Annons:
Etikettövrigt
Läst 680 ggr
LeeKnow
10/21/15, 1:19 PM

Göra i Stockholm?

Åker till Stockholm med klassen imorgon, och kommer få ca 3 timmar över att gå på stan. Men probemet är att jag troligen kommer att vara själv. Så har någon tips på vad man kan göra? Förutom att sitta inne på mcdonalds och deppa xD

Annons:
Niklas
10/21/15, 1:29 PM
#1

Stockholm är ganska stort. Vet du vilken del av stan ni kommer att vara i?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LeeKnow
10/21/15, 1:31 PM
#2

#2 Vi ska till Riksdan :) sen ledigt och sen ska vi till Hellenius Hörna. Så i det området.. xD

Niklas
10/21/15, 1:37 PM
#3

#2: Gillar du att se dig omkring finns slottet på andra sidan gatan från Riksdagshuset. Hela gamla stan är mysigt också. På Strömparterren vid Riksdagshuset finns Medeltidsmuseum. Där är det gratis inträde. Man kan se hur Stockholm såg ut på medeltiden. Kungsträdgården ligger ett stenkast därifrån. Du kan köpa en glass och sitta och titta på alla människor. Från Kungsträdgården är det nära om du gillar shopping. NK, PK-huset, Gallerian, Sergels torg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LeeKnow
10/21/15, 2:50 PM
#4

#3 Tack för tipsen :) Slottet har jag varit i med familjen, dessutom vågar jag inte gå dit (överblyg). Medeltidsmuseum lät intressant :) Får se vad jag hittar på.. Lär bli att jag går o handlar eller nåt

Eioo
10/21/15, 9:37 PM
#5

Gå runt i gamla stan :) Dom har massa kul där, bl.a fantasibokhandeln.

Frosstis
10/21/15, 10:13 PM
#6

jag var också i riksdagen för någon vecka sedan m klassen :)) jag tkr du ska gå till sergels torg, gamle stan eller nåt sånt där

Annons:
Upp till toppen
Annons: