Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1242 ggr
Djuralex
10/9/15, 11:11 PM

Fest hångel love? Hjälp?

Så, jag och min syrras bästa kompis familj har umgåtts ganska mycket de senaste åren upp till för kanske ett halvår sedan (då min syrra och hennes kompis bråkade) Det är en kille i den andra familjen (typ 1.5 år äldre) som jag har typ flörtat med off and on de senaste två åren eller så. Vi har nästan bara kontakt när våra familjer umgås men när vi har det har han typ alltid gått med sin arm runt mig och jag har typ legat och lutat mig mot hans axel och han har hellre velat prata med mig än sina bästa kompisar. Så, den här killen är sjukt snäll, vi tänker verkligen likadant men jag tror att han egentligen är sjukt osäker, kan verka liiiite snobbig ibland (bara för att ge er lite background info) Förra helgen var vi båda på samma fest på stan, han typ kom fram och kramade mig (vilket han inte riktigt annars brukar) och sen så slutade det med att vi hånglade (han var typ full-ish (kan inte bedöma)) Iaf jag kunde inte hålla mig så jag messageade honom dagen efter och försökte få reda på vad han kände och han verkade typ ganska stel. Han sa typ "men ja, jag minns att vi hånglade. Vaknade upp med bitmärken idag och mina kompisar har pratat om det.", iaf jag använde emojis (inte han) och sånt men konvon avslutades hyfsat fort. Och sen, två dagar efter meddelade han mig av misstag (vettefan dock, för han är sjukt smart och han har aldrig gjort det förut så vet inte om det egentligen var "misstag", vet inte) Jag tror att jag faktiskt verkligen gillar honom men jag vet inte vad jag ska göra. Jag pratade med min mamma om det här och tydligen så har mina och hans föräldrar skämtat om att vi ska bli ihop i typ två år nu XD. Hon tror att hans "verkliga" känslor kom up på festen och att han faktiskt gillar mig. Grejen är, då förstår jag inte varför han var så kall mot mig via sms. Inte för att han burkar vara så super öppen i vanliga fall heller men ändå. Min mamma (jag berättade inte för henne att vi hånglat, bara att han flörtade med mig) sa att hon tror att han nog bara var embarrassed… Men jag vet inte, för typ varje gång jag ser honom på stan så bara nickar han och höjer på ögonbrynen när jag vinkar och ler och sånt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu för jag känner mig lite awkward om jag meddelar honom igen för det är typ tredje gången i rad i såna fall som jag börjar (förutom när han av misstag kontaktade mig) Har nån några tips/åsikter? Behöver verkligen hjälp med det här för jag vill bara veta hur det ligger till.. Tack sååååå mycket!! <33

Annons:
[Sabina]
10/9/15, 11:25 PM
#1

Hur gammal är du,  är det första som jag kommer att tänka på. 

Jag har en dotter på 15 år och att hon skulle ha en crush på en 30 åring skulle göra mig helt förstörd. 

Annars, rent spontant, skulle jag absolut kunna tänka mig att han kan vara intresserad av dig. 

Min pojkvän som är myyyycket äldre än er,beter sig likadant som killen du beskriver, så det verkar vara ett sätt en del killar bara har…

Tjeja
10/9/15, 11:26 PM
#2

Uppenbarligen är han för osäker i sig själv för att våga erkänna vad han känner. Kanske inte tillräckligt mogen än för att erkänna för sig själv ens en gång?

Låt det vila och se vad som händer med tiden. Nu vet han ju att du gillar honom och han kanske är jättegenerad och inte vet riktigt själv ens vad han känner än och ännu mindre hur han skall hantera dem då i sådana fall.

Det är lättare att bara slappna av och vara go när man ses ändå än att plötsligt försöka agera pojkvän/flickvän/partner och inte veta vad som förväntas av en.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

VästkustFia
10/10/15, 12:08 AM
#3

#1 TS skrev 1,5 år äldre och inte 15, så någon ålderskillad att tala om är det inte.

Jag tycker det låter som ni har något på gång men båda är lite osäkra och går som katten runt het gröt. Så jag håller med #2, ge det tid.  Blås inte upp det till något jättestort i fantasin utan fortsätt umgås som vanligt när ni har tillfälle så ger det sig av sig själv.

Zepp
10/14/15, 9:42 PM
#4

Ni är unga och kärlekskranka.. men oerfarna!

Det blir inte så himla mycket lättare när man blir äldre heller.. dock så har man som regel en vardag att ta hänsyn till och som sätter sina begränsningar.. så man brukar ha lite mer koll på vad man vill/kan själv!

Slappna av och låt se vart det bär.. alternativet är att du tar mer initiativ.. om du tycker att han är värd det!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Rainee
10/14/15, 9:55 PM
#5

#1 HAHA vad jag blev förvirrad när du sa att han var typ 30, tänkte "har jag missat något nu??" men förstod att du måste missat att det var en punkt mellan siffrorna. Fick mig ett gott skratt i alla fall 😂

[Sabina]
10/15/15, 7:08 PM
#6

Usch, pinsamt men ja, jag missade visst punkten mellan ettan och femman 😞

Annons:
Upp till toppen
Annons: