Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 993 ggr
Hogwarts
2015-10-12 15:24

Folk som skämtar om självskadebeteende

Vad är det som de tycker är så himla kul med det? Två tjejer i min klass går runt och säger "cut cut" hela tiden och de har sett att jag skadat mig själv, senast idag satte de på den där vidriga låten som kränker folk som mår dåligt bara för de tycker det är så roligt att se min reaktion. Jag var tvungen att gå därifrån för jag höll på att börja gråta. Det är jävligt triggande. Blir så sur.

Annons:
_Fisken
2015-10-12 15:29
#1

Gå direkt till lärare/rektor å anmäl.

Hogwarts
2015-10-12 15:37
#2

#1 läraren var i samma rum och såg vad som hände. Han följde efter mig sen och frågade vad det var och när jag berättade sa han bara att det dom gjorde inte var riktat mot mig och att jag inte ska ta åt mig

GotTreats?
2015-10-12 16:02
#3

#2 Då får du vända dig till rektorn istället, för det är inte okej oavsett om det är riktat mot dig eller inte. 🤗

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


_Fisken
2015-10-12 16:14
#4

Absolut. Gå vidare. Jag tycker det låter som om rektorn får läxa upp lärarna också. Kanske lätt att säga här men då är det iaf inte DU som är orsaken till att inget händer utan rektorn. 
Dessutom, jag tror också din självrespekt ökar.

Semper_Solus
2015-10-12 20:34
#5

Folk tänker väl att det är samma sak att skratta åt någon som slår sig mellan benen med ett basebollsträ som att skratta åt någon som skär sig med rakblad, men det är de verkligen inte.. har själv skadat mig innan rätt mycket och skämtar någon om sånt så blir jag jäkligt förbannad direkt, så ja, du borde absolut prata med rektorn om nu läraren inte gör något åt det.

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

[Tilde]
2015-10-12 23:49
#6

Folk tycker att de har rätt att skämta om allt och det är ju en diskussion i sig. Däremot låter det lite som mobbning om de faktiskt riktar det mot dig. Säg åt dina föräldrar eller någon annan vuxen du litar på som kan prata med rektor kanske?

Annons:
Honestyisdead
2015-10-16 16:34
#7

Det där är inte några skämt. Det är mobbing!

Detta ska du inte acceptera.  Ta hjälp av dina föräldrar så du har stöd när du kontaktar rektorn.

Upp till toppen
Annons: