Annons:
Etikettövrigt
Läst 929 ggr
Yehet121
11/3/15, 1:43 PM

Färga håret svart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag funderar på att färga håret svart, något som jag har velat göra i snart 10 år. Jag är naturligt mörkblond och har tidigare färgat håret i en både mörk och ljus röd färg. 

Har ni några tips om vad man ska göra om man vill färga svart? t.ex ska man tona första gången för att se om det passar eller bara färga permanent direkt? Och är det lätt att färga svart hemma? Jag har bara färgat hos frisör förut.

Annons:
Kerstinfalk
11/3/15, 1:51 PM
#1

För att få det svarta att fästa på det ljusa och undika att det blir grönt och urvattnat så kan det vara bra att för pigmentera med röd färg.  Alltså att du färgar rött först och sedan svart ovanpå det röda.
Om du går till frisören så får du all hjälp du behöver.
Om din frisyr är som på bilden så har du ju perfekt hårlängd för att färga. kör på! :)

Yehet121
11/3/15, 2:02 PM
#2

Vad bra, då blir det nog frisören :) 

Jag har några cm längre hår nu än på bilden, men ingen större skillnad :)

[rumelle]
11/3/15, 3:16 PM
#3

Jag har något ljusare hår än du och att färga hemma med permanent svart färg har aldrig varit ett problem för mig. Har dock inte provat toning.

Surpan
11/3/15, 10:41 PM
#4

Svart är en väldigt enkel färg att färga hemma.  Kör på. 🙂

Dock så är det inte troligt att all färg går ur håret, även om det är en toning.

/Surpan

Yehet121
11/3/15, 11:48 PM
#5

# När det gäller toning så tänkte jag att jag skulle tona svart för att se om det passar, och om det passar så färgar jag permanent, men jag tror att jag färgar permanent direkt  :)

Upp till toppen
Annons: