Annons:
Etikettövrigt
Läst 925 ggr
Gambino19
10/26/15, 8:40 PM

Gaah!måste få bättre hälsa!

Hej!jag har ett problem. Jag äter inte pizza eller skräpmat eller så. Men när jag väl äter något så äter jag lite för mycket. Jag skulle väl kunna säga att jag gillar min kropp,förutom min mage. Är 12 år så jag kan liksom inte bli så mycket mer smal eftersom jag växer. Men vill liksom få bort den där "tjocka" magen. Vet inte om det går eftersom jag bara är 12 år. Men jag behöver verkligen äta bättre! Träna gör jag för att det är kul! Vill även få muskler! Har ni tips för att inte falla för de där goda sakerna och att ta rätt mängd mat?

Annons:
OlgaMaria
10/26/15, 8:54 PM
#1

Fråga dina föräldrar om de vill ge dig pengar om du inte äter eller dricker socker på en viss tid, t ex en viss summa för en månad i taget, eller för ett år.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[SisselaJ]
10/26/15, 8:55 PM
#2

Jag tycker inte du ska ge dig in i något som 12åring, som innebär att förändra matvanor. I och med att du är så ung (faktiskt, liten) borde du inte bry dig om detta så länge du mår fysiskt bra. Jag tror du kommer växa till dig och känna dig bättre sen när du blir längre och mer proportionerlig. Det enda alternativet skulle jag tycka var ok skulle vara om hela din familj såg över sina matvanor tillsammans, med dina föräldrars kunskap.

Fridaaaa
10/26/15, 8:55 PM
#3

Du växer och utvecklas.
Och "tjocka" magen antar jag att du menar det naturliga putet som i princip alla har?
Experimentera inte med maten och så. Rör på dig med det du tycker är roligt och undvik godis mm i vardagarna och även snabbmat och sånt i vardagarna, ät hemmalagat helt enkelt och regelbundet :)

Tänk inte på vikten :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
10/27/15, 5:46 AM
#4

Du har fortfarande ett barns kropp och dår är man lite rundare i formerna än vad en vuxen kvinnas kropp är. Det är aldrig fel att träna regelbundet och äta nyttigt men jag tycker inte att du ska tänka alltför mycket på det så länge du inte är såpass överviktig eller underviktig att det är skadligt för hälsan.

Gambino19
10/27/15, 6:51 AM
#5

Tack!jo ni har rätt,men jag tänker ändå att det skulle vara mycket bättre för hälsan om jag åt rätt mängd mat och rätt mat. Men ibland så kan jag känna att jag förstört en hel dag bara för att jag åt en liten kaka.

OlgaMaria
10/27/15, 8:01 AM
#6

Det är vanligt att man börjar hoppa över måltider eller äter små portioner, men det är inte maten du ska lägga fokus på. Har ni fredagsmys, äter du lördagsgodis? Äter du godis fler gånger i veckan? Hur ofta fikar du? Hur ofta dricker du sötad dryck? Hur mycket mjölk dricker du? Sånt är bra att tänka på. Jag tycker inte du är för ung för att börja tänka på vad du äter. Socker är inte hälsosamt och det är bra att begränsa det även om man inte är överviktig. Men du ska inte banta eller äta mindre av bra mat. Däremot kan du säkert dra ner på sockret. Min dotter är 7 år och två av hennes kompisar har självvalda sockerförbud nu - mot att de får pengar av sina föräldrar. Tycker det är grymt bra av både tjejerna och föräldrarna. Min dotter vill inte det och jag skulle aldrig uppmuntra henne till det heller för vi är ganska strikta med socker ändå.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Gambino19
10/29/15, 6:57 AM
#7

Sen så mår jag dåligt om jag tar något extra,varför gör jag det?är det någon annan som gör det också? Eller är det bara jag..

Upp till toppen
Annons: