Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 896 ggr
[Älskamig]
2015-10-12 15:50

Plugga körkort!

Hej på er, hörrni!

V.44 ska jag börja min intensivkurs, som kommer pågå mellan v.44 och v.45. Jag har ännu inte fått böcker, men lär få de så fort som.. Tänkte höra med er om alla tips för att lyckas med att få körkort! Jag har inte kört jätte mycket (dvs. har aldrig kört på motorvägen), så är så orolig att jag inte ska klara det.  Bor inte hemma längre heller, så har ingen möjlighet att övningsköra med någon längre. 

Finns det möjligtvis några bra sidor på nätet? Att börja plugga teorifrågor innan jag pluggar teori känns sådär..😃

Annons:
felle-j
2015-10-12 20:29
#1

Denna sida tycker jag är ganska bra. Deras tester är också väldigt lärorika.

Anna
2015-10-13 15:57
#2

Appen iKörkort tycker jag är kanon! All teori som behövs + obegränsat med test direkt i mobilen - perfekt att kunna plugga när och var man vill 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Zepp
2015-10-13 21:09
#3

Teorin är det lättaste.. det är bara att lära sig körkortsboken man får!

Praktiken brukar vara knepigare.. man bör ha övat rätt mycket för att få rutin!

Teoriprovet på uppkörningen är inte svårare än något prov på skolan.. det gäller bara att man läst sin läxa!

Men när du kör upp kan i princip vad som helst hända och då är det bra med rutin!

Sen så.. glöm att det är som i skolan. dvs att det räcker med att skriva ett bra prov, du skall bevisa det i praktiken oxå!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Em_
2015-10-14 21:20
#4

Det är ganska lätt att köra på motorväg, man måste bara vara uppmärksam och få rutin på att titta långt framför och bakom bilen. Stadstrafik är mycket svårare att bli duktig på, det händer mer och man måste ta nya beslut hela tiden. 

Börja plugga vägmärken i tid.


MoaE
2015-10-18 21:37
#5

https://korkortonline.se/

Kostar om du vill ha tillgång till alla frågor men otroligt bra sida! Frågorna är mer eller mindre exakt som de på teoriprovet sedan. Upplevde teoriprovet som en barnlek efter att ha pluggat med denna sida :) Lycka till!

Upp till toppen
Annons: