Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 966 ggr
Kaizy
10/10/15, 9:20 PM

CSN/Studiebidrag

hej!

Jag har blivit av med mitt studiebidrag, går 3:e året på gymnasiet. vad jag fick papper hem från csn så står det att jag har blivit av med det för hela terminen. 

hade nästan 40 timmars från varo första månaden ( mådde inte bra och sket helt och hållet i skolan)

vad jag själv vet så är det att när man blir av med det en månad så om man sköter skolan får man tillbaka till månaden efter. men när jag frågar andra så säger dom att det inte hjälper. men jag är osäker… har försökt söka på det men hittar inget.. 

någon här som vet??

Annons:
Aleya
10/10/15, 9:51 PM
#1

maila eller ring csn skulle vara mitt råd. Tror att dom bäst kan svara på detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gladasvampen
10/10/15, 10:17 PM
#2

Jag har blivit av med studiebidraget flera gånger. Blir du av med studiebidraget blir du inte av med det bara för nästkommande månad, utan för hela terminen.

[Hästhoven]
10/10/15, 10:18 PM
#3

Sköter man skolan så brukar man få tillbaka bidraget efter ett tag & hur länge tror jag är olika, men när jag en gång i tiden hade ogiltig frånvaro så fick jag tillbaka bidraget efter ca 1 månad.

Kaizy
10/11/15, 1:34 PM
#4

#2 så även om jag sköter skolan denna månaden som kommer så får jag inte mitt studebidrag?

eller menar dom det att jag har blivit av med det för hela terminen fram tills att jag sköter skolan igen?

Honestyisdead
10/11/15, 2:04 PM
#5

Står deg att det gäller hela terminen så är det ju hela terminen.

Scorpio97
10/11/15, 2:51 PM
#6

Det verkar vara olika, man kan förlora det bara den månaden och man kan förlora det resten av terminen. Står det att du förlorat det för resten av terminen gäller det, då får du alltså inte tillbaka det förrän efter jul oavsett hur mycket du är i skolan fram tills dess. 

Men dom flesta jag vet har bara förlorat det den månaden. Men då har det oftast bara varit någon enstaka timme dom skolkat, så det kanske påverkar om du varit borta väldigt mycket.


//Jessie

Annons:
Gladasvampen
10/11/15, 10:01 PM
#7

#4 för mig krävdes det att jag skötte närvaron den resterande terminen för att kunna få den igen under den nästkommande. Blev jag av med studiebidraget under början av höstterminen behövde jag sköta den resterande tiden utav höstterminen för att kunna få studiebidrag igen under vårterminen, så fungerade det i min skola.

Upp till toppen
Annons: