Övrigt

Kan typ inte prata!

2015-11-07 17:09 #0 av: RåttTjejen

Hej,jag har varit förkyld i typ 2-3 dagar och haft halsont. Sedan blev jag frisk men fortfarande lite ont i halsen. Idag så kan jag bokstavligen inte prata,det gör inte ont men jag får inte ut ett ljud utan att låta hes som en ja vet inte vad. Jag är så hes så man hör inte vad jag säger. Vad ska jag göra? Jag har halstabletter osv.

Anmäl
2015-11-07 17:15 #1 av: Gurgil

Jag har också haft så för typ 3 dagar sen men kan fortfarande inte skrika
Du kommer kunna prata om typ 3 dagar det försvinner
Du behöver inte ta några halstabbletter det hjälper inte mycket

Anmäl
2015-11-07 17:17 #2 av: RåttTjejen

Okej,tack!men åh!skolan är ju på måndag,får säga att jag har problem med rösten isåfall..

Anmäl
2015-11-07 17:21 #3 av: Gurgil

Det är ingen fara du vet
Jag hade tappat rösten i onsdags och gick i skola och det gick bra men du kommer kunna prata bra om 3 dagar
Men inte skrika
Prata så lite du kan annnars kan det bli värre

Anmäl
2015-11-07 17:21 #4 av: Maria

Försök att tala lågt om du behöver för det sliter mindre på rösten än att viska.

/Maria

Anmäl
2015-11-07 17:41 #5 av: Ravynsfair

Var tyst och drick gärna te med honung i Glad

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Anmäl
2015-11-07 18:45 #6 av: Devya

Jag tror att du lär ha återfått din röst på måndag. Det brukar hålla i sig ett par dagar och sen blir det bättre. Inget att oroa sig över men se till att vara tyst så mycket som du bara kan.:) 

Anmäl
2015-11-07 20:28 #7 av: Tilde

Oj så blev det för mig i september efter min förkylning. Kunde inte prata på 3-4 dagar och försökte jag fick jag världens hostattacker. Yrar Det gick som tur är över, men min hals är fortfarande lättirriterad. :S

♥ Tilde

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.