Övrigt

Använda pappas kort

2015-10-16 15:57 #0 av: Nellan-

Hej! Jag skulle behöva betala en sak, (inte dyrt ca 20 kr bara) kommer pappa kunna se om jag använt han kort på något sätt?

Anmäl
2015-10-16 15:58 #1 av: Nellan-

Via internet alltså

Anmäl
2015-10-16 15:59 #2 av: monstermash

Naturligtvis kommer han se det. Alla pengar som dras på kontot syns, via internetbanken eller kontoutdrag. 

Varför ska du sitta och betala saker med hans kort som han inte får veta om?

Vill du se valpbilder så titta gärna på min instagram.

Anmäl
2015-10-16 16:01 #3 av: Ravynsfair

Är det inte enklare att prata med din pappa om det ändå handlar om en sån liten struntsumma? 

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Anmäl
2015-10-16 16:03 #4 av: Fridaaaa

Ja, genom kontoutdrag och på nätet.

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2015-10-16 16:05 #5 av: [postmortum91]

TS: Det är fult att gå bakom ryggen på sina föräldrar och faktiskt stjäla pengar. Du borde kunna fråga om pengarna eller faktiskt spara ihop själv eller tjäna ihop dem på annat sätt. Hur ska det funka för dig när du blir vuxen, vems pengar ska du ta då?

-Postnatal

Anmäl
2015-10-16 16:08 #6 av: Hera

Det är olagligt att handla med någon annans pengar om dom inte gett tillåtelse. Och självklart ser han det.

Känns dessutom löjligt när det gäller en tramssumma!

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2015-10-16 16:41 #7 av: Aleya

Inte lagligt. O och jag hoppas att din pappa har en kod för verifiering för att handla på nätet

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anmäl
2015-10-16 17:00 #8 av: Zepp

Japp det ser han.. så ge fan i det.. fråga i stället om du får lov att använda hans kort!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2015-10-17 08:45 #9 av: lollynonna

Jo man ser om någon har använt kortet.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anmäl
2015-10-17 20:53 #10 av: [Hästhoven]

För det första, en sådan struntsumma ska du fråga din pappa om, att ta någon annans pengar utan att frågan är inget att rekommendera... 

För det andra, din pappa kan se om det försvunnit pengar, det kan han göra via internetbanken. 

Föreställ dig själv om ditt barn eller vän skulle ta pengar utan lov från ditt konto.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.