Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 801 ggr
[EllenAlicia]
11/10/15, 1:29 PM

jobb, pengar, utbytesstudent

ja undrar va jag kan få för jobb? jag vill sprar pengar så jag kan vara utbytes student i japan vilken kostar skit mycket. typ 80 000:- och de har jag verkligen inte.

behöver inte bara vara under typ sommar lovet. kan man tjäna pengar på något annat sätt?  jag tänkte och sälja art jag har gjort eller kan göra åt folk men vet ej om jag  kommer stäna mycket på det tyvärr…

man kan ju få stipendier och sånt men är inte den bästa i skolan så det kommer nog inte gå så bra. jag är 16 men fyller snart 17 och jag vill åka innan jag går ut trean (går i 1an). skulle minst vilja vara i japan i 1 månad men helst längre än det!! men vet ej om jag kommer få npg med pengar till det. mina föräldrar kan nog oxå hjälpa mig lite men måste nog själv skaffa de mesta pengar, hur länge kommer det ta att få typ så mkt pengar?

Annons:
monstermash
11/10/15, 2:02 PM
#1

Sök jobb på snabbmatsställen, som donken. Man kan ju ta små jobb med som att vara barnvakt, rasta hundar osv men ska du ha ihop en så stor summa kommer det snarare vara slöseri med timmar du kunde ägna åt något bättre jobb, men skulle du hinna kombinera det med ex. donken samtidigt som du kan sköta skolan felfritt så är det ju alltid ett alternativ. Slit inte ut dig själv bara. 

Du kommer knappast få ihop 80 000 på att sälja din konst, då får du vara riktigt duktig.

[EllenAlicia]
11/10/15, 2:50 PM
#2

#1 okej :) tänkte inte bara sälja konst men tänkte de var ett sätt att tjäna pengar

[EllenAlicia]
11/13/15, 8:49 PM
#3

putt

monstermash
11/13/15, 9:11 PM
#4

Det finns inte så mycket mer än vad jag skrev i #1.

[EllenAlicia]
11/13/15, 9:56 PM
#5

#4 jag har frågat några saker smo inte är så svårt att svara på.

monstermash
11/13/15, 10:25 PM
#6

Jaha, och vad skulle det vara som du inte redan fått svar på då?

Annons:
Upp till toppen
Annons: