Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1138 ggr
Kaninernasbästa
11/2/15, 12:54 AM

Söker en rolig tränande sport!

jag går kaninhoppning och ska börja rida men vill ha en till sport, som är lite "ansträngande" eller vad man ska säga. Visst är kaninhoppning och ridning krävande men jag vill ha en till sport! Sporten jag söker: INTE BOLLAR, väldigt bollrädd Regelbundna träningar, träna själv funkar inte Inget krav på att tävla Gärna djur inblandade Hyfsad billig men inget jättestort krav Träningen ska vara i närheten av Skellefteå Sporter jag gått: Friidrott Simning Fotboll

Annons:
Feliiciia
11/2/15, 8:18 AM
#1

Kolla om det finns en brottningsklubb i närheten av Skellefteå. En sjukt rolig sport där du tränar dem flesta musklerna, smidighet, balans och kondition.

[masken123]
11/2/15, 8:29 AM
#2

Vet inte om det är något för dig, men jag går på fäktning, det är otroligt roligt och jobbigt, men nästan varje träning är det mindre "övningsmatcher", så det blir ju lite tävling… men annars tycker jag att du ska testa!!

[Hästhoven]
11/2/15, 8:59 AM
#3

Har du hund? kanske agility skulle vara något?

Linneahorse12
11/2/15, 9:03 AM
#4

Parkour! Du tävlar vanligtvis inte i det. Det är ansträngande och kul som fan. Det ger en sådan extrem frihetskänsla. Parkouren påverkar även dig som person ( positivt ) Min vän som alltid haft problem med nya människor ( vi misstänker nån form av social fobi) Sedan hon började i parkour ha hennes föräldrar märkt tydligt att hon är mer framåt och vågar så mycket mer. (Parkour är lika mycket psykisk som fysisk träning) Dock finns det inte klubbar eller föreningar som lär ut i alla städer. Men kolla runt där du bor och se. Träna själv utomhus (ta med en vän) kommer du automatiskt vilja göra om du tycker det är kul hahahh.

[linnsan123]1
11/2/15, 5:41 PM
#5

Jag går i rodd! Man måste inte tävla om man inte vill. Tro mig, det är jättejobbigt, men kul :)

Ps: Går även i ridning, HATAR bollar och tävlar med min kanin :P

Halvdansken
11/2/15, 6:23 PM
#6

Judo, Karate, Jiu jitsu eller liknande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Katniss
11/2/15, 11:00 PM
#7

Nu är detta kanske inte en sport, men bodyattack år jättebra träning. Brukar finnas på de flesta gym, ungdoms och senior grupp. Inget krav på att tävla, tror inte ens att man kan det :p men rolig en timmes träning är det iaf :)

R.I.P. Anton 💔

Kaninernasbästa
11/3/15, 8:20 PM
#8

Är tyvärr inte så intresserad av kampsporter :/ Parkour skulle kanske vara något :) Glömde skriva att jag går på hundungdom så man kan köra agility, men jag tycker mer om rallylydnad :) Rodd, är det när man ror en kanot eller liknande? Skulle kanske vara intressant men jag tror inte det finns en roddklubb i Skeå :( bad matchande med hur du tränar och så hihi :) Funderar på att köpa träningskort, men tror inte jag kommer komma mig iväg :/ är bodyattack ungefär det?

Katniss
11/3/15, 10:14 PM
#9

#8 på det gymmet jag går på så köper du engångskort/månadskort/årskort eller vad du nu vill till hela gymmet, och när det är bodyattack säger du att du ska vara med på det och så får du ett kort till som du ger till instruktören. Det kostar inget extra, alltså. Och är samma dag i veckan (brukar även gå på loven fast 45 minutare då)

R.I.P. Anton 💔

Ravynsfair
11/4/15, 11:53 PM
#10

Canicross! Löpning med hund, nytta med nöje 😃
(plättlätt att springa med en hund som drar en framåt mvh annars väldigt bekväm tjej, haha!)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Tuulikki]
11/5/15, 11:40 AM
#11

Kolla om cheerleading finns i närheten :)

[ThisIsWheels]
11/5/15, 11:49 AM
#12

Karate, dans, spinning… Det är dem jag kommer på just nu 😃

Kaninernasbästa
11/6/15, 9:46 PM
#13

Hihi jag gillar skidor på vintern men hunden drar inte jättemycket Cheerleading skulle vara intressant, funderat mycket på det då kompisar går i det, men det är fullt i alla grupper och jag orkar inte vänta xD Inte så mycket för "kampsporter osv" dans är jag inte heller förtjust i, spinning kanske?

Annons:
Upp till toppen
Annons: