Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 836 ggr
elfa
2015-11-08 18:26

Problem i skolan

Hej! Jag har ett lite komplicerat problem angående skolan som jag oroar mig inför. Jag går natur, i ettan och tar franska. Men grejen är att jag inte har varit på någon franska lektion alls, sen terminen började, förutom cirka tre stycken. Jag missade första, eftersom det inte stod på mitt schema och tror därför att jag aldrig registrerades i klassen. Därefter vågade jag inte gå, och sköt upp det hela ännu längre. Sen när jag väl gick kändes det inte som om läraren la märke till mig och hon tog heller inte min närvaro. Därför har jag inte fått någon frånvaro på dessa lektioner jag missat. Jag mailade läraren förra veckan och förklarade att jag trodde att jag skulle gå i hennes klass, och att jag missat väldigt många lektioner, frågade även om jag möjligtvis kunde få lite av de material jag missat och ta igen proven. Hon svarade att hon inte förstod något och att det var bäst ifall jag pratade med henne på skoltid. Nu har jag lektion första timmen, och bävar efter att gå på den. Jag har adlig varit såhär orolig eller nervös. Dels för att jag verkligen är kass på ämnet och för att jag inte vet hur jag ska bemöta läraren. Ska jag bara gå in och sätta mig eller ska jag gå fram till henne och säga vad jag heter och be om att få prata med henne efter lektionen. Tror ni att hon kommer ta kontakt med mina föräldrar? Vad hade ni gjort? Förstår om det är en komplicerad fråga, men jag är bara så himla orolig och har ångest. Tack

Annons:
Frosstis
2015-11-08 18:30
#1

kom lite innan lektionen o se om läraren redan är där, om inte så går du fram till henne direkt när hon går in i klassrummet, presenterar dig och förklarar att det är du som missat lektioner.

Scorpio97
2015-11-08 18:32
#2

Gå dit och prata med henne innan lektionen, gå inte bara in och sätt dig. Det går säkert att lösa, antingen får du plugga ikapp i år eller så får du läsa kursen nästa år eller i trean. Men du måste ju prata med henne, annars kommer det ju aldrig lösa sig. 

Det kommer säkert gå bra.


//Jessie

elfa
2015-11-08 19:47
#3

Tack så mycket<3 . Jag är nog mest orolig inför själva mötet med henne, eftersom jag tycker det känns väldigt pinsamt.  Och är även arg på mig själv att jag dragit ut på det så länge. Vet heller inte riktigt hur jag ska förklara det hela för henne, jag har ju egentligen ingen konkret anledning.

Frosstis
2015-11-08 20:20
#4

Jag förstår det verkligen. Har gjort precis samma sak!

Upp till toppen
Annons: