Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 999 ggr
ostbollen
11/9/15, 8:04 AM

Hjärtat slår för mycket?

Hej! På senaste tiden har jag märkt en grej, det är svårt att förklara men… Det är som om mitt hjärta plötsligt slår 4 slag samtidigt och hårdare. Det är rätt obehagligt och jag har ingen aning om varför. Någon som upplevt samma sak eller vet vad det är?

Annons:
Katniss
11/9/15, 8:22 AM
#1

Det har hänt mig ett par gånger, men jag har ingen aning om varför.

R.I.P. Anton 💔

[Hästhoven]
11/9/15, 8:37 AM
#2

Har också haft så ibland, oftast när jag är stressad eller spänd.

Hogwarts
11/9/15, 9:26 AM
#3

brukar vara så för mig med, kan se det slå genom tröjan då 😐

Katniss
11/9/15, 10:20 AM
#4

#2 Jag får det bara helt random, fast mest när jag ska sova och så. Fast det har slutat verkar set som, för jag har inte känt av något på ett par månader nu,

R.I.P. Anton 💔

[Hästhoven]
11/9/15, 12:09 PM
#5

Vad jag vet så är det inte så allvarligt om det bara händer lite då & då,.

Men får man det plötsligt & det inte snabbt går över & man dessutom får andra besvär så ska man kontakta en läkare/akutmottagning. 

Det är inte ovanligt & man kan få det i alla åldrar, främst om man känner sig orolig eller har stressat (stress kan vara olika orsaker & kan påverka personer olika). 

Får ni det bara lite då & då & ni inte är besvärade av andra problem i samband med det så behöver ni nog inte oroa er. Men känner man att det påverkar en väldigt mycket & man känner sig rädd så kan det vara bra att prata med en läkare för att försäkra sig om att det inte är någon fara.

Carrosh
11/9/15, 3:30 PM
#6

Det är ALLTID värt att kolla upp det om det gäller hjärtat. Hjärtproblem kan man faktiskt få även som ung. Det behöver inte vara något allvarligt, men det är alltid bättre att vara på säkra sidan!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
ostbollen
11/9/15, 4:43 PM
#7

Tack så mycket för alla svar! #4 Jag får det också ofta när jag ska sova!

Scorpio97
11/9/15, 4:59 PM
#8

Jag får också så. Jag är dock kollad från topp till tå för andra problem, så mitt hjärta är friskt. 

Händer det ofta eller man är orolig tycker jag man ska kolla upp det.


//Jessie

[134643]
11/9/15, 7:28 PM
#9

Vad jag vet så är det okej så länge det inte händer när du tränar/anstränger dig. Annars så ska det vara lugnt; men är du orolig så kan du såklart kolla upp det :)

Upp till toppen
Annons: