Annons:
Etikettövrigt
Läst 1164 ggr
Fridaaaa
11/10/15, 6:46 PM

Årliga "Julklappsdilemmat" - tips tips!

I princip bara sambo och lillebror att finna julklappar till. Men helt loost vad jag ska ge dem! Förslag?
Lillebror är 15 år och sambon 26 år.
Båda gillar t.ex tvspel. Sambon gillar även fordon.
Dock max 100 kr/person.
**
INTE** presentkort eller pengar! Inte heller tv-spel/dataspel då det inte finns som de gillar inom den prisklassen tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Em_
11/11/15, 1:16 PM
#1

Jag brukar kolla på coolstuff när jag  har slut på idéer ^^ http://www.coolstuff.se/category/Se-Allt/startPrice


Fridaaaa
11/11/15, 2:02 PM
#2

#1 kollat redan :D men alla roliga saker är över budget tråkigt nog :( men rolig sida :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
11/11/15, 2:14 PM
#3

Vantar/handskar/mössa/halsduk
Bra ficklampa när man mekar och grejar
Saker till bilen t.ex schampo, doftspray etc.

Mitt ex gillade att spela och då gav jag honom ett "spel-kit". En låda med chips, energidricka och liknande saker man vill ha när man t.ex lanar :) Kanske en idé till lillebrorsan.

NordicSunset
11/11/15, 3:10 PM
#4

Choklad?

Be the best version of you.

  • Zoella
NoEnd
11/11/15, 4:04 PM
#5

Biobiljett?

Fridaaaa
11/11/15, 4:15 PM
#6

Sambon älskar godis och sånt, men ska minska ner på det så vill helst inte ge det :) Lillebror gillar tyvärr inte choklad :(

#5 Sambon gillar inte bio direkt, idee däremot till Lillebror :)

#3 Mössa, vantar och sånt använder de typ inte alls. Lampa har han redan till sånt :) Samt att han tyvärr inte har någon bil i rullning just nu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
NordicSunset
11/11/15, 4:38 PM
#7

En t-shirt eller ngåot lätt klädesplagg

Be the best version of you.

  • Zoella
Michiis
11/11/15, 5:32 PM
#8

till pojkvännen kanske "öppna när.." brev skulle vara något ? ^^ Om du hört talas om dom? 
I alla fall man skriver gör ett antal olika brev med olika texter tex: "Öppna när du har en dålig dag" "öppna när du inte kan sova" "öppna när du behöver ett skratt" "öppna när du är arg på mig" "öppna när du är sjuk""öppna när du behöver veta hur mycket jag älskar dig" m.m Din idé bank som sätter gränserna ;) 
**Kreativa och genomtänkta presenter är dom bästa presenterna! 
**Man lär tänka lite vad dom skulle uppskatta att få och inte bara för att ge någonting för sakens skull, att man måste.. Det är ju inte dom dyraste presenterna som gäller eller hur :) Du känner din pojkvän.. vad tror du han skulle tycka om att få? samma sak med din bror. Man får också helt enkelt hålla ett extra öga på dom, är det något dom sagt att dom behöver, är det något du tror dom saknar.. är det något dom skulle vilja göra? Håll ögon och öron öppna och plötsligt har man 100 idéer på presenter man kan ge :)

// Michis

Fridaaaa
11/11/15, 5:48 PM
#9

#8 Nej jag skulle aldrig ge något jag vet att de inte vill ha eller inte behöver :)
Men kommer inte på vad jag kan/vill ge dem är det som är grejen :)  Det de allra helst vill ha, det har jag inte råd med :/ 
Försökt klura nu i över 2 månader utan framgång, googlat mm, men inte kommit på något inom maxpriset som de kan tänkas vilja ha/behöva :( Får inget vettigt svar av dem heller vad de mer vill ha :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/11/15, 5:50 PM
#10

Tycker att #8 är en väldigt bra idé! Annars kan du ju ge "kuponger" till din sambo med tillexempel massage, en romantisk middag och liknande i. 🙂

Dessa brukar vara väldigt uppskattade också! Gav själv dessa till pojkvännen på vår 1års dag. Har även kompisar som fått dessa av sina respektive och det har alltid varit uppskattat. 🙂

Fridaaaa
11/11/15, 5:54 PM
#11

#8 Vad brukar man skriva i såna förresten? Aldrig hört talas om :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
11/11/15, 6:07 PM
#12

#11 Googla. Det är inte så många som brukar lägga upp bilder på själva breven eftersom att det är personligt, men det går att hitta massor av inspiration. Jag håller på med såna för min kompis i julklapp just nu och det är verkligen en bra present. Man kan själv avgöra hur dyrt det ska vara eftersom man kan lägga i olika saker, till exempel kan man lägga i en biobiljett eller pengar eller godis i några brev :)

//Flöffo

Fridaaaa
11/11/15, 6:09 PM
#13

#12 Inte svar på min fråga dock 😉 Frågade här nu, efter exempel 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Flöffo
11/11/15, 6:21 PM
#14

#13 Man skriver vad man vill? Man får tänka ut något roligt själv, något personligt som den andra personen kommer tycka om. Det är ju du som känner personen. Men okej, ett exempel då. I mitt brev till min vän ska jag i ett brev (öppna när du inte kan sova) bland annat försöka skriva en rolig berättelse och en låt som är kopplad till ett fint minne vi har (låten är en godnattvisa), jag ska också lägga i lite annat (bilder, en tepåse kanske m.m.) som jag tror hon ska tycka om. Man bara skriver vad man vill som man tycker passar in i brevet, sina känslor, en historia eller något. Man behöver inte ens ha ett brev om man inte vill. Man bestämmer allting själv.

//Flöffo

Fridaaaa
11/11/15, 6:23 PM
#15

#14 Inte sagt något annat men var ändå inte svar på frågan 🙂
Aa okej, sånt, ja jag tror inte det passar dessa två riktigt dessvärre, men bra förslag till andra, vet precis vem jag ska ge något liknande 👍 Perfekt!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elinmatsdotter
11/11/15, 11:01 PM
#16

Det jag ska ge min speltokiga bror och sambo är världens roligaste kortspel för att dra dom från skärmarna en stund. Fluxx heter spelet och går för ca en 100 lapp jag, sambon och vänner kan lätt gräva ner oss i detta taktiska kortspel en hel kväll 😄

Fridaaaa
11/12/15, 9:52 AM
#17

#16 Haha ja det lär inte locka dessa två xD Försökt ett antal gånger med sambon fast med andra spel xD Önskar dock att sånt hade fungerat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michiis
11/12/15, 7:22 PM
#18

Vad äre för spel han/dom spelar? Kanske vore en upplevelse vara något? dock kostar det ju lite, men ändå inte så farligt enligt mig. När min pojkvän fyllde år sist överraska jag han med att testa på pistolskytte (han är en riktigt cs data nörd -.- så tyckte han kunde testa på skjuta på riktigt istället, var VÄLDIGT uppskattat!)Dessutom gjorde vi ju något tillsammans! :) 

Annars kanske ett smycke skulle vara något? Tipsar då denna sida: http://www.safira.se/  Tycker inte alls det är nå farliga summor på smyckena där beroende på vad man vill ha :) Gav min pojkvän för några år sen ett halsband med ett smycke där mitt namn stod på och på baksidan står det älskar dig. Den har han typ aldrig tagit av sig sen dess^^ och han är inte smycke killen typen!  

Du skrev att din kille gillar fordon, kanske han behöver något till bilen? ;) kanske något som stajlar upp den lite som han inte tänkt på? :)

// Michis

[Älskamig]
11/12/15, 7:27 PM
#19

Dekorera ett örngott med någon gullig text till din pojkvän. Det ska jag göra i år. Ett tips är att dekorera med "mr. right" & "mrs. ALWAYS right" 🙂 Bara för att han gillar vissa saker, betyder det inte att presenten måste innehålla det. Jag tror att han kan bli glad för att få en present, speciellt när det är från hans flickvän. 🙂 Just en textilpenna går inte på mer än 39 kr på Panduro. Annars kan du ju alltid brodera om du tycker om det. En nål och tråd kan heller inte kosta så mycket! Örngott kan du i övrigt köpa billigt på antingen Rusta eller IKEA, annars kan du ju tvätta och stryka något du redan har hemma. 🙂

Ett tips för din brorsa är det som ges i denna videon: https://www.youtube.com/watch?v=fWhbF854WTY Jag ska göra en pengarpizza till min lillebror.. I videon använder hon sig av 200 kr till pengarpizzan. Just en pizzakartong kan inte tänkas kosta så mycket, så vida du inte måste betala då, och då kan den väl inte gå på mer än MAX 5 kr hos en pizzeria? Tror egentligen att man borde få en pizzakartong gratis om man frågar snällt… 😛

Fridaaaa
11/12/15, 7:34 PM
#20

#18 Sambon spelar mycket NHL, fifa, Fallout mfl. Lillebror vet jag inte exakt, lite blandat :) Men mest skjutspel och sånt.

Varken sambo eller lillebror använder direkt smycken, speciellt inte sambon tyvärr :( Vilket är lite synd!
Han har ingen bil i rullning just nu, använder min bil :( Annars hade det varit enklare på den biten :)
Har råd med max 100kr/person, så över det finns inte budget till :( Och vi har inte mycket aktiviteter inom den summan nära här, och jag själv är sällan intresserad av sånt han är intresserad av :( tråkigt nog :(

#19 Jag vill ge sånt de gillar :) Visst blir han glad ändå men känner ändå att jag vill ge något de gillar/behöver :)
Jag är usel på att brodera på sånt xD Och örongott har vi massvis :) Men superbra ide annars! :)
Ang godis så ska båda minska på godis rejält, så godis känns inte så bra/snällt att ge då :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Älskamig]
11/12/15, 7:42 PM
#21

#20: Jag kan inte heller brodera, därför man tar textilpenna/textilfärg m. bokstäver/liknande till och dekorerar med något motiv :)

Fridaaaa
11/12/15, 8:06 PM
#22

#21 Usel på att rita/teckna med ;) Men vi har gott om örngott och sånt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/12/15, 8:17 PM
#23

Har du kikat på hemsidan bluebox? De har lite av varje :)

Fridaaaa
11/12/15, 8:17 PM
#24

#23 Japp :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michiis
11/12/15, 8:28 PM
#25

hitta precis en jätte kul sida ^^ zazzle.se ! massa personliga presenter kan man göra där ^^

// Michis

Fridaaaa
11/12/15, 8:39 PM
#26

#25 Kollat där lite nu, men mycket ligger över min budget tråkigt nog :( Men rolig sida helt klart :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: