Annons:
Etikettövrigt
Läst 691 ggr
[mariehel99]
11/10/15, 2:33 PM

Arbetsinvandring intervju

I skolan har vi ett stort stort grupparbete och min grupp fick arbetsinvandring. De blev så att jag måste göra det mesta, hamnade inte i världens bästa grupp. Måste också göra en intervju med nån som anställer arbetsinvandrare, och vet inte alls vad jag skulle kunna ha för frågor, står heelt stilla. Är alltid så stressad med grupparbeten, hatar projekt i skolan. 😐 Kan nån hjälpa mej med frågor till min intervju??

Annons:
[rutt]
11/10/15, 2:44 PM
#1

Det finns på arbetsförmedlingens hemsida tror jag. Annars kan du nog kontakta AF direkt och fråga.

[mariehel99]
11/10/15, 4:51 PM
#2

#1 Men jag vet vem ungefär vem jag skulle kunna intervjua, men vet inte vad för frågor om arbetsinvandringen jag skulle kunna ställa dem

[rutt]
11/10/15, 5:38 PM
#3

Du skulle kunna fråga hur många dom anställer per år, och varifrån de kommer. Om det är svårt för dom anställda att integrera sig. Hur länge dom stannar. Vilka poster dom har. Varför företaget valt att inrikta sig på just arbetskraft från utlandet.

[mariehel99]
11/10/15, 8:00 PM
#4

#3 Tack så mycket 😃

[rutt]
11/10/15, 8:06 PM
#5

Varsågod. 🙂

Elinmatsdotter
11/11/15, 11:10 PM
#6

Ett tips är att gemföra vad det kostar att anställa invandrad arbetskraft mot en nyutsprungen student när det kommer till arbetsgivaravgift, pension, försäkringar osv Om jag har fattat det rätt är det lättare att anställa utifrån för du slipper vissa avgifter. Diskutera med föräldrar och vänner vad dom skulle vilja se i rapporten. Kanske ha en undersökning vad Svensson tycker om invandrad arbetskraft tex vem dom tycker gör bäst jobb, är effektivast osv. Lycka till!^^ Btw delegera uppgifter inom gruppen du ska inte göra arbetet själv ;-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: