Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1161 ggr
[ThisIsWheels]
2015-10-17 17:52

LightInBox = Virus???

Hej! Jag har sett i olika hauls att många som har "emo"/scene core-stilen köper kläder från LightInBox.  Men jag läste ganska nyligen att den hemsidan ger virus! Stämmer detta? 😮 Jag har inte vågat gå in på hemsidan eftersom jag är livrädd för att få virus på min dator…

Hoppas att det finns någon här som vet 😊

Annons:
Whippet
2015-10-17 18:28
#1

Har du en brandvägg eller antivirus, kommer ju inget att hända, men sen om det verkligen är virus på den vet jag inte :)

I'm out Vilar huvudet i handen

[Zachapacka]
2015-10-17 19:22
#2

Tror inte att risken att få virus där är större än till exempel här på iFokus. Men jag vet inte. :)

Rheen
2015-10-18 15:38
#3

Har själv beställt från den sidan, aldrig hört talas om att det ska finnas virus där. Upplevde inga 'virusproblem' men man vet ju aldrig. Jag skulle hursomhelst inte beställa därifrån igen, paketet slutade plötsligt visa var det befann sig, och utan några uppdateringar satt det fast på samma ställe i nästan två månader. Fick ingen kontakt med hemsidan, och jag tappade hoppet helt. Ungefär efter just två månader flyttade det på sig och jag fick hem det, och tacka vet jag det, läste otroligt många kommentarer om många som fått betala skyhög tull eller aldrig fått sina saker. Produkten var det inga som helst fel på, men just hemsidan är urusel enligt mig.

~ Rheen.

[ThisIsWheels]
2015-10-19 18:03
#4

Jag hoppas verkligen att det inte är något virus där eftersom jag har sett i hauls att det finns så mycket snygga kläder 😍

cookies
2015-10-20 08:23
#5

Att stora sidor som vill ha besökare ger dig virus är inte troligt. Väldigt bra slogan annars "Vi ger din dator virus för att du ska gilla oss". Dock så finns det pop-up fönster på många sidor med reklam. Klickar du i en sådan sidan (annat än krysset i hörnet för att stänga fönstret) så kan man få ner någon skit. Men allt som oftast så får folk skit i dator när man laddar ner eller installerar program, då man missar att klicka ur en liten ruta "Jag vill inte ha dit reklam-program på min dator".

Kan nästan garantera att sidan är säker.

Man kan kolla upp vad andra/internetsidor tycker om saker, typ om dom har upptäckt hot eller inte.
1. https://safeweb.norton.com/report/show?url=lightinthebox.com
2. http://global.sitesafety.trendmicro.com (får skriva in sidan här)

[ThisIsWheels]
2015-10-20 11:18
#6

#5 Tack för tipset! Jag börjar känna mig lugnare nu och ska eventuellt beställa något där 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: