Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 10757 ggr
Rheen
2015-10-14 23:27

Stoppa WhatsApp meddelande?

Först; Ingen aning om i vilken grupp detta inlägg passar. Sen så vet jag heller ingen sajt som snabbt skulle kunna ge svar på det jag kommer fråga.

Nu är det så att jag nyss höll på att chatta i två gruppchatter på samma gång på appen WhatsApp. Skulle skicka en bild till grupp 1, men jag klickade fel så det var grupp 2 meddelandet flög iväg till.

Direkt jag såg att jag befann mig i fel gruppchatt la jag på flygplansläge, så att den lilla klockan i hörnet av meddelandet med bilden fortfarande finns kvar. Alltså ska bilden inte ha levererats.

Jag tycker mig ha fått fram på nätet att jag kan radera meddelandet då det stannat på 'klockan' och inte ändrats till en bock. Då ska nämligen meddelandet försvinna helt, utan att någon får se det. Men då jag inte är 100% säker på att det stämmer tänker jag fråga om någon av er hamnat i liknande situation och testat det här?

Jag kommer försöka radera det om det inte kommer några svar snart, då jag inte kan ha på flygplansläge allt för länge, haha.

Så, några 'kunskaper' om det här?

Tack!

~ Rheen.

Annons:
Lotoz
2015-10-15 00:01
#1

Om du inte ser klockan där nere efter du skickat meddelandet tror jag tyvärr det är näst intill omöjligt då meddelandet redan skickats till Whatsapp's server.

Om du däremot använder en seg uppkoppling och du fortfarande ser klockan har du några sekunder på dig att avbryta meddelandet genom att sätta på tex flygplansläge. Vanligtvis skickas meddelanden på Whatsapp snabbt så får väll hoppas på att du hunnit

Om det däremot är en liten gruppchatt kan du nog ta bort alla medlemmar ifrån gruppen och sedan lämna själv.

Peace

Rheen
2015-10-15 13:44
#2

Tog och prövade på att radera meddelandet, eftersom klockan fortfarande var kvar. Frågade sen i chatten om en bild jag skickat kommit fram, och ingen hade sett någon bild. Phew! Tacka vet jag flygplansläge. Tack #1!

~ Rheen.

Lotoz
2015-10-15 16:07
#3

Gott gott :)

Peace

Upp till toppen
Annons: