
[Zachapacka]
2015-10-09 21:22

Märkesvaror

Hejsan

Bryr ni om vad det är för märke på det ni köper? Jag menar, jag har ingen Iphone, mina converse är fake, det står inte fjällräven på min väska och jag har inga addidas sträck på mina byxor. Jag använder inte always bindor, har ingen vs body mist, mina foppatofflor är köpte på ICAmaxi och jag har ingen gucci väska.

Det här har blivit lite av en image för mig. Jag vill inte va som alla andra, jag vill va unik. Men jag kan förstå varför folk betalar hundratals kronor extra bara för att det ska stå ett speciellt märke där. Men jag tycker verkligen inte att det är värt det. Vad tycker ni? Köper ni något bara pga märket?

Annons:
Scorpio97
2015-10-09 21:30
#1

Jag köper vissa saker för att jag gillar deras produkter. Typ always bindor tycker jag är bättre än random billiga bindor, därför köper jag dom. Köper jag skor eller kläder köper jag det jag tycker är snyggt och bekvämt. Är det ett märke på det så får det vara så. Är det inget märke så är det så.  Så gör jag nog med det mesta. 

Däremot vägrar jag vissa märken. Exempelvis kommer jag förmodligen aldrig köpa en Apple-produkt, för jag anser att det finns lika bra och billigare produkter. Samt att jag tycker Apple är "för populära" och jag upplever att många köper en iPhone enbart för att det är just en iPhone, och det vill inte jag.
Men jag gillar exempelvis Samsungs mobiltelefoner, så jag kommer förmodligen välja en Samsung före ett annat märke så länge mobilerna är ungefär lika, eftersom jag är "trygg" med Samsung och tycker deras produkter brukar vara bra. 

Så det beror väl på hur man menar. Jag skulle aldrig betala mer för ett visst märke om det finns lika bra produkter för billigare pris, däremot föredrar jag vissa märken för att jag vet att jag gillar deras produkter.


//Jessie

[Zachapacka]
2015-10-09 21:32
#2

#1 jag kan inte ens använda always xD. De är alldeles för mycket parfym och grejer. Jag får utslag där nere xD. Men coop änglamarks är underbara😍

Scorpio97
2015-10-09 21:34
#3

#2 Jag använder enbart Always oparfymerade produkter (: För mig börjar det klia om jag har parfym därnere, jag är ju parfymkänslig även i vanliga fall. Men dom oparfymerade tycker jag är bättre än alla andra märken jag provat.


//Jessie

[Zachapacka]
2015-10-09 21:44
#4

#3 visste inte ens att de hade oparfymerade. De säljer de inte där jag brukar köpa iaf P

Halcyon
2015-10-09 21:52
#5

Jag kan absolut köpa ett "dyrare" klädesplagg  men då gör jag istället upp med mig själv att då får jag avstå från att köpa några billigare tröjor om jag nu vill ha den lite dyrare. Det händer dock väldigt sällan då jag funderar lääänge på om jag verkligen tycker det är värt det och köper nästan aldrig något spontant, haha. Men tycker verkligen mycket om Odd Molly och Gant speciellt, så det händer då och då att jag "unnar" mig och det är absolut inget fel med det. Skulle aldrig köpa "bara för märket" däremot. Ppå samma sätt är det inte något fel alls att köpa kläder på till exempel Gina tricot eller Bikbok, det är oftast där jag köper kläder ändå. Tycker det är upp till var och en. :)

we're always chasing that paradise

Scorpio97
2015-10-09 21:52
#6

#4 Nej, tyvärr verkar dom bara ha parfymerat i väldigt många butiker. Här är det en butik som har både parfymerade och oparfymerade Always (åtminstone nattbindorna som jag använder).


//Jessie

Annons:
smellcaramell
2015-10-10 00:49
#7

hah jag går aldrig på märke, jag går på om jag tycker plagget/saken är snygg/skön/luktar gott eller inte :) typ nu när jag var utomlands så köpte jag en mk väska, fake, och han som sålde den skulle absolut ha ett högre pris än jag ville för det var en märkesväska, när jag konstaterade att det var modellen av väskan jag var ute efter och han kunde få plocka bort allt som visade att det var en mk väska blev han helt paff typ.. :)

[Tilde]
2015-10-10 14:56
#8

Beror helt på… Köper inget för produktens status som så, men jag kan gå mycket efter vilken kvalité märket har på sina varor.

Tessan01
2015-10-10 22:37
#9

Köper aldrig något bara för att det är just från det märket. Bland kläder så köper jag det som jag trivs i och tycker är snyggt, bland elektronikprylar (tex. mobil) så tar jag efter deras egenskaper och vad jag behöver. 🙂

Jojaton
2015-10-10 23:04
#10

Ja jag bryr mig om vad det är för märke, men jag köper inte märkesgrejer för att jag tror att det är bättre, coolare, what ever. Tex så äger jag både iPhone och Mac, tycker Apples operativsystem är mycket enklare än Android och PC, därför lägger jag gärna mer pengar på en av deras produkter.

Köper inte grejer pga vilket märke det har, men låter inte heller bli att köpa grejer bara för att de har ett märke.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: