Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 1081 ggr
[Tilde]
2015-11-03 09:45

Julklappar - tips?

Ja, nu är det november så nu får man prata om jul. Jag behöver först och främst tips på julklappar (högst runt 500-600 kr) till en 25-årig kille. Jag tänkte också köpa en jultröja/julstrumpor till honom som en ny tradition. 😃 

Han har typ allt och önskar sig aldrig något. Tidigare har jag gett upplevelser, t.ex. Tivoli, Prison break, osv… Nu vill jag hellre ge något materialistiskt eftersom det är vinter och man inte gärna är utomhus eller så. Funderar på ett TV-spel eller något till datorn, typ som det här <-- fast jag vill helst inte uppmuntra hans dataspelande. 

Tips på spel till Playstation 3 eller 4? Gärna något liknande Assassin's creed eller Red dead redemption.

Eller tips på något annat man kan "behöva" när man spelar dataspel eller TV-spel?

Annons:
Afturelding
2015-11-03 12:54
#1

Är han intresserad av merch också, eller bara själva spelen? För är han det så är det ju kanske en bra idé. Det finns massvis med merch till speciellt Assasins Creed. 

Annars är Fallout 4 ett säkert kort till alla som spelar tv-spel just nu typ 😃Men det förutsätter ju att han inte redan har det/har bokat det vid jul. 

Extra hårddiskar till både konsoler och datorer brukar alltid behövas förr eller senare också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
2015-11-03 13:03
#2

#1 Haha jag tänker INTE köpa sånt oavsett om han vill ha det eller ej. Vi har ingen plats till sånt och han har för många random saker. 🤪 Men bra idé annars.

Ska kolla upp Fallout 4. Har annars kollat på Dishonored och Infamous som båda verkar bra och passande för honom.

En hårddisk vore faktiskt bra också. Ska kolla upp vad såna kostar. 👍

Feliiciia
2015-11-03 13:15
#3

Ett gaming headset, mus eller tangentbord?

Afturelding
2015-11-03 13:15
#4

#2 Det går ju dock att kombinera med praktiska saker 🙂 Mina merch-grejer är i formen av plånböcker, kläder osv. Men det gör du som du vill såklart 🙂

Tycker han om Hitman? Känns som att det är hans grej om han gillar Assasins Creed. Det kommer ett nytt Hitman 8e december 🙂 

Tomb Raider är också lite åt samma håll, så det skulle kanske också funka. Det kom ett 2013, så har han inte spelat det så kan du säkert hitta det lite billigare. Annars kommer det ett nytt 10/11.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
2015-11-03 13:23
#5

#3 Headset fick han förra julen av sina föräldrar. Han spelar på en laptop så tangentbord behövs inte och jag tycker redan han har massa möss. 🤪 dock hade han kollat på någon Razer-mus(?) men den kostar över 1500 kr. Tack för tipsen i alla fall :)

#4 Tror han gillar filmen men han har nog inte spelat något Hitman-spel (antar att det är samma, haha). Ska kolla upp det i alla fall. 👍

Hmm tror inte det är riktigt hans grej, men kan kolla upp det nyaste spelet och se om det verkar passa honom. :)

Afturelding
2015-11-03 13:36
#6

#5 Ja, filmen är baserad på spelen 🙂

Asassins Creed, Hitman och Tomb Raider är samma typ av spel, speciellt de två nya Tomb Raider. Dessutom är det samma utvecklare som gör Tomb Raider och Hitman numera 🙂 Jag kom dock på att nya Tomb Raider inte kommer på PS förens om ett år eftersom att microsoft är med och utvecklar det, men det kommer på PC och Xbox. Men det från 2013 finns till PS.
(Både jag och min man älskar det, men det är ju ingen garanti.)

Men nu har du fått lite förslag i alla fall som du kan fundera över 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[Tilde]
2015-11-03 13:58
#7

#6 Ah okej! Ja tack så mycket för alla tips! Nu har jag lite olika grejer att välja mellan. 👍

[kanskemenbarakanske]
2015-11-03 13:59
#8

Ett silverarmband? Det ligger runt 400 och uppåt beroende på  :)

[Tilde]
2015-11-03 14:00
#9

#8 Han använder inte smycken :/ Och vill heller inte ha kläder eller liknande.

[kanskemenbarakanske]
2015-11-03 14:03
#10

deo eller parfym då ? :)

Grace2009
2015-11-03 14:22
#11

Har han skägg? Jag har köpt skäggschampo, ansiktspeeling och en kam till min bror i julklapp.

[Tilde]
2015-11-03 15:37
#12

#10 Det brukar han alltid få av sina mor/farföräldrar. 🤔 Så jag var därför mer inne på spel och sånt. Men han gillar ju fiske också, så jag kanske kan hitta något där som verkar spännande.

#11 Nej det har han inte - och jag råkar ogilla skägg så det passar mig. 🤐 Men jag har velat köpa typ ansiktskräm och grejer till honom då han ibland blir torr under vintern, men han är på tok för lat/slarvig för att hålla på med sånt. 🤦‍♂️

felle-j
2015-11-03 16:25
#13

Till PS4 är The Last of Us och Wolfenstein två riktigt bra spel. Eller Uncharted till PS3.

Annons:
[Tilde]
2015-11-03 21:25
#14

#13 Tack för tipsen! Såg lite The last of us med Pewds, kanske kan vara värt att kolla upp igen :) Och de andra såklart.

Upp till toppen
Annons: