Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 969 ggr
[ThisIsWheels]
10/22/15, 10:46 AM

Är den okej?

Hej! Jag håller på att skriva en dikt i svenskan, men jag är rädd att den inte är bra…

”Om jag kunde flyga, så skulle jag flyga till dig. Om jag behöver, kommer du finnas där för mig? Vi är långt ifrån varandra, men ändå så nära. Att få lyssna på musik har fått mig att lära. Lära mig se ljuset i de mörka stunderna och jag kommer alltid att undra. Finns du där? Vet du vem jag är?”

Är den okej???

Annons:
Maria
10/22/15, 10:52 AM
#1

Jag tycker den är bra.

Kan du indela den i stycken så kanske det ser det bättre ut?

”Om jag kunde flyga, så skulle jag flyga till dig. 

Om jag behöver, kommer du finnas där för mig? 

Vi är långt ifrån varandra, men ändå så nära. 

Att få lyssna på musik har fått mig att lära. Lära mig se ljuset i de mörka stunderna och jag kommer alltid att undra.

 Finns du där? Vet du vem jag är?”

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rheen
10/22/15, 11:20 AM
#2

Tycker början var jätte bra, men jag slarvade bort mig lite när det kom till musikdelen, den var så 'plötslig'. Fint med rimmet, skulle vara kul om det fanns något att rimma med 'undra' också, så det inte bara är en mening som inte rimmar. Sen stämmer jag in med #1 också. Ursäkta allt klagande, men jag är allt för noggrann när det kommer till sånt här, haha. Tolka inte det här fel, för jag tycker verkligen dikten är bra, speciellt 'temat'! c:

~ Rheen.

[ThisIsWheels]
10/22/15, 1:15 PM
#3

#1 & #2 Tack :D Jag är inte jättebra på det här med dikter, men det var ju roligt att den var okej. Själva musikdelen tänkte jag liksom att det handlade om en musiker och att den personens musik skulle få mig att förstå. Men jag var kanske lite otydlig, hehe 😃

beem
10/22/15, 3:54 PM
#4

Jag tycker den är riktigt bra. Fisk så fina bilder i tanken.  Först en dröm om en kille / tjej som är lite ouppnåelig. Sen kommer musiken in  - lyssna på musik och drömma sig bort.  Drömma att allt kan bli verkligt en dag. Sen den tvivlande frågan i alla fall finns du där - vet du vem jag är.

Lite som livet ofta är.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[ThisIsWheels]
10/22/15, 4:38 PM
#5

#4 Tack så mycket! Gud vad glad jag blir :D Ja, precis. Det var det som jag ville att dikten skulle handla om 🎧

[dvärgkaniner]1
10/24/15, 9:54 PM
#6

Väldigt bra dikt måste jag säga! 👋

Annons:
[ThisIsWheels]
10/25/15, 9:36 AM
#7

Tack så mycket allihopa! Det gör mig så fantastiskt glad att få positiv feedback :D <3

Upp till toppen
Annons: