Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 645 ggr
[Lollo 97]
10/22/15, 6:08 PM

Valt att sluta äta kött

Hej!

Har valt att sluta äta kött men varje gång min storebror är hemma och vi ska äta och han börjar med sitt tjat om att man måste äta kött för att få proteiner osv så mår jag dåligt. Han tränar flera gånger i veckan men jag tränar inte och behöver inte äta som han gör för att bygga muskler som en galning (Ursäkta språket)! Jag gillar inte att äta kött och tycker inte det är gott.  Jag vill inte äta när han är hemma för att jag vill inte ha hans skit kastad på mig :/  Jag tycker redan jag mår nog dåligt med allt annat runt omkring och då behöver han inte behöva få mig att må ännu sämre.

Annons:
[Tilde]
10/22/15, 7:00 PM
#1

Hurra, vad duktigt!🙂 Protein finns det ju i nästan allt så det lär du inte gå miste om. Däremot är det viktigt att få i sig nog med vitamin B12. Det finns både att köpa som vitamintillskott men också i form av t.ex. bjäst

Om din bror nu är så intresserad av kost och näring borde han läsa på lite mer om proteinkällor. Kött är absolut inte det proteinrikaste man kan äta. 😎

mariasss
10/22/15, 8:17 PM
#2

Han klagar alltså över att du inte äter kött. Varför tjatar du inte tillbaka, då? Visa vad du anser att är rätt i stället för att låta honom klaga över vad du gör. Stå upp för det du gör????

[Lollo 97]
10/22/15, 8:20 PM
#3

#2 Tyvärr så tror min bror att han vet typ allt om kost och träning och det är ingen idé att käfta i mot för då blir han bara sur och jag blir mer ledsen :/ Han skriker och säger att allt är fel bara osv.

mariasss
10/22/15, 8:23 PM
#4

Varför frågar du inte honom att om han nu är så "bra" på allt som har med kost och göra, varför vet han då inte att proteiner faktiskt finns i mer än bara kött?

[Lollo 97]
10/22/15, 8:59 PM
#5

#4 Ja du, min bror är lite korkad 🤐

Han vill vara störst och bäst i allt och trycker oftast ner mig i det mesta, båda mina bröder trycker ner mig faktiskt :/

Men jag vet iaf att jag får i mig det jag behöver ;)

Upp till toppen
Annons: