Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1143 ggr
4everalone
10/15/15, 3:19 PM

Allt känns hopplöst

Är en helt normal kille som snart tar studenten till våren osv, dock känner jag bara att livet känns helt hopplöst, känns som alla killar man möter i klassen och skolan får tjejer till vardags hur lätt som helst, utan att behöva göra nåntign. Ser mig själv inte som nån ful direkt men är heller inte världens snyggaste, ganska kort t.ex..  Likadant med tjejer, hur mycket måste dom anstränga sig ärligt talat?

Har letat tjej på kik i typ 2 år  utan att lyckas (och nej är inte desperat) och  livet känns bara så jävla meningslöst, ingen bryr sig om en. Är orolig för framtiden faktiskt.

Tips nån? :/

Annons:
ThildeKanin14
10/15/15, 4:08 PM
#1

Jag lovar att det kommer! :) vet hur det är :)

Bill&Bull
10/15/15, 4:25 PM
#2

Ibland kan det bli svårare ju mer man försöker, så jag tycker du kan vara lugn för det kommer ska du se!

||My Love For Animals Is Immortal||

Zadeira
10/15/15, 4:55 PM
#3

Nu ska jag vara himla tråkig och säga att allt handlar faktiskt inte om att få tjejer (eller killar)! Jag vet att det känns så i bland men det är bara en bonus . För att du ska få ett förhållande som är värt att satsa på och hålla kvar vid så krävs det ändå att du i grunden står på egna ben och gillar dig själv och den du själv är. Annars faller förhållandet ändå, om man söker bekräftelse utifrån för att man inte kan ge sig det själv.

Gör sådant du mår bra av och tycker är roligt och försök på detta sätt kanske hitta någon tjej med samma intressen. Det finns många dejtingsidor på nätet om man nu tycker det är lättare att träffa folk på nätet i första hand. Eller sidor som iFokus där man kan välja en sajt med sina intressen och leta efter nya bekantskaper där.

Jag var 24 när jag träffade min första riktiga kille efter att sedan tonåren hoppat runt bland enbart destruktiva, korta förhållanden med både psykisk och fysisk misshandel eftersom jag bara "var tvungen" att hitta en kille.  Om jag fått välja idag hade jag hellre ägnat de där 10 åren åt att hitta mig själv, börja gilla och acceptera mig själv istället och göra sådant jag ville och mådde bra av istället för att känna att jag måste ha ett förhållande för det har alla andra (vilket inte heller var sant).

Zepp
10/15/15, 7:16 PM
#4

Man hittar ingen fören man hittat sig själv!

Läs #3.. flera gånger!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Zachapacka]
10/15/15, 7:33 PM
#5

Sluta leta på kik och gå ut i verkligheten, och läs #3 många gånger…

hahael
10/15/15, 7:41 PM
#6

Är du sådan som skriver "Hej" till random tjejer på kik? Om svaret är ja; sluta med det. Det är desperat (enligt mig och mitt umgänge). Tjejerna kommer, ta't lugnt :)
Dessutom korta killar är absolut inte "sämre" än långa killar.

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
LeeKnow
10/16/15, 7:40 PM
#7

Varför måste du ha flickvän..? Du lär inte få mer status eller bekräftelse för att du har flickvän

Zepp
10/16/15, 7:45 PM
#8

Flickvän är skitjobbigt att ha,, de kräver ständig bekräftelse, kärleksyttringar, ömhet, sex, gemenskap och att man umgås med deras tråkiga släktingar/mor/far!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ravynsfair
10/16/15, 9:52 PM
#9

Läs #3 om och om igen.
Jag ångrar också att jag "hoppade"runt i tonåren för att man var "tvungen" att ha någon. Gör inte samma misstag! 

Är 23 nu och nu känner jag att jag har ett stabilt förhållande som jag känner verkligen är värt att engagera sig i. 
Jag är trygg i mig själv samtidigt som jag är trygg med min sambo. 

Jag är hans första seriösa flickvän, han fyllde 25 för ett tag sedan.
Det tar tid, ta det lugnt och sluta leta. Då dyker ingenting upp. 
Satsa på dina intressen, bli lycklig på egen hand, gör saker som får dig att växa som person så lovar jag att du snart finner dig någon. 

Du kanske letar i blindo? Ofta letar man efter något som finns framför ögonen på en. 
Jag var sådan, min sambo var mitt framför näsan på mig men jag såg honom inte förrän jag öppnade ögonen.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

jossan...
10/17/15, 5:32 PM
#10

Letar man på kik så är det väl inte så konstigt om det inte händer något, det känns ju sjukt oseriöst och killar som letar tjejer på kik brukar oftast bara vilja ha nudes och därför tar de flesta tjejer inte killar som bara tar kontakt via kik på allvar.

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: