Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1752 ggr
[ThisIsWheels]
10/10/15, 1:13 PM

Favoritämne i skolan?

Vilket är ditt favoritämne i skolan?

Annons:
Scorpio97
10/10/15, 1:24 PM
#1

Matte, naturvetenskap och juridik. Sen gillar jag ämnen som psykologi och sociologi också egentligen, men sättet man lär sig det är för "flummigt" för min smak. Jag vill ha tydliga rätt och fel, och det finns inte riktigt inom dom ämnena på samma sätt som det finns inom matte. 

Sen gillade jag träslöjd när jag hade det i grundskolan. Även samhälle och historia är ganska roliga ämnen.


//Jessie

ljungensjenka
10/10/15, 3:55 PM
#2

Matte, biologi och spanska! Gillar logik men också att få se samband, sen älskar jag språk :D blir så fascinerad av det och tycker att just spanskan är ett väldigt vackert språk dessutom

The Fame
10/10/15, 4:33 PM
#3

Just nu är det grafisk illustration och bild, i ettan gillade jag digitalt skapande och form bäst (går bild&form om inte det är uppenbart). Gillar matte 2 också, matte 1 var ganska tråkigt. Och svenska bara för att vi har en underbar lärare. :)

I grundskolan gillade jag bild och syslöjd bäst. Funderade till och med på att söka till ett program med textilinriktning, men kom fram till att jag ändå gillade bild lite mer. ^^

Tipsi3
10/10/15, 6:09 PM
#4

Engelska bland alternativen, annars teater som jag har på elevens val på fredagar! Hurra för högstadiet xD

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

lollynonna
10/10/15, 6:12 PM
#5

#4 Har ni elevens val på varje fredag? Vi få bara ha det 3 ggr per år…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Usagi_
10/10/15, 6:19 PM
#6

Alltid bild :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Annons:
Tipsi3
10/10/15, 6:21 PM
#7

#5 Ja vi har det i en timme varje fredag och massa valmöjligheter x) Idrott, bild, dans, teater, foto, ämnesstöd (ungefär som mellanstadiets läxhjälp) och mattefördjupning :) Vad tråkigt med bara 3 ggr :O

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[Túrwen]
10/10/15, 6:57 PM
#8

Nu läser jag arkeologi/medeltidshistoria på universitetet sedan snart 6 år tillbaka men historia var mina absoluta favoritämne följt av teater och engelska under högstadiet och även gymnasiet.

felle-j
10/10/15, 7:17 PM
#9

Just nu har jag bara ett ämne vilket är svenska 3, och det är inget favoritämne så jag tog annat eftersom jag bara har praktik förutom svenskan. Så praktiken är väl mitt favoritämne.

Afturelding
10/10/15, 8:47 PM
#10

Jag tyckte att bild och historia/religion/samhällskunskap var roligast 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Nian97
10/10/15, 10:19 PM
#11

I grundskolan var det matte, no, syslöjd och tyska.
I gymnasiet var det fek1, privatjuridik och tyska.
Nu på komvux är det affärsjuridik, offentlig rätt och matte.

Whippet
10/10/15, 10:20 PM
#12

Allt förutom Matte :)

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tuulikki]
10/11/15, 3:31 AM
#13

Går inte i skolan längre men jag gillade svenska bäst genom hela min skolgång :) Mest i gymnasiet, förmodligen för att läraren var så bra och jag är duktig på det, haha. Dock sög svenska 2 eftersom jag hatar historia och det enda vi gjorde var att hålla på med litteraturhistoria :P

Annons:
Carrosh
10/11/15, 10:56 AM
#14

Musik var mitt favoritämne i skolan. Matematik, psykologi och filosofi tyckte jag också väldigt mycket om.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Birkis
10/11/15, 1:46 PM
#15

Går fordon och transport-transport så fordons teknik är det bästa!👍

// Birkis

[Zachapacka]
10/11/15, 5:24 PM
#16

bland teoretiska ämnen så matte :)

Tessan01
10/11/15, 7:29 PM
#17

Matematik och musik är mina favoriter. 🙂

[Tilde]
10/11/15, 7:41 PM
#18

Nu går jag inte i skolan men under högstadiet älskade jag musik (även bild var kul)! På gymnasiet var nog japanska roligast (speciellt då vi åkte till Japan på klassresa). 👍

[Hästhoven]
10/11/15, 11:32 PM
#19

På högstadiet var mina favoritämnen bild, musik & historia. På gymnasiet var mina favoritämnen, hundkunskap, djursjukvård & uppfödning. PS, mitt "hatar ämnen" var matte i högstadiet & idrott, gillade egentligen idrott men gillade inte lekar när man var tvungen att vara så intima. På gymnasiet var "hatar ämnet" idrott under 1an, för det var verkligen mycket träningar/lekar som var väldigt intima. Men sen har jag inte haft något "hatar ämne" där :-)

awkward_Girl
10/11/15, 11:41 PM
#20

Jag går på högstadiet och mina favoritämnen är väl matte och Musik. Jag har lätt för mig i alla ämnen. Men matten är enklast och behöver sällan plugga inför prov. Därför är matten favoriten cx

Annons:
Halcyon
10/12/15, 10:22 AM
#21

Engelska och idrott, lätt! Men i högstadiet var det musik.

we're always chasing that paradise

thea_thea
10/12/15, 11:24 AM
#22

Matte är roligast 🙂

LyQa
10/13/15, 9:59 AM
#23

Hundkunskap är mitt favoritämne ;) Men på högstadiet var det nog musik och engelska. c:

LeeKnow
10/13/15, 12:14 PM
#24

Svenska och Historia tror jag :)

[dvärgkaniner]1
10/14/15, 12:10 PM
#25

Mitt favorit ämne är Bild men annars gillar jag allt förutom

engelska.

panini
10/14/15, 2:04 PM
#26

Valde annat då jag går på gymnasiet, där är mina favoritlektioner Sällskapsdjur och Hund :)

Kadoor
10/14/15, 8:50 PM
#27

Läser inte ämnen utan kurser för går på gymnasiet & jag gillar alla djurkurser. Mina favoritdagar är våra profildagar, då vi läser våra djurkurser. T.ex. sällskapsdjur, djuren i zoohandeln, kommunikation etc. En annan favoritdag är min APL, då jag praktiserar på djurparken. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
panini
10/14/15, 9:16 PM
#28

#27 Går du också på ett Real-gymnasium? 🙂

Jojaton
10/14/15, 11:33 PM
#29

Det beror på lite, i stora delar av mellanstadiet och högstadiet (förutom 9an) älskade jag svenska och samhällskunskap, dels för att jag tycker det är roligt med svenska och samhällskunksap/nutidshistoria, men också för att min lärare i dessa ämnen var fantastiskt duktig! Musik var oftast kul men vi hade lite olika lärare och vissa var bättre än andra.

I gymnasiet hade jag en jättedålig svenskalärare, så då var mina favoritämnen religion (läraren var asgrym!) flera av mina medieämnena och psykologi. Alltid ogillat matte, naturkunskap och engelska (har inga problem med engelska, men gillar inte sätter man lär sig det på i skolan - lär mig mycket mer av att själv läsa böcker, se filmer och skriva på engelska på forum, i kommentarer osv).

Johanna - Instagram

Kadoor
10/15/15, 1:25 PM
#30

#28 Jajamen! Går i Borås, vart går du? 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

panini
10/15/15, 1:39 PM
#31

#30 Tänkte väl det, upplägget lät liknande mitt med kurserna! Jag går i Lund (Skåne) 🙂

nadilda
10/15/15, 8:30 PM
#32

Biologi och matte😃 Sedan gillar jag svenska väldigt mycket också.

Upp till toppen
Annons: