Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1037 ggr
Tipsi3
10/27/15, 10:15 AM

Oren hy efter ha varit sjuk

Hej! Natten (lördag) till söndags var jag magsjuk och sedan hade jag feber under söndagen. Nu är det tisdag och jag är "helt" frisk men min hy är otroligt smutsig! Efter att jag varit sjuk så blev det som en explosion av utbrott överallt. Jag brukar ha en del pormaskar och någon finne i ansiktet och nu har jag massor av pormaskar, på bröstkorgen brukar jag ha lite kvisslor och nu har jag massor plus två stora finnar, på ryggen har jag aldrig något men nu är nacken full av kvisslor :/ Varför blev det såhär? Har det något med magsjukan/febern o göra?

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Gambino19
10/28/15, 10:57 AM
#1

Eftersom du var sjuk så svettas huden otroligt mycket. Så då kan ansiktet/huden kännas fettig. Då bildas det Porer och finnar. Det bästa är att låta det vara och rengöra de ställena som det inträffat på.

Jojaton
10/28/15, 11:39 AM
#2

Precis som #1 säger beror det mest troligt på att du svettats mycket och sen inte rengjort ordentligt under tiden du var dålig. Då ligger ju allt skit kvar på huden och täpper igen porerna. Se till att rengöra ordentligt (men med milda grejer som din hud är van vid!) och återfukta huden så borde det försvinna snart. Jag brukar försöka vara duktig med att rengöra ansiktet även när jag är sjuk, vet att det är det sista man vill tänka på men att i alla fall tvätta av ansiktet brukar hjälpa mig massor, dessutom känner i alla fall jag mig ofta lite bättre efter en dusch! Och sen är det viktigt att byta sängkläder ofta! Något att tänka på tills nästa gång du blir sjuk.

Johanna - Instagram

hahael
10/28/15, 1:45 PM
#3

Tvätta varsamt och använd helst inte några produkter med alkohol i då dessa kan torka ut. Min hud brukar också gå lite bananas efter att jag slarvat med den, jag får dock inga finnar utan endast lite mer livlös hud. Jag har torr hy också så vi kanske har olika hudtyper?

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tuulikki]
10/28/15, 2:12 PM
#4

Som #2 säger, se till att byta sängkläder. Man ska byta så fort man frisknat till, ibland till och med oftare. Inte så kul med massa tvätt men det är värt det!

Tipsi3
11/1/15, 8:45 PM
#5

Nu svarar jag sent men har varit på Öland och det har inte funnits nån teckning där, bara kor och enbuskar x) Tack för svaren! Ska tänka på allt det nästa gång jag blir sjuk! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Upp till toppen
Annons: