Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1140 ggr
Snällaälskamig
2015-10-21 15:55

Ingen livslust.

Som ni hör på rubriken så har jag ingen livs lust kvar! När jag vaknar på morgonen så vill jag inte gå upp. Jag vill bara somna om igen och vakna när allt är bra. Det är inte så att jag mår dåligt annars. (Eller alla har väl mindre bra dagar, men ni förstår vad jag menar). Finns det någon som känner likadant och vad kan man göra för att få tillbaka den där lusten att iallafall ta sig ur sängen på morgonen.

Annons:
[Tilde]
2015-10-21 16:23
#1

Det låter lite som en depression? Kan bero på många saker, det är exempelvis vanligt när man har brist på vitamin D vilket i sig är väldigt vanligt här i Norden. Att allt känns meningslöst och man orkar ingenting. Har själv varit i en sådan period där jag inte ens ville/kunde gå ut genom ytterdörren och göra normala saker så som att handla mat. Låg och sov eller höll mig för mig själv helt enkelt… 

Tror det bästa är att prata med någon professionell och få hjälp. Och börja med D-vitamin om du inte redan tar kosttillskott - det hjälper faktiskt! :)

NordicSunset
2015-10-21 16:24
#2

Jag har varit så i några dagar just nu. Jag mår toppen i övrigt, det är bara det att jag inte orkar. Jag är psykiskt trött, typ. Anledningen är för att jag har så mycket i skolan just nu och jag känner hela tiden att jag måste prestera topp, sedan stressar gymnasieval och allt mig. Men, det jag gör för att må bättre är att göra saker som gör mig glad. Läs inspirerande citat, umgås med personer som får dig att känna lycka, prata mycket med andra och ja, gör saker du tycker om helt enkelt. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
[Lollo 97]
2015-10-21 17:46
#3

Jag har varit så i typ ett och ett halvt år om inte mer, tror jag är deprimerad. Har ingen livslust och vill helt enkelt bara dö, har gått så långt att jag har haft självmordstankar i ett halvår :/

Har ingen aning om hur man ska få livslusten tillbaka heller, tyvärr :(

[Tilde]
2015-10-21 21:28
#4

#3 Snälla sök hjälp, det låter verkligen inte bra. :( Och det blir ju inte bättre när man inte gör något åt saken. Hjärnan saknar helt enkelt vissa ämnen och kan behöva hjälp på traven.

Upp till toppen
Annons: