Annons:
Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Gambino19
11/7/15, 5:09 PM

Kan typ inte prata!

Hej,jag har varit förkyld i typ 2-3 dagar och haft halsont. Sedan blev jag frisk men fortfarande lite ont i halsen. Idag så kan jag bokstavligen inte prata,det gör inte ont men jag får inte ut ett ljud utan att låta hes som en ja vet inte vad. Jag är så hes så man hör inte vad jag säger. Vad ska jag göra? Jag har halstabletter osv.

Annons:
Gurgil
11/7/15, 5:15 PM
#1

Jag har också haft så för typ 3 dagar sen men kan fortfarande inte skrika Du kommer kunna prata om typ 3 dagar det försvinner Du behöver inte ta några halstabbletter det hjälper inte mycket

Gambino19
11/7/15, 5:17 PM
#2

Okej,tack!men åh!skolan är ju på måndag,får säga att jag har problem med rösten isåfall..

Gurgil
11/7/15, 5:21 PM
#3

Det är ingen fara du vet Jag hade tappat rösten i onsdags och gick i skola och det gick bra men du kommer kunna prata bra om 3 dagar Men inte skrika Prata så lite du kan annnars kan det bli värre

Maria
11/7/15, 5:21 PM
#4

Försök att tala lågt om du behöver för det sliter mindre på rösten än att viska.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ravynsfair
11/7/15, 5:41 PM
#5

Var tyst och drick gärna te med honung i 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Devya]
11/7/15, 6:45 PM
#6

Jag tror att du lär ha återfått din röst på måndag. Det brukar hålla i sig ett par dagar och sen blir det bättre. Inget att oroa sig över men se till att vara tyst så mycket som du bara kan.:)

Annons:
[Tilde]
11/7/15, 8:28 PM
#7

Oj så blev det för mig i september efter min förkylning. Kunde inte prata på 3-4 dagar och försökte jag fick jag världens hostattacker. 🤦‍♂️ Det gick som tur är över, men min hals är fortfarande lättirriterad. :S

smellcaramell
11/7/15, 11:11 PM
#8

jag var så hes att folk som satt mer än 2meter ifrån mig inte hörde vad jag sa - en vecka när vi hade tre redovisningar.. Två redovisningar fick jag göra senare när jag kunde prata och den ena fick jag göra ändå men det var mer ett seminarium :) Det bästa är väl att vara tyst och dricka mycket som är lenande för halsen, typ honungste eller liknande :)

Upp till toppen
Annons: