Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 817 ggr
lillalilly
2015-11-02 15:15

Inga vänner l SNÄLLA HJÄLP!

Hej! Jag är 14 år och har vuxit upp med vänner och allt som hör till. 

Men dom senaste åren har jag varit frånvarande från skolan pga olika anledningar.  Nu efter sommarlovet bytte jag skola och från början verkade det jätte bra med kompisar och så. Jag var jätte glad för första gången på länge! 

Men det känns verkligen inte som jag har kommit in i gänget, har bara träffats 2 gånger på fritiden. Och idag tex så var det bara en ända som hälsade på mig. Ser på snapchat när dom gör saker, utan mig.. Och det krossar verkligen mitt hjärta.. 

Jag vet inte vad jag ska göra, förstår inte vad som är fel på mig.. Nu är jag kanske lite ego.. men jag är rolig,  jag ser inte ut som en supermodell men ser ändå okej och fräsch ut.. Jag försöker att tänka på andra så mycket som möjligt…

Har verkligen ingen lust att göra något, hade självmordstankar för några veckor sedan men dom nästan försvunnit igen .. 

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG? VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT DET SKA BLI BRA? 

Annons:
Niklas
2015-11-02 15:28
#1

Det är inget fel på dig. Ibland måste man ta initiativ själv för att få vara med. Sätt dig med andra på raster och luncher. Hitta på saker efter skolan och fråga om de andra vill följa med.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Herveaux
2015-11-02 15:40
#2

Först och främst - det är inget fel på dig tjejen!

Det kan ta tid att komma in i en ny grupp, det kan också ta tid att släppa in en ny i gruppen. Du får inte tro att det är något personligt emot dig.

Jag är dubbelt så gammal som du, men jag minns när det började någon ny i klassen, speciellt om det var en tjej, att det kunde vara lite uppförsbacke att komma in i gruppen. Men succesivt så tinade alla parter upp och en dag var det som om hon alltid varit en i gänget.

Har du några hobbies eller intressen? Kan du snoka runt om det är någon annan som gör/tränar/är intresserad av samma saker?
Det kan vara en öppning att börja prata med någon med gemensamma intressen.

Jag är en riktig bakåtsträvare och hänger inte alls med i sociala medier, men kanske du kan börja prata med folk från skolan där?
(När jag var 14 var jag galet blyg, och jag var långt ifrån ensam om det…)

Kämpa på tösa, det kommer bli bättre! *styrkekram*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

_Fisken
2015-11-02 15:49
#3

Jag har sett mina döttrar passera samma grej som du är i nu. Det var inget fel på dem och det är heller inget fel på dig. Det tar sin tid.
Den ena dottern kom hem på lunchrasterna för hon tyckte ingen ville vara med henne. Jag sade åt henne att ladda telefonen med musik och stoppa i lurar i öronen och spela musik som piggar upp/stärker och "stanna kvar på skolan". Hon började lyssna på Nirvana(!) och till sist fann hon sin plats i klassen.

Upp till toppen
Annons: