Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 845 ggr
[gol199]
10/22/15, 9:24 PM

(X) Min diagnos

Hej! kände bara att jag behöver skriva av mig lite, jag går i första ring och har precis fått diagnosen anorexia så de på kliniken säger att jag behöver skippa några kurser för att kunna fokusera mera på att bli bättre. Men problemet är ju bara det att jag får så mycket ångest bara utav att tänka på att jag behöver läsa upp alla kurserna sedan. Jag rider "än så länge" skriver ".." bara för att jag börjar känna att jag hellre vill vara smal än att göra det jag älskade. Mitt andra problem är det att min pojkvän som bor i USA, jag börjar bli alltmer känslokall och helt enkelt inte mig själv mot någon inte ens min närmsta familj. Och detta skrämmer mig. just nu ligger jag på 60 kg och är ungefär 177 cm lång, familjen säger att mina ben och armar ser ut som pinnar men jag håller inte med dem. På kliniken säger dom att om jag fortsätter tappa vikt kommer de att lägga in mig vilket OCKSÅ skrämmer mig eftersom då kommer jag inte få rida, fortsätta banta, få träffa min ända vän, mina marsvin m.m men ändå trots detta vill jag gå ner i vikt, det känns ibland som att man kan bara se stammen men inte grenarna och de vackra löven runt omkring.

Annons:
redsteinedrose
10/22/15, 9:32 PM
#1

att bli smal alltså banta, varför vill du det? :) skulle väldigt gärna hjälpa dig om du tex vill ha någon att prata med :) jag själv har ångest och depression så jag kan förstå en del av hur du känner. med tanke på att anorexia påverkas  av hur man mår mentalt kan det ju vara bra att prata av sig lite och komma underfund med varför du känner si eller så. :)

[gol199]
10/22/15, 9:36 PM
#2

Har också depression, självskadebeteende samt ångest. 

#1 jag tycker helt enkelt att jag är för tjock. Tack för att du finns kram :)

[ThisIsWheels]
10/23/15, 10:14 AM
#3

Jag vet inte exakt hur det känns, men jag har panikångest och har haft en depression. Precis som #1 sa så behöver du prata med någon. Ta kontakt med en kurator, eller helst av allt en psykolog. 

Jag vet att det låter tufft att göra det, men det hjälper mer än vad man tror. Det är inte bra att hålla alla tankar och funderingar för sig själv. Jag har för länge sedan varit inlagd på psykakuten och jag avskydde det precis när jag kom. 

Jag kan inte säga att jag älskade det eller så, men jag fick hjälp väldigt fort och kunde åka hem efter 4 dagar. Nu handlar detta väldigt mycket om mig och mina erfarenheter, men jag vill avsluta med att säga att det kommer bli bättre! ❤️

[gol199]
10/23/15, 4:47 PM
#4

Går till kurator, psykolog samt kontakt med de på anorexi motagningen. Men tack för att ni finns här och supportar mig m.m det hjälper ❤

redsteinedrose
10/23/15, 6:28 PM
#5

Men jag tycker inte du är tjock alls :) det är bara din hjärna som säger dumheter :) och vem bryr sig om du skulle vara tjock? även om man är "tjock" är det inget fel med det :) du behöver inte oroa dig för att bli tjock. för visst är det roligare att rida än att vara orolig för det :D ingen kräver att du skall vara smal och snygg. och gör dom det förtjänar dom en spark där bak så dom försvinner från dig :3

[gol199]
10/23/15, 7:38 PM
#6

#5 Bra svar 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: