Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 718 ggr
Juliaaamalm
2015-10-20 21:58

Språkresa

Jag funderar på att åka på språkresa sommaren 2016 och det verkar som om mina kompisar inte vill det längre så isåfall kommer jag behöva åka själv. Ifall någon här har åkt själv på språkresa förut, Vilken researrangör åkte du med? Vart åkte du? Hur var det att resa själv? Bor man med någon annan från samma grupp? Är det någon annan som också ska på språkresa 2016?

Annons:
LinaLj
2015-10-20 22:09
#1

Jag åkte på språkresa när jag var 14 år, det är nästan 20 år sedan nu. Jag reste med STS och de var toppen på den tiden men jag vet inte hur de är nu för tiden.

Jag åkte till Isle of Wight i 5 veckor ensam. Det var något av det roligaste jag har gjort. Jag valde en resa där man åkte buss ner eftersom jag avskyr att flyga och då fick man ett par dagar att lära känna alla på bussen. 

Jag bodde i en familj tillsammans med en annan tjej från samma resa. Det bodde även två franska tjejer och två tyska killar i samma hushåll. Jag och den svenska tjejen blev väldigt snabbt vänner och vi hade kontakt i flera år efter trotts att vi bodde väldigt långt ifrån varandra här hemma så hälsade vi på varandra på loven. Vi blev även bra vänner med killarna, de franska tjejerna höll sig lite på sin kant.

I den svenska gruppen vi åkte med var det väldigt bra stämning och vi gjorde flera utflykter tillsammans och hade väldigt kul. Vi hade språkundervisning på förmiddagarna och gjorde utflykter på eftermiddagarna eller så var vi lediga och hittade på egna saker.

Familjen var helt underbar och de hjälpte till en hel del med att svara på frågor och ge tips om vad som var extra roligt att göra.

Så jag rekommenderar verkligen att åka iväg, även om man får göra det utan någon man känner. Man kommer att lära känna de andra snabbt nog och det är många som åker utan någon de känner.

awkward_Girl
2015-10-25 12:41
#2

ÅK, ÅK, ÅK!! 

Jag har inte varit på språkresa, men kommer göra det i framtiden. Jag tror att det nästan är bättre att åka ensam. För då söker man sig mer till andra. Jag har själv märkt att jag har lärt känna sååå många fler när jag har åkt ensam på läger osv. Och när jag har åkt med någon kompis har jag kanske lärt känna max 2 pers. 

Jag har hört att det är bäst att åka senare på sommaren om man åker international. För då har dom andra i andra länder också fått sommarlov. Då lär man sig kanske mer engelska.

Upp till toppen
Annons: